Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #101 Skrevet 13. november 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, jeg har kledd på barna mine mot deres vilje flere ganger! Fordi jeg måtte på jobb og de måtte i barnehagen. Hva gjør du da, lar dem gå ut uten jakke og lue i 15 minus eller blir hjemme fra jobb "syk" fordi de ikke får dem til å kle på seg? Jeg har også pusset tenner med tvang. Fordi de må pusses to ganger om dagen, enten man vil eller ikke. Men selvfølgelig, mye bedre å la dem få hull, da kommer ikke barnevernet. Eller vent, det kommer nettopp da! Anonymkode: 0cd29...632 For ikke å snakke om å måtte gi penicillin eller barnemark kur til en toåring som ikke vil. Det føles forferdelig, men må til. Anonymkode: aab39...4c2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #102 Skrevet 13. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig skal de ikke krenkes eller bli redd sine foreldre, men det var det da vitterlig heller ikke snakk om her. Her var det snakk om å få beskjed om at nok er nok, og å midt på dagen måtte gå ut og leke litt fullt påkledd. Anonymkode: aab39...4c2 Det var ikke snakk om ut å leke her! Det var snakk om en ondskapsfull mamma som kler på ungen med tvang å kaster barnet ut å låser døren! Når barnet hylskriker etter å komme inn igjen så må du komme med en så idiotisk utsagn som at barnet skulle ut å leke. Mor ville hevne seg på barnet med å låse barnet ute å det absolutt ikke greit! Hadde jeg visst hvem HI var så hadde jeg ringt barnevernet umiddelbart! Anonymkode: e44c2...044
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #103 Skrevet 13. november 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du har aldri tatt tak i ungen og kledd ham mot hans vilje? Holdt ham fast ved blodprøver? Anonymkode: 1bc76...247 Nei, aldri! Og jeg har tre barn og et fosterbarn. Anonymkode: 7c901...cd2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #104 Skrevet 13. november 2017 1 hour ago, Anonym bruker said: Den ungen til hi kommer man ikke langt med «respekt». Der må man vise hvem som er sjefen en gang for alle. Stenges han ute hver ettermiddag en periode, så forstår han forhåpentligvis hvem som er sjefen. Takler ikke drittunger, glad hi tar tak i ham nå før det er for sent. Anonymkode: 1bc76...247 Jeg linket til denne tidligere: https://forskning.no/barn-og-ungdom-kriminalitet-psykologi/2012/02/strenge-foreldre-far-umulige-barn Med mindre denne drittungen, som du kaller han, ble født slik...så ligger svaret for hans atferdsvansker i den artikkelen. Tyranner får faktisk ikke veloppdragne borgere. De får redde borgere som før eller senere gjør opprør. Anonymkode: 515ab...6f0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #105 Skrevet 13. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg linket til denne tidligere: https://forskning.no/barn-og-ungdom-kriminalitet-psykologi/2012/02/strenge-foreldre-far-umulige-barn Med mindre denne drittungen, som du kaller han, ble født slik...så ligger svaret for hans atferdsvansker i den artikkelen. Tyranner får faktisk ikke veloppdragne borgere. De får redde borgere som før eller senere gjør opprør. Anonymkode: 515ab...6f0 Har du lest artikkeen? Den gir deg ikke belegg for å påstå noe av det du sier. Anonymkode: d00a8...2e3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #106 Skrevet 13. november 2017 8 minutes ago, Anonym bruker said: Har du lest artikkeen? Den gir deg ikke belegg for å påstå noe av det du sier. Anonymkode: d00a8...2e3 Utstrakt bruk av straff er typisk autoritær foreldrestil. Så jo. Det er oppskriften for atferdsvansker. Og når 5-åringen får deg ut av kontroll...så spøker det for ungdomstiden Anonymkode: 515ab...6f0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #107 Skrevet 13. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Utstrakt bruk av straff er typisk autoritær foreldrestil. Så jo. Det er oppskriften for atferdsvansker. Og når 5-åringen får deg ut av kontroll...så spøker det for ungdomstiden Anonymkode: 515ab...6f0 Det står ingenting om redde borgere som gjør opprør. Det det står er at de kan bli frekke og lettere bryte lover dersom foreldrene er svert autoritære. Motsatsen er barn av etterivende foreldre som lett blir uselvstendige og lite utforskende. Ingen av delene er bra. Anonymkode: d00a8...2e3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #108 Skrevet 13. november 2017 2 minutes ago, Anonym bruker said: Det står ingenting om redde borgere som gjør opprør. Det det står er at de kan bli frekke og lettere bryte lover dersom foreldrene er svert autoritære. Motsatsen er barn av etterivende foreldre som lett blir uselvstendige og lite utforskende. Ingen av delene er bra. Anonymkode: d00a8...2e3 Redde borgere var en metafor. Look it up.. Interessant hvordan du hoppet over autoritativ stil. Hi er definitivt ikke ettergivende. Eller autoritativ. Hun en som bruker straff, utestenging og avvisning for å oppdra. OG har et barn med atferdsvansker. Dette henger sammen Anonymkode: 515ab...6f0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #109 Skrevet 13. november 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, aldri! Og jeg har tre barn og et fosterbarn. Anonymkode: 7c901...cd2 Bullshit Anonymkode: 1bc76...247
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #110 Skrevet 13. november 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Utstrakt bruk av straff er typisk autoritær foreldrestil. Så jo. Det er oppskriften for atferdsvansker. Og når 5-åringen får deg ut av kontroll...så spøker det for ungdomstiden Anonymkode: 515ab...6f0 Enig med deg deg! Anonymkode: 7c901...cd2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #111 Skrevet 13. november 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Redde borgere var en metafor. Look it up.. Interessant hvordan du hoppet over autoritativ stil. Hi er definitivt ikke ettergivende. Eller autoritativ. Hun en som bruker straff, utestenging og avvisning for å oppdra. OG har et barn med atferdsvansker. Dette henger sammen Anonymkode: 515ab...6f0 Vi har nok oppfattet situasjonen til hi ganske ulikt. Ingen av oss var der eller kjenner noe eller sønn. Hvem av oss som har den viktigste oppfattelsen er derfor ikke enkelt å avgjøre. Det er heller ikke mulig å konkldere med at hi har hverken den ene eller den andre oppdragerstilen bare ved å vite om denne ene hendelsen. Grunnen til at jeg bare nevnte de to ytterpunktene var at de var akkurat det. Ytterpunkter. Det er ikke bra å gå for langt i noen av retningene. Slik jeg oppfattet det gjorde heller ikke hi det. Det har du en annen oppfatning. Det respekterer jeg elv om jeg selvfølgelig tror jeg oppfatter det mest riktig. ☺ Anonymkode: d00a8...2e3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #112 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, aldri! Og jeg har tre barn og et fosterbarn. Anonymkode: 7c901...cd2 Håper du ikke har barn i barnehagen da,der må vi ofte kle på barn med tvang fordi de ikke vil ut når det regner mye eller fordi det er så kaldt ute osv. Anonymkode: e44c2...044
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #113 Skrevet 13. november 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Håper du ikke har barn i barnehagen da,der må vi ofte kle på barn med tvang fordi de ikke vil ut når det regner mye eller fordi det er så kaldt ute osv. Anonymkode: e44c2...044 Her er vi ute i all slags vær, så det trenger du ikke bekymre deg over. Jeg har ikke sagt at barna mine får gjøre som de vil. Jeg sier at jeg får gjennomført det jeg vil uten å bruke makt. Anonymkode: 7c901...cd2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #114 Skrevet 13. november 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Håper du ikke har barn i barnehagen da,der må vi ofte kle på barn med tvang fordi de ikke vil ut når det regner mye eller fordi det er så kaldt ute osv. Anonymkode: e44c2...044 Og hvis dere må bruke tvang ved påkledning i barnehagen, så gjør dere noe dere ikke har lov til, da bør dere virkelig jobbe med samspillet og metodene på avdelingen. Anonymkode: 7c901...cd2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #115 Skrevet 13. november 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvis dere må bruke tvang ved påkledning i barnehagen, så gjør dere noe dere ikke har lov til, da bør dere virkelig jobbe med samspillet og metodene på avdelingen. Anonymkode: 7c901...cd2 ?? Anonymkode: aed56...b99
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #116 Skrevet 13. november 2017 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Timeout synes jeg er barnemishandling. Nei, sendt dem ut i frisk luft for å leke så de får ut overskuddsenergien. Noe slikt på dagtid er langt fra barnemishandling, det er normal grensesetting. Fem år er derimot litt ungt om barnet er alene, det er jeg enig i. Anonymkode: aab39...4c2 Timeout barnemishandling? Er du seriøs?? Her funker det som bare det, brukes sjelden da den har god effekt. Anonymkode: 819e9...e5d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #117 Skrevet 13. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg er ute SAMMEN med sønnen min ja,å vil han ikke ut en dag så tvinger ikke jeg på han ytterklær å sier at han MÅ ut. Vil han ha en innedag så ser jeg ikke problemet med det. Å har vi vært ute en stund å han vil inn så går vi selvsagt inn. Vi er jo ute på barnets premisser. Anonymkode: e44c2...044 Du skjønner jo ingenting.... Jeg kommentere at du mener att gutten ikke kan være ute i denne kulde. " Innedag"? Hva i hele verden har innedag med denne saken å gjøre?? hjelpes..... Anonymkode: 15776...570
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #118 Skrevet 13. november 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Timeout barnemishandling? Er du seriøs?? Her funker det som bare det, brukes sjelden da den har god effekt. Anonymkode: 819e9...e5d Samme her det fungerer veldg fint.Han gå fra å være så rasende sint at han raserer huset til å roe seg helt ned i timeout på de 6 minuttene han må sitte der.Etterpå er han helt rolig å leker fint igjen.Er det anntydning til at begynner å bli sint eller ikke oppfører seg fint så gir jeg han en advarsel om timeout å det holder med den varselen. Anonymkode: e44c2...044
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #119 Skrevet 13. november 2017 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvis dere må bruke tvang ved påkledning i barnehagen, så gjør dere noe dere ikke har lov til, da bør dere virkelig jobbe med samspillet og metodene på avdelingen. Anonymkode: 7c901...cd2 Så når ungene har bæsjebleie å skriker å ikke vil at vi skal bytte den,så skal vi bare la barnet gå med bleien full av bæsj da? A og til må den voksne bare ta helt nødvendige avgjørelser som å kle barn med tvang på ett barn som hater å leke ute,eller skifte bleie på en unge som skriker selv om han ikke vil få ny bleie.Noen ganger kan det hjelpe å spørre barnet om "trine" skal skifte istedenfor,å hvis det går bra så er det jo supert! Når alle forsøk på å gjøre det uten skriking ikke fungerer så må vi bare skifte selv om barnet skriker. Anonymkode: e44c2...044
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #120 Skrevet 13. november 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så når ungene har bæsjebleie å skriker å ikke vil at vi skal bytte den,så skal vi bare la barnet gå med bleien full av bæsj da? A og til må den voksne bare ta helt nødvendige avgjørelser som å kle barn med tvang på ett barn som hater å leke ute,eller skifte bleie på en unge som skriker selv om han ikke vil få ny bleie.Noen ganger kan det hjelpe å spørre barnet om "trine" skal skifte istedenfor,å hvis det går bra så er det jo supert! Når alle forsøk på å gjøre det uten skriking ikke fungerer så må vi bare skifte selv om barnet skriker. Anonymkode: e44c2...044 Da skal du spørre deg selv om hva det er som gjør at påkledningen er vanskelig og prøve ut tiltak som kan gjøre det enklere. Kan du forandre måten du forbereder, gir beskjeder på osv? Kan det hjelpe at barnet får velge mellom to dresser, kan du bruke humor, få «hjelp» av et kosedyr etc? Når barnet skriker så mye at alt blir vanskelig er barnet så stresset at alt blir umulig å gjennomføre, så trenger barnet en rolig voksen som kan medregulere barnet. Å kle på med tvang gjør det bare verre og mest sannsynlig blir det et problem neste gang også. Anonymkode: 7c901...cd2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #121 Skrevet 13. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da skal du spørre deg selv om hva det er som gjør at påkledningen er vanskelig og prøve ut tiltak som kan gjøre det enklere. Kan du forandre måten du forbereder, gir beskjeder på osv? Kan det hjelpe at barnet får velge mellom to dresser, kan du bruke humor, få «hjelp» av et kosedyr etc? Når barnet skriker så mye at alt blir vanskelig er barnet så stresset at alt blir umulig å gjennomføre, så trenger barnet en rolig voksen som kan medregulere barnet. Å kle på med tvang gjør det bare verre og mest sannsynlig blir det et problem neste gang også. Anonymkode: 7c901...cd2 Du virker jo bare helt blåst, unnskyld at jeg sier det. Barn kan noen ganger slå seg vrange, og det er ikke alltid de vet selv hcorfor de er sinte. Du har helt rett at man skal være rolig og forsøke ulike metoder. Men det er ikke alltid det hjelper. Sånn her er det i alle barnehager og det skjer med de beste. Du har en utopisk oppfatning, og du har ikke en hemmelig oppskrift på barneoppdragelse. Beklager at jeg sier det! Anonymkode: 7953f...301
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #122 Skrevet 13. november 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da skal du spørre deg selv om hva det er som gjør at påkledningen er vanskelig og prøve ut tiltak som kan gjøre det enklere. Kan du forandre måten du forbereder, gir beskjeder på osv? Kan det hjelpe at barnet får velge mellom to dresser, kan du bruke humor, få «hjelp» av et kosedyr etc? Når barnet skriker så mye at alt blir vanskelig er barnet så stresset at alt blir umulig å gjennomføre, så trenger barnet en rolig voksen som kan medregulere barnet. Å kle på med tvang gjør det bare verre og mest sannsynlig blir det et problem neste gang også. Anonymkode: 7c901...cd2 Hvis du hadde jobbet en uke i barnehage, så hadde du fått sett hvor langt på viddene du er Anonymkode: aed56...b99
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #123 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da skal du spørre deg selv om hva det er som gjør at påkledningen er vanskelig og prøve ut tiltak som kan gjøre det enklere. Kan du forandre måten du forbereder, gir beskjeder på osv? Kan det hjelpe at barnet får velge mellom to dresser, kan du bruke humor, få «hjelp» av et kosedyr etc? Når barnet skriker så mye at alt blir vanskelig er barnet så stresset at alt blir umulig å gjennomføre, så trenger barnet en rolig voksen som kan medregulere barnet. Å kle på med tvang gjør det bare verre og mest sannsynlig blir det et problem neste gang også. Anonymkode: 7c901...cd2 Skulle ønske du hadde sett hvordan dine barn har blitt behandlet i bhg til tider. Tror du virkelig at de ansatte har tenkt «hvordan skal vi hjelpe den hysteriske ungen der nå?», eller bare tatt tak i ham og fått på ham dressen? Holdt ham nede, mens de skiftet bleie? Du har rett og slett for høye tanker om bhg- ansatte. Og det er jo veldig bra. Anonymkode: 1bc76...247
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #124 Skrevet 13. november 2017 5 minutes ago, Anonym bruker said: Skulle ønske du hadde sett hvordan dine barn har blitt behandlet i bhg til tider. Tror du virkelig at de ansatte har tenkt «hvordan skal vi hjelpe den hysteriske ungen der nå?», eller bare tatt tak i ham og fått på ham dressen? Holdt ham nede, mens de skiftet bleie? Du har rett og slett for høye tanker om bhg- ansatte. Og det er jo veldig bra. Anonymkode: 1bc76...247 Det kan jeg forstå. Men hadde en barnehage låst ute et barn som straff ville det antakelig vært oppsigelsesgrunn. Men de man elsker (med blodsbånd) kan man visst tukte.. Anonymkode: 515ab...6f0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #125 Skrevet 13. november 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skulle ønske du hadde sett hvordan dine barn har blitt behandlet i bhg til tider. Tror du virkelig at de ansatte har tenkt «hvordan skal vi hjelpe den hysteriske ungen der nå?», eller bare tatt tak i ham og fått på ham dressen? Holdt ham nede, mens de skiftet bleie? Du har rett og slett for høye tanker om bhg- ansatte. Og det er jo veldig bra. Anonymkode: 1bc76...247 Det kan godt være, men det gjør det ikke mer riktig av den grunn. Jeg jobber med kursing av barnehageansatte om relasjoner med barn og ganske mange får et nytt syn og et bedre miljø på avdelingen etterpå. Anonymkode: 7c901...cd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå