Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #76 Skrevet 13. november 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakkars gutt..... Siden dere skal på Bup, regner jeg med det er mistanke om at han kan ha en diagnose av noe slag? Adhd? Autisme? Barn med sånne diagnoser har problemer med å kontrollere følelser/sinne. Men dette kan de jo ikke noe for!! De må lære å håndtere sinnet på en annen måte, det lærer de IKKE med å bli låst ute!! Får veldig vondt av han, stakkars liten var sikkert kjemperedd. En 5-åring tenker kanskje at han aldri får komme inn igjen, at han ikke får bo hos mamma mer... Anonymkode: 3f731...e93 Jeg kjenner jo ikke denne femårig gen, men mine ville ikke blitt redde selv om de ble kastet ut og ikke fikk komme inn med en gang. Normale barn med et vanlig godt forhold til foreldrene sine vet godt at foreldrene elsker dem selv om de blir sinte. Anonymkode: d00a8...2e3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #77 Skrevet 13. november 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Han (5 år) begynte å kaste mat på kjøkken mens vi spiste middag. Han ville at jeg skulle hente lekene hans mens jeg lagde middag. Tilslutt sprakk jeg, tok på ham jakke og sko og låste ham ute. Sa til ham at jeg tror du trenger å lufte vettet. Han stod utenfor og skrek "jeg dør om jeg ikke får mat". Yeah, right. Han krisemaksimerer alt som foregår. Vet ikke om jeg gjorde riktig. Naboer og forbipasserende må jo tro at de går forbi et galehus Anonymkode: d092a...0a5 Så rett du gjorde! Anonymkode: 6e79a...bff
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #78 Skrevet 13. november 2017 Jeg blir bare trist når jeg ser hvor mange her som synes dette er greit. Jeg tenker også hvor avstengt dere må være fra deres egne følelser og hvor dårlig mange av dere er til å regulere egne følelser. Jobben vår når barnet har dårlig oppførsel er å finne ut hvorfor! Det er også vår jobb å roe barnet ned, ikke ta del i kaoset. Dårlig oppførsel er følelser på ville veier og har alltid en årsak. Et godt samspill får vi når vi klarer å tune oss inn på barnet og når vi er sensitive overfor barns signaler. Vår jobb er å være større, (emosjonelt) sterkere, klokere og god! God, alltid god! Er vi ikke gode, må vi si unnskyld. Når det koker av sinne eller stress inni oss må vi tenke «Dette er mine følelser og min kamp, men hva trenger barnet?» Her hadde nok HI oversett en del viktige signaler i forkant. Barn trenger emosjonell lading og kroppskontakt, spesielt etter fravær, for å gjenopprette følelsen av å høre til. Får de ikke det, gjør de gjerne ting som vi voksne ikke liker så godt. Det er VI som har ansvaret. Akkurat dette er en vedtatt sannhet. Det finnes mye forskning som viser dette. Ingen barn får det bedre med seg selv eller utvikler seg på en god måte når de blir straffet. Alt du gjør er å skade relasjonen. Tenk dere om, kjære foreldre, ikke vær like følelsesmessig umoden som barnet! Kanskje ble ikke dere møtt på en god måte som barn heller? Derfor reagerer dere med så stort sinne og trang til å gjøre barnet vondt i dag? Det dere føler inni dere rettferdiggjør ikke en dårlig reaksjon. Sånn er det bare! Anonymkode: 7c901...cd2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #79 Skrevet 13. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir bare trist når jeg ser hvor mange her som synes dette er greit. Jeg tenker også hvor avstengt dere må være fra deres egne følelser og hvor dårlig mange av dere er til å regulere egne følelser. Jobben vår når barnet har dårlig oppførsel er å finne ut hvorfor! Det er også vår jobb å roe barnet ned, ikke ta del i kaoset. Dårlig oppførsel er følelser på ville veier og har alltid en årsak. Et godt samspill får vi når vi klarer å tune oss inn på barnet og når vi er sensitive overfor barns signaler. Vår jobb er å være større, (emosjonelt) sterkere, klokere og god! God, alltid god! Er vi ikke gode, må vi si unnskyld. Når det koker av sinne eller stress inni oss må vi tenke «Dette er mine følelser og min kamp, men hva trenger barnet?» Her hadde nok HI oversett en del viktige signaler i forkant. Barn trenger emosjonell lading og kroppskontakt, spesielt etter fravær, for å gjenopprette følelsen av å høre til. Får de ikke det, gjør de gjerne ting som vi voksne ikke liker så godt. Det er VI som har ansvaret. Akkurat dette er en vedtatt sannhet. Det finnes mye forskning som viser dette. Ingen barn får det bedre med seg selv eller utvikler seg på en god måte når de blir straffet. Alt du gjør er å skade relasjonen. Tenk dere om, kjære foreldre, ikke vær like følelsesmessig umoden som barnet! Kanskje ble ikke dere møtt på en god måte som barn heller? Derfor reagerer dere med så stort sinne og trang til å gjøre barnet vondt i dag? Det dere føler inni dere rettferdiggjør ikke en dårlig reaksjon. Sånn er det bare! Anonymkode: 7c901...cd2 Vet du, jeg tror du tar ganske feil. Jeg tror ikke barna har godt av å vokse opp uten å se at foreldrene blir sinte. Jeg tror ikke det er sunt for barn å bli "forstått" og støttet hele tiden. De har godt av innimellom å bli litt sinte, redde, usikker, våte, kalde osv og oppleve at det går bra det også. De har godt av å se at foreldrene har de samme følelsene som dem selv og å merke at det får konsekvenser å oppføre seg dårlig. Barna skal se at de voksne passer på seg selv. De trenger ikke tolerere å bli sparket på leggen eller revet i håret. Når de ser at foreldrene ikke godtar slik behandling lærer de også at de selv ikke må godta det. Å ha med seg en slik ballst, der de har lært at det er lov å passe ordentlig på seg selv og at de vet at de tåler vonde følelser, gjør dem mye bedre rustet til å møte utfordringer senere. Hjemmet bør være trygt og got, men barna bør ikke skånes for alt som kan være vondt. Anonymkode: d00a8...2e3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #80 Skrevet 13. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du, jeg tror du tar ganske feil. Jeg tror ikke barna har godt av å vokse opp uten å se at foreldrene blir sinte. Jeg tror ikke det er sunt for barn å bli "forstått" og støttet hele tiden. De har godt av innimellom å bli litt sinte, redde, usikker, våte, kalde osv og oppleve at det går bra det også. De har godt av å se at foreldrene har de samme følelsene som dem selv og å merke at det får konsekvenser å oppføre seg dårlig. Barna skal se at de voksne passer på seg selv. De trenger ikke tolerere å bli sparket på leggen eller revet i håret. Når de ser at foreldrene ikke godtar slik behandling lærer de også at de selv ikke må godta det. Å ha med seg en slik ballst, der de har lært at det er lov å passe ordentlig på seg selv og at de vet at de tåler vonde følelser, gjør dem mye bedre rustet til å møte utfordringer senere. Hjemmet bør være trygt og got, men barna bør ikke skånes for alt som kan være vondt. Anonymkode: d00a8...2e3 Selvfølgelig må de oppleve vonde følelser. Det vil de gjøre ved tapsopplevelser, konflikter med venner osv, men barn skal ikke krenkes eller være redd for sine foreldre! Det finnes masse forskning som viser at det ikke medfører noe godt. Anonymkode: 7c901...cd2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #81 Skrevet 13. november 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du, jeg tror du tar ganske feil. Jeg tror ikke barna har godt av å vokse opp uten å se at foreldrene blir sinte. Jeg tror ikke det er sunt for barn å bli "forstått" og støttet hele tiden. De har godt av innimellom å bli litt sinte, redde, usikker, våte, kalde osv og oppleve at det går bra det også. De har godt av å se at foreldrene har de samme følelsene som dem selv og å merke at det får konsekvenser å oppføre seg dårlig. Barna skal se at de voksne passer på seg selv. De trenger ikke tolerere å bli sparket på leggen eller revet i håret. Når de ser at foreldrene ikke godtar slik behandling lærer de også at de selv ikke må godta det. Å ha med seg en slik ballst, der de har lært at det er lov å passe ordentlig på seg selv og at de vet at de tåler vonde følelser, gjør dem mye bedre rustet til å møte utfordringer senere. Hjemmet bør være trygt og got, men barna bør ikke skånes for alt som kan være vondt. Anonymkode: d00a8...2e3 Og hvor i HI står det at gutten fikk hjelp med sine følelser? Neida.. Hans følelser ble avvist og krenket. Her var det mors sinne som kom først. Sine egne følelser måtte han takle alene på trappa. Er det rart det finnes så mange voksne med reguleringsvansker? Hi er selv et meget godt eksempel på dette. Anonymkode: 7c901...cd2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #82 Skrevet 13. november 2017 5 minutes ago, Anonym bruker said: Vet du, jeg tror du tar ganske feil. Jeg tror ikke barna har godt av å vokse opp uten å se at foreldrene blir sinte. Jeg tror ikke det er sunt for barn å bli "forstått" og støttet hele tiden. De har godt av innimellom å bli litt sinte, redde, usikker, våte, kalde osv og oppleve at det går bra det også. De har godt av å se at foreldrene har de samme følelsene som dem selv og å merke at det får konsekvenser å oppføre seg dårlig. Barna skal se at de voksne passer på seg selv. De trenger ikke tolerere å bli sparket på leggen eller revet i håret. Når de ser at foreldrene ikke godtar slik behandling lærer de også at de selv ikke må godta det. Å ha med seg en slik ballst, der de har lært at det er lov å passe ordentlig på seg selv og at de vet at de tåler vonde følelser, gjør dem mye bedre rustet til å møte utfordringer senere. Hjemmet bør være trygt og got, men barna bør ikke skånes for alt som kan være vondt. Anonymkode: d00a8...2e3 Ville du kastet ut mannen din etter en krangel? Truet med brudd? Slengt døra i ansiktet på han? Hi viser med sin atferd at hun ikke håndterer gutten sin. "Kom deg ut, jeg orker deg ikke". De færreste voksne ville akseptert slik oppførsel fra en voksen. Å stenge noen ute, både bokstavelig og følelsesmessig (silent treatment) er noe av det mest bArnslige og skadende for et forhold man kan gjøre. Jeg blir sint på mine barn. Men jeg låser dem ikkr ute, jeg truer aldri med å forlate dem, eller sier at jeg ikke orker dem. Det er min jobb som mor å tåle og orke deres protester. Anonymkode: 515ab...6f0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #83 Skrevet 13. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig må de oppleve vonde følelser. Det vil de gjøre ved tapsopplevelser, konflikter med venner osv, men barn skal ikke krenkes eller være redd for sine foreldre! Det finnes masse forskning som viser at det ikke medfører noe godt. Anonymkode: 7c901...cd2 Det er nok her vi ser situasjonen ulikt. Jeg oppfatter det ikke som om barnet ble krenket eller skremt. Sint og kanskje litt skamfull, ja, men ikke noe mer. Hvis dette er noe som skjer stadig vekk og for forseelser gitt n ikke forstår er jeg enig med deg. Da tror jeg også det vil være negativt, men det var ikke slik jeg oppfattet situasjonen. Anonymkode: d00a8...2e3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #84 Skrevet 13. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville du kastet ut mannen din etter en krangel? Truet med brudd? Slengt døra i ansiktet på han? Hi viser med sin atferd at hun ikke håndterer gutten sin. "Kom deg ut, jeg orker deg ikke". De færreste voksne ville akseptert slik oppførsel fra en voksen. Å stenge noen ute, både bokstavelig og følelsesmessig (silent treatment) er noe av det mest bArnslige og skadende for et forhold man kan gjøre. Jeg blir sint på mine barn. Men jeg låser dem ikkr ute, jeg truer aldri med å forlate dem, eller sier at jeg ikke orker dem. Det er min jobb som mor å tåle og orke deres protester. Anonymkode: 515ab...6f0 Det er litt forskjell på et ektepar og mor og barn 😂 Ville du knullet sønnen din? Ikke det nei, du som knuller mannen din..? Anonymkode: 1bc76...247
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #85 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ville du kastet ut mannen din etter en krangel? Truet med brudd? Slengt døra i ansiktet på han? Hi viser med sin atferd at hun ikke håndterer gutten sin. "Kom deg ut, jeg orker deg ikke". De færreste voksne ville akseptert slik oppførsel fra en voksen. Å stenge noen ute, både bokstavelig og følelsesmessig (silent treatment) er noe av det mest bArnslige og skadende for et forhold man kan gjøre. Jeg blir sint på mine barn. Men jeg låser dem ikkr ute, jeg truer aldri med å forlate dem, eller sier at jeg ikke orker dem. Det er min jobb som mor å tåle og orke deres protester. Anonymkode: 515ab...6f0 Nå er det veldig sjelden jeg krangler med mannen, men låse ham ute fra kjøkkenet har jeg gjort en gang 😁. Anonymkode: d00a8...2e3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #86 Skrevet 13. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nok her vi ser situasjonen ulikt. Jeg oppfatter det ikke som om barnet ble krenket eller skremt. Sint og kanskje litt skamfull, ja, men ikke noe mer. Hvis dette er noe som skjer stadig vekk og for forseelser gitt n ikke forstår er jeg enig med deg. Da tror jeg også det vil være negativt, men det var ikke slik jeg oppfattet situasjonen. Anonymkode: d00a8...2e3 Problemet er at vi ikke kan vite hvordan denne gutten følte det inni seg. Derfor er det lurt å beherske seg overfor barna. Selvfølgelig kan vi alle gjøre feil, men dette er ikke bra. Skam er også en veldig skummel følelse. Mange voksne som sliter har skamfølelse som hovedproblem. Skam er en følelse av at man er lite verdt og kanskje ikke verdt å elske. Anonymkode: 7c901...cd2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #87 Skrevet 13. november 2017 13 minutes ago, Anonym bruker said: Det er litt forskjell på et ektepar og mor og barn 😂 Ville du knullet sønnen din? Ikke det nei, du som knuller mannen din..? Anonymkode: 1bc76...247 Herregud for et svar.. Poenget mitt er at det går fint an å behandle både voksne og barn med grunnleggende respekt. Men hvis du tror jeg likefører respekt med sex med barn da er diskusjonen dødfødt. Anonymkode: 515ab...6f0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #88 Skrevet 13. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at vi ikke kan vite hvordan denne gutten følte det inni seg. Derfor er det lurt å beherske seg overfor barna. Selvfølgelig kan vi alle gjøre feil, men dette er ikke bra. Skam er også en veldig skummel følelse. Mange voksne som sliter har skamfølelse som hovedproblem. Skam er en følelse av at man er lite verdt og kanskje ikke verdt å elske. Anonymkode: 7c901...cd2 Hvis du skal drive frem en plante og gir den helt perfekte forhold hele tiden vil den vokse raskt og bli stor og flott, men med en gang den blir satt ut i vanlige forhold vil den falle sammen. Den har ikke opparbeidet styrke til å takle ugunstige forhold. Slik er det med mennesker også. De må få gode forhold for å utvikle seg godt, men ikke så perfekte at de ikke lærer å takle vanskeige forhold. Det er en balansegang. I dette tilfellet oppfatter je åh mor, som jo kjenner gutten mye bedre enn meg, slik at han helt fint taklet å stå ute litt. Anonymkode: d00a8...2e3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #89 Skrevet 13. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du skal drive frem en plante og gir den helt perfekte forhold hele tiden vil den vokse raskt og bli stor og flott, men med en gang den blir satt ut i vanlige forhold vil den falle sammen. Den har ikke opparbeidet styrke til å takle ugunstige forhold. Slik er det med mennesker også. De må få gode forhold for å utvikle seg godt, men ikke så perfekte at de ikke lærer å takle vanskeige forhold. Det er en balansegang. I dette tilfellet oppfatter je åh mor, som jo kjenner gutten mye bedre enn meg, slik at han helt fint taklet å stå ute litt. Anonymkode: d00a8...2e3 Og hvor har du dette fra? Sunn fornuft? Ingen har perfekte forhold hjemme. Ting skjer, det er hektiske dager, stressa foreldre, krangling med søsken osv. MEN det er ingen grunn til å miste hodet i møtet med barna og faktisk låse dem ute. Anonymkode: 7c901...cd2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #90 Skrevet 13. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvor har du dette fra? Sunn fornuft? Ingen har perfekte forhold hjemme. Ting skjer, det er hektiske dager, stressa foreldre, krangling med søsken osv. MEN det er ingen grunn til å miste hodet i møtet med barna og faktisk låse dem ute. Anonymkode: 7c901...cd2 Er det det at barnet måtte være ute i seg selv du reagerer på eller at mor låste døra, etter å ha forklart hvorfor, istedenfor å bære ham ut igjen når han gikk inn? Anonymkode: d00a8...2e3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #91 Skrevet 13. november 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det det at barnet måtte være ute i seg selv du reagerer på eller at mor låste døra, etter å ha forklart hvorfor, istedenfor å bære ham ut igjen når han gikk inn? Anonymkode: d00a8...2e3 Alt! At hun kler på gutten mot hans vilje, snakker nedlatende (lufte vettet) og ikke minst at hun låser døra. Hjemmet skal være et trygt sted. Barn skal behandles med samme respekt som voksne. De har bare litt mindre erfaring. Hvis en mann hadde gjort dette med kona si, hadde det blitt ramaskrik. Mot et barn er liksom alt lov, men det føles faktisk enda verre for et barn. Det er maktmisbruk! Dessuten er det jo ikke rart at han oppfører seg dårlig. Han er i fullt opprør mot en mor som ikke vet hva hun driver med. Den voksne er ansvarlig i relasjonen. Alltid!! Anonymkode: 7c901...cd2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #92 Skrevet 13. november 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt er det barnevernsak når du låser ett barn ute i denne kulden! Jeg hadde satt han i timeout,det virker veldig bra her. Anonymkode: e44c2...044 Nå tar jeg ikke stilling til handlingen HI gjorde. Men du som svarer her; er ikke dine barn ute å leker om høsten og vintern?? Hi skriver jo at han hadde ytterklær på seg. Det er jo akkurat samme sak! ( Igjen, handlingen er en het annen sak). Anonymkode: 15776...570
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #93 Skrevet 13. november 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud for et svar.. Poenget mitt er at det går fint an å behandle både voksne og barn med grunnleggende respekt. Men hvis du tror jeg likefører respekt med sex med barn da er diskusjonen dødfødt. Anonymkode: 515ab...6f0 Den ungen til hi kommer man ikke langt med «respekt». Der må man vise hvem som er sjefen en gang for alle. Stenges han ute hver ettermiddag en periode, så forstår han forhåpentligvis hvem som er sjefen. Takler ikke drittunger, glad hi tar tak i ham nå før det er for sent. Anonymkode: 1bc76...247
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #94 Skrevet 13. november 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alt! At hun kler på gutten mot hans vilje, snakker nedlatende (lufte vettet) og ikke minst at hun låser døra. Hjemmet skal være et trygt sted. Barn skal behandles med samme respekt som voksne. De har bare litt mindre erfaring. Hvis en mann hadde gjort dette med kona si, hadde det blitt ramaskrik. Mot et barn er liksom alt lov, men det føles faktisk enda verre for et barn. Det er maktmisbruk! Dessuten er det jo ikke rart at han oppfører seg dårlig. Han er i fullt opprør mot en mor som ikke vet hva hun driver med. Den voksne er ansvarlig i relasjonen. Alltid!! Anonymkode: 7c901...cd2 Ok. Da konkluderer eg med at vi har en veldig ulik forståelse av hva det vil si å oppdra barn og at mine barn må være veldig mye mer robuste enn dine. Anonymkode: d00a8...2e3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #95 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir bare trist når jeg ser hvor mange her som synes dette er greit. Jeg tenker også hvor avstengt dere må være fra deres egne følelser og hvor dårlig mange av dere er til å regulere egne følelser. Jobben vår når barnet har dårlig oppførsel er å finne ut hvorfor! Det er også vår jobb å roe barnet ned, ikke ta del i kaoset. Dårlig oppførsel er følelser på ville veier og har alltid en årsak. Et godt samspill får vi når vi klarer å tune oss inn på barnet og når vi er sensitive overfor barns signaler. Vår jobb er å være større, (emosjonelt) sterkere, klokere og god! God, alltid god! Er vi ikke gode, må vi si unnskyld. Når det koker av sinne eller stress inni oss må vi tenke «Dette er mine følelser og min kamp, men hva trenger barnet?» Her hadde nok HI oversett en del viktige signaler i forkant. Barn trenger emosjonell lading og kroppskontakt, spesielt etter fravær, for å gjenopprette følelsen av å høre til. Får de ikke det, gjør de gjerne ting som vi voksne ikke liker så godt. Det er VI som har ansvaret. Akkurat dette er en vedtatt sannhet. Det finnes mye forskning som viser dette. Ingen barn får det bedre med seg selv eller utvikler seg på en god måte når de blir straffet. Alt du gjør er å skade relasjonen. Tenk dere om, kjære foreldre, ikke vær like følelsesmessig umoden som barnet! Kanskje ble ikke dere møtt på en god måte som barn heller? Derfor reagerer dere med så stort sinne og trang til å gjøre barnet vondt i dag? Det dere føler inni dere rettferdiggjør ikke en dårlig reaksjon. Sånn er det bare! Anonymkode: 7c901...cd2 Så du har aldri tatt tak i ungen og kledd ham mot hans vilje? Holdt ham fast ved blodprøver? Anonymkode: 1bc76...247
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #96 Skrevet 13. november 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alt! At hun kler på gutten mot hans vilje, snakker nedlatende (lufte vettet) og ikke minst at hun låser døra. Hjemmet skal være et trygt sted. Barn skal behandles med samme respekt som voksne. De har bare litt mindre erfaring. Hvis en mann hadde gjort dette med kona si, hadde det blitt ramaskrik. Mot et barn er liksom alt lov, men det føles faktisk enda verre for et barn. Det er maktmisbruk! Dessuten er det jo ikke rart at han oppfører seg dårlig. Han er i fullt opprør mot en mor som ikke vet hva hun driver med. Den voksne er ansvarlig i relasjonen. Alltid!! Anonymkode: 7c901...cd2 Altså, jeg har kledd på barna mine mot deres vilje flere ganger! Fordi jeg måtte på jobb og de måtte i barnehagen. Hva gjør du da, lar dem gå ut uten jakke og lue i 15 minus eller blir hjemme fra jobb "syk" fordi de ikke får dem til å kle på seg? Jeg har også pusset tenner med tvang. Fordi de må pusses to ganger om dagen, enten man vil eller ikke. Men selvfølgelig, mye bedre å la dem få hull, da kommer ikke barnevernet. Eller vent, det kommer nettopp da! Anonymkode: 0cd29...632
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #97 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig må de oppleve vonde følelser. Det vil de gjøre ved tapsopplevelser, konflikter med venner osv, men barn skal ikke krenkes eller være redd for sine foreldre! Det finnes masse forskning som viser at det ikke medfører noe godt. Anonymkode: 7c901...cd2 Selvfølgelig skal de ikke krenkes eller bli redd sine foreldre, men det var det da vitterlig heller ikke snakk om her. Her var det snakk om å få beskjed om at nok er nok, og å midt på dagen måtte gå ut og leke litt fullt påkledd. Anonymkode: aab39...4c2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #98 Skrevet 13. november 2017 Du har ikke større barn enn baby skjønner jeg. Anonymkode: aab39...4c2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #99 Skrevet 13. november 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alt! At hun kler på gutten mot hans vilje, snakker nedlatende (lufte vettet) og ikke minst at hun låser døra. Hjemmet skal være et trygt sted. Barn skal behandles med samme respekt som voksne. De har bare litt mindre erfaring. Hvis en mann hadde gjort dette med kona si, hadde det blitt ramaskrik. Mot et barn er liksom alt lov, men det føles faktisk enda verre for et barn. Det er maktmisbruk! Dessuten er det jo ikke rart at han oppfører seg dårlig. Han er i fullt opprør mot en mor som ikke vet hva hun driver med. Den voksne er ansvarlig i relasjonen. Alltid!! Anonymkode: 7c901...cd2 Du har ikke større barn enn baby skjønner jeg. Anonymkode: aab39...4c2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #100 Skrevet 13. november 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå tar jeg ikke stilling til handlingen HI gjorde. Men du som svarer her; er ikke dine barn ute å leker om høsten og vintern?? Hi skriver jo at han hadde ytterklær på seg. Det er jo akkurat samme sak! ( Igjen, handlingen er en het annen sak). Anonymkode: 15776...570 Ja jeg er ute SAMMEN med sønnen min ja,å vil han ikke ut en dag så tvinger ikke jeg på han ytterklær å sier at han MÅ ut. Vil han ha en innedag så ser jeg ikke problemet med det. Å har vi vært ute en stund å han vil inn så går vi selvsagt inn. Vi er jo ute på barnets premisser. Anonymkode: e44c2...044
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå