Gå til innhold

Nervøs og redd

Anbefalte innlegg

Av ulike årsaker så var jeg på tidlig UL på Fredag. Der kunne vi bare se en tom fostersekk, er 6+1, muligens mindre på vei.

Kjenner jeg er fryktelig nervøs og redd. Skal tilbake om 14 dager men det er nesten så jeg ikke tørs det :roll: Denne graviditeten er så ønsket og vi har brukt over 1 år på å bli gravide.

Er det flere eller kjenner dere noen som har opplevd dette? Har det gått bra til slutt?

Har jo graviditetssymptomer, ømme/såre pupper, trøtt, rar i kroppen ++

Anonymkode: cde2a...9c1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144334134-nerv%C3%B8s-og-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig tidlig. Jeg har hørt om mange slike tilfeller ja, og hver gang har de funnet embryo på neste ultralyd:)

Bestill deg en privat time i løpet av uken, kanskje du ser mer da?

Ei venninne dro med 4 dagers mellomrom og fra å se en tom fostersekk så hun et bankende hjerte.

Dette går helt sikkert kjempefint, det er bare for tidlig enda. 

Anonymkode: 38000...1cf

På 11/13/2017 den 7.45, Anonym bruker skrev:

Av ulike årsaker så var jeg på tidlig UL på Fredag. Der kunne vi bare se en tom fostersekk, er 6+1, muligens mindre på vei.

Kjenner jeg er fryktelig nervøs og redd. Skal tilbake om 14 dager men det er nesten så jeg ikke tørs det :roll: Denne graviditeten er så ønsket og vi har brukt over 1 år på å bli gravide.

Er det flere eller kjenner dere noen som har opplevd dette? Har det gått bra til slutt?

Har jo graviditetssymptomer, ømme/såre pupper, trøtt, rar i kroppen ++

Hei, jeg opplevde det samme som deg tidligere i år. Var til UL i uke 6, jeg har tre barn fra før, så stusset litt på at jeg kun så en svart runding da legen tok UL. Men han sa ingenting, ba meg bare komme tilbake om tre uker. Dagene gikk, og jeg kjente på kroppen at graviditetssymptomene avtok, mindre ømme pupper og ikke kvalm lenger. Så jeg kontaktet legen for en ny UL. Viste seg da at det var en tom forstersekk, heter blighted ovum på fagspråket. Dette innebærer at et befruktet egg fester seg til veggen i livmoren, uten at embryoet utvikler seg videre. Cellene utvikler seg til å forme fostersekk og morkake, men ikke selve embryoet. Svangerskapssymptomer kan være til stede og hCG-nivået vil øke så lenge morkakevevet fremdeles lever. Siden jeg hadde følte at noe var galt var jeg ikke veldig overrasket på UL, men lei seg blir man jo uansett! Tok enda et par uker før kroppen skjønte at jeg ikke var gravid, og det kom ut av seg selv. Nå er jeg gravid igjen i uke syv, skal ha UL på mandag og er veldig engstelig for at det samme skjer igjen. Men som hun sier over her så opplever mange en "tom fostersekk", også er alt i orden på neste UL. Håper ikke jeg gjorde deg mer nervøs med min historie, krysser fingra for deg ! : )

Jeg opplevde det samme da jeg var på UL i uke 5+2, bare en liten ring var alt vi så. Dette var helt normalt på dette stadiet, så jeg ble ikke bekymret over det. Jeg er nå i uke 9, og venter til uke 12 med ny UL :) 

Anonymkode: 20ef8...17d

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei. 

Takk for svar. Dagene er fryktelig lange å jeg googler meg i hjel :roll: 

Har mistet troen på at dette går bra, vet ikke hvorfor. Har miste symptomer å kjenner meg fryktelig tung og rar i kroppen!

Det at du kjenner deg tung og rar i kroppen er jo et symptom da ;)

Anonymkode: 20ef8...17d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...