Gå til innhold

Noen som vet hvor dette stedet er? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte og kan flytte hvor som helst i landet. Søker mest til østlandet, men andre steder taes også i mot! 

- liten typisk bygd, men i pendleravstand til by (trenger ikke være stor by) 

- relativt billig bolig

- fint å vokse opp for barn 

Forslag? 

Anonymkode: 7b436...29f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk boliger i Røyken. 30 minutter med bil til Drammen, og 30 minutter med bil til Oslo. 2 timer til Blefjell, og noen minutter til både Oslofjorden og Drammensfjorden. En kommune i rivende utvikling som slår seg sammen med Asker i 2019. 

😃

Anonymkode: 772be...c0e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sjekk boliger i Røyken. 30 minutter med bil til Drammen, og 30 minutter med bil til Oslo. 2 timer til Blefjell, og noen minutter til både Oslofjorden og Drammensfjorden. En kommune i rivende utvikling som slår seg sammen med Asker i 2019. 

😃

Anonymkode: 772be...c0e

Haha, jeg skulle også nevne Røyken 😁

Anonymkode: ed659...b2b

Skrevet

Jeg flyttet fra Oslo til Arendal, veldig fornøyd :)

Men jeg flyttet før jeg fikk barn da, så barna er født her.

Anonymkode: 923d0...e42

Skrevet

Se mot Vestfold også feks... Fra Holmestrand og ned.

Selv bor jeg på Konnerud, helt perfekt skjermet fra byen(drammen) , men bare minutter unna.  Pendler selv til Oslo. Har skog, vann, egne butikker, idrettslag, mange barn og aktiviteter...mangler bare vinmonopol, så hadde vi ikke hatt behov for å bevege osvutenom "bygda" ;) 

Anonymkode: aa4d3...526

Skrevet

Tjøme. Trygge oppvekstsvilkår og oversiktlig miljø. Mye liv om sommeren og rolig om vinteren. Er et av stedene med flest soldager i året og det er kort vei til nærmeste svaberg, uansett hvor man bor på øya. Pendleravstand til Tønsberg. Rimelige hus og hyggelige innbyggere :) 

Anonymkode: 9e8a2...027

Skrevet

vennesla, finsland, iveland, oggevann, engesland, birkeland osv i vest/øst agder. Helt supert. Nærme kristainsand og arendal. 

Anonymkode: 77ecc...a28

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Se mot Vestfold også feks... Fra Holmestrand og ned.

Selv bor jeg på Konnerud, helt perfekt skjermet fra byen(drammen) , men bare minutter unna.  Pendler selv til Oslo. Har skog, vann, egne butikker, idrettslag, mange barn og aktiviteter...mangler bare vinmonopol, så hadde vi ikke hatt behov for å bevege osvutenom "bygda" ;) 

Men ikke akkurat billig å kjøpe her da.. 

Anonymkode: 0f88c...b91

Skrevet

Tusen takk for svar ! Skal sjekke ut alle disse. Hvis flere har forslag må dere gjerne komme med det :)

hi

Skrevet
1 minutt siden, HvittHus skrev:

Hva legger du i relativt billig bolig? 

Ble litt dårlig utdypet fordi jeg egentlig ikke har noen klare tanker rundt pris enda, men en brukbar 4-roms til rundt 2mill ca. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ble litt dårlig utdypet fordi jeg egentlig ikke har noen klare tanker rundt pris enda, men en brukbar 4-roms til rundt 2mill ca. 

Da tror jeg mange av de nevnte stedene utgår siden det er relativt dyrt å etablere seg der. 

Hva med Jevnaker? Nært til Hønefoss og Oslo, men fremdeles mulig å få kjøpt noe til en akseptabel pris. 

Skrevet

Eidskog i Hedemark slår de fleste på boligpriser.

20 min til Kongsvinger, 15 min til Charlottenberg (Sverige). 

På bygda, men med barneskoler, ungdomsskole, mange fritidstilbud osv osv 

Anonymkode: 4a35a...f14

Skrevet

Eidsvoll! 

Tre tog i timen til Oslo, 33 min. 10 min med tog til Gardermoen. 

Fine oppvekstvilkår, nært det meste. Fortsatt mange rimelige boliger☺️

Anonymkode: e88ec...aaa

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men ikke akkurat billig å kjøpe her da.. 

Anonymkode: 0f88c...b91

Konnerud, tenkte du på?! Spørs jo på øyet som ser det da... I forhold til nærliggende fasiliteter, og prisvekst de siste årene så får en mye for pengene i forhold til andre "småsteder". Og en får jo alt fra rekkehus/tomannsbolig til 2mill og den dyreste villaen nå er vel på 10-15mill , er den ikke? -Og alt imellom det. 

Skrevet

Er selv født og oppvokst på Konnerud. Trivdes jo godt. Men prisen er relativt høy, også ligger det jo høyt oppe da. Sluker jo drivstoff opp dissa konnerudbakkene hver dag!! :P Så der går det jo en del penger.. 

Jeg ville heller tenkt mer Åssiden, Krokstadelva, Hokksund.. Der får man en del for pengene også :) Og kort avstand til Drammen by! 

Anonymkode: 8df5d...f6e

Skrevet

Homborsund.Herfra er det 12 min til Grimstad,12 min til Lillesand,30 min til Kristiansand og 25 min til Arendal.Homborsund er ett av de flotteste stedene på sørlandet.Også er det billig å bo her😊

Anonymkode: 38d39...6b1

Skrevet

Arna. 5. minutter med tog til Bergen.

Anonymkode: 23d58...ea4

Skrevet

Askim? Relativt billige boliger, flotte fritidstilbud til barn og ungdom. Gode og mange tilbud når det kommer til barnehage, og barneskoler. Én stor, ny ungdsomsskole. Kino, badeland, treningssentere, kulturtilbud osv.

50 min fra Oslo, tog én gang i timen.

Anonymkode: 14c03...157

Skrevet

Hemnesberget i Nordland.

Pendleravstand til Mo i Rana.

Bra miljø. Mye fin natur. Rimelig boligmarked. 

Anonymkode: 4e995...751

Skrevet

Andebu, Kvelde, Hvittingfoss, Stokke, Tjølling,

Anonymkode: 98666...175

Skrevet

Våler i Østfold. Jeg angrer ikke et sekund på at vi flyttet hit! 

Store hus som ikke koster så mye, ligger midt mellom Oslo, Moss og Sverige. Flott natur, flotte folk og bare et supert sted å bo!

Anonymkode: b8aac...067

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...