Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #26 Skrevet 12. november 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva får folk til å ta et slikt valg? Jeg har selv en gutt på fem og ser for meg hvilket tillitsbrudd en slik straff ville vært for han. Hvordan praktiserer du eller barneoppdragelse når ting butter litt imot? Hadde jeg sett din sønn ute på trappa idag hadde jeg ringt barnevernsvakta. Anonymkode: 024a9...c79 Midt på lyse dagen, med klær på? Da håper jeg de hadde hatt vert til å be deg ringe tilbake først dersom gutten enda satt der en time senere. Anonymkode: aab39...4c2
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #27 Skrevet 12. november 2017 Der vi bodde før var det noen barn i ulike familier som ringte på hos oss fordi de ikke hadde nøkler og måtte på do, og foreldrene hadde da dratt til ulike ærend uten å planleggemed hverandre hvem som skulle være hjemme når barna kom hjem. Det synes jeg var litt alvorlig, og der pratet jeg med foreldrene og sa fra at de ikke kunne gjøre det slik. Anonymkode: aab39...4c2
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #28 Skrevet 12. november 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette var overdramatisering. Gutten vet hvor mor er, han vet hva han har fått beskjed om og skal. Dette er ikke traumatisering, men litt streng oppdragelse. At barn protesterer på oppdragelse kan skje. Å bli fratatt iPaden kan også gi et kvarter med hyling, men traumatisk er det ikke. Den dagen du møter på barn med virkelige traumer, kommer du ikke til å klare å oppdage dem, når du ikke evner å skille det ene fra det andre. Anonymkode: aab39...4c2 Som jeg skrev, hva som oppleves traumatisk vil variere fra barn til barn. Det er mye som spiller inn. Som med mye annet finnes det små traumer og det finnes store traumer. Det å bli utestengt fra eget hjem (hi sendte ham ikke ut for å leke, hun låste ham ute) kan for noen barn oppleves som traumatisk. At du ikke ser det viser vel at du ser mindre enn jeg. Anonymkode: ef03d...799
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #29 Skrevet 13. november 2017 Jeg kan godt sende ut barnet mitt, men for meg blir det alvorlig når barnet faktisk står utenfor å gråter og ikke kommer seg inn siden foreldrene har låst døren! Anonymkode: 69b4a...dea
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #30 Skrevet 13. november 2017 Litt vel strengt. Tenkte først du bare satte han i trappen inne, og tenkte at det er veldig vanlig. Jeg setter til og med 2,5 åringen i trappa (som er i samme rom som vi er). For av og til må de bare få hjelp til å lande litt, roe ned og tenke. Men tja, si at en femåring kan ut å leke fordi han eller hun har for mye energi til å være inne, hadde vært greit her siden vi bor særdeles barnevennlig. Men låst døra, nei det hadde jeg aldri gjort! Anonymkode: 4e905...9b5
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #31 Skrevet 13. november 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke kom å klag her etterpå når bv kontakter deg, pga naboene har sendt bekymringsmelding for omsorgsvikten dere utsetter barnet deres for! Anonymkode: e44c2...044 😂😂😂😂 For noe piss! Unnskyld meg, altså, men en femåring er ingen baby. Han er for stor til å hive med mat, og mer enn stor nok til en time-out på trappa. Anonymkode: 21cc3...cbf
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #32 Skrevet 13. november 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ALDRI låst barnet mitt ute på trappa!! Min 6-åring har ofte blitt sendt opp på rommet sitt med beskjed om å sitte der til hun klarer å oppføre seg, men aldri at jeg hadde låst henne ute av huset! Da jeg var liten hadde vi naboer som gjorde det. Midt på vinteren stod guttungen på 5-6 år i sokkelesten og hylgråt mens han var låst ute på trappa. Ble også låst ute av huset mens foreldrene dro i butikken osv. Plutselig en dag pakket de og flyttet og så ikke noe mer til de. Får fremdeles vondt i magen av å tenke på den stakkars gutten som stod ute i minusgrader og gråt Anonymkode: 69b4a...dea Blir som å lese på Twitter: "thoughts and prayers". Din mageonde er da lite verd hvis du ikke gjorde noe med det. Hykler. Anonymkode: 21cc3...cbf
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #33 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: 😂😂😂😂 For noe piss! Unnskyld meg, altså, men en femåring er ingen baby. Han er for stor til å hive med mat, og mer enn stor nok til en time-out på trappa. Anonymkode: 21cc3...cbf Ja han hadde trengt en timeout men ikke ute i kulden å bli utelåst av en psycho mor!! Anonymkode: e44c2...044
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #34 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja han hadde trengt en timeout men ikke ute i kulden å bli utelåst av en psycho mor!! Anonymkode: e44c2...044 Ute i hvilken kulde? Den drittungen der hadde bare godt av det. Forhåpentligvis så lærer han av episoden. Lærer han ikke, så er det rett ut igjen. Håper bup får kontroll over han så fort som mulig. Anonymkode: 1bc76...247
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #35 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ute i hvilken kulde? Den drittungen der hadde bare godt av det. Forhåpentligvis så lærer han av episoden. Lærer han ikke, så er det rett ut igjen. Håper bup får kontroll over han så fort som mulig. Anonymkode: 1bc76...247 Sånne som deg skulle vært fratatt barna umiddelbart! Stakkars barn som må oppleve omsorgsvikt fra den som burde gitt god og trygg omsorg. Anonymkode: e44c2...044
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #36 Skrevet 13. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånne som deg skulle vært fratatt barna umiddelbart! Stakkars barn som må oppleve omsorgsvikt fra den som burde gitt god og trygg omsorg. Anonymkode: e44c2...044 Eller barneoppdragelse. Han der trenger det tydeligvis. Han har null respekt for andre mennesker. Nok er nok. Anonymkode: 1bc76...247
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #37 Skrevet 13. november 2017 https://www.dagbladet.no/nyheter/faren-tvang-henne-til-a-sta-ute-midt-pa-natta-den-tre-ar-gamle-jenta-kom-aldri-tilbake/68785279 Anonymkode: 032ae...d50
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #38 Skrevet 13. november 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir som å lese på Twitter: "thoughts and prayers". Din mageonde er da lite verd hvis du ikke gjorde noe med det. Hykler. Anonymkode: 21cc3...cbf Hun var jo barn selv. Jeg derimot burde gjort noe. Da jeg nettopp hadde flyttet til nytt nabolag var noe av det første som møtte meg naboen og barnet hennes. Jeg hørte kjefting og smelling der inne fra nesten hver morgen. Og en av de første ukene jeg bodde her ble også det barnet stengt ute. Hun var også i bhg-alder. Hun sto utenfor og ropte "mamma, slipp meg inn! Slipp meg inn mamma!" mens hun gråt. Det er ikke ok. Anonymkode: 87ffb...efa
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #39 Skrevet 13. november 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.dagbladet.no/nyheter/faren-tvang-henne-til-a-sta-ute-midt-pa-natta-den-tre-ar-gamle-jenta-kom-aldri-tilbake/68785279 Anonymkode: 032ae...d50 Det er faktisk stor forskjell på 3 år og 5 år, og på dagtid når mor holder oppsyn ned ungen og nattestid. Anonymkode: 6bdb9...f1b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #40 Skrevet 13. november 2017 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.dagbladet.no/nyheter/faren-tvang-henne-til-a-sta-ute-midt-pa-natta-den-tre-ar-gamle-jenta-kom-aldri-tilbake/68785279 Anonymkode: 032ae...d50 Det viste seg at det bare var løgn,det vst far som hadde drept barnet Anonymkode: e44c2...044
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #41 Skrevet 13. november 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir som å lese på Twitter: "thoughts and prayers". Din mageonde er da lite verd hvis du ikke gjorde noe med det. Hykler. Anonymkode: 21cc3...cbf Og hva mener du et barn på 6-7 år skulle kunne gjort? Hva de voksne i nabolaget gjorde vet da ikke jeg! Anonymkode: 69b4a...dea
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #42 Skrevet 13. november 2017 Jeg synes ikke dette er feil, ser du får mye pepper her. Du var streng og bestemt, du viste han hvor grensen var. Det er mye verre med barn som blir usikre p.g.a. mangel på grenser. Anonymkode: 41adb...6ff
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #43 Skrevet 13. november 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det var en helt grei reaksjon. Ungene mine blir også sendt ut om de er umulige. Nå hadde ikke jeg trengt å låse døra. De har aldri forsøkt å opponere mot en slik straff, men hadde de forsøkt å komme inn igjen før de haďde roet seg ville jeg også låst. Anonymkode: d00a8...2e3 Synes det samme. Barnet lider ingen nød - han er påkledd, det er ikke 30 minus ute, han har fått forklart HVORFOR han ble sendt ut. Men her på DiB skal visse alle foreldre som ikke har englebarn og ikke opptrer politisk korrekt og pedagogisk hele tiden, meldes til barnevernet og fratas barna sine. FYI, jeg har aldri låst noen ute. Men forstår ikke problemet i denne saken. Anonymkode: 0cd29...632
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #44 Skrevet 13. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Sånne som deg skulle vært fratatt barna umiddelbart! Stakkars barn som må oppleve omsorgsvikt fra den som burde gitt god og trygg omsorg. Anonymkode: e44c2...044 Vi ser dere som driver med gentle parenting og fri barneoppdragelse. Vi ser også barna deres, som spytter i ansiktet til læreren, mobber, skriker og oppfører seg som apekatter i offentligheten. Dere gjør barna deres bjørnetjeneste ved å anse vanlig oppdragelse som omsorgssvikt. De kommer til å slite når de blir voksne - ingen arbeidsgivere vil akseptere brøling, skulking, banning og annet barna deres driver med i mangel på respekt for voksne mennesker. Anonymkode: 0cd29...632
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #45 Skrevet 13. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi ser dere som driver med gentle parenting og fri barneoppdragelse. Vi ser også barna deres, som spytter i ansiktet til læreren, mobber, skriker og oppfører seg som apekatter i offentligheten. Dere gjør barna deres bjørnetjeneste ved å anse vanlig oppdragelse som omsorgssvikt. De kommer til å slite når de blir voksne - ingen arbeidsgivere vil akseptere brøling, skulking, banning og annet barna deres driver med i mangel på respekt for voksne mennesker. Anonymkode: 0cd29...632 🙌🏼 Anonymkode: 7953f...301
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #46 Skrevet 13. november 2017 Når jeg blir så sint låser jeg MEG SELV ute på trappen. Etter 5-10 min takler jeg det hele så mye bedre. Anonymkode: cfcf3...198
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #47 Skrevet 13. november 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Han (5 år) begynte å kaste mat på kjøkken mens vi spiste middag. Han ville at jeg skulle hente lekene hans mens jeg lagde middag. Tilslutt sprakk jeg, tok på ham jakke og sko og låste ham ute. Sa til ham at jeg tror du trenger å lufte vettet. Han stod utenfor og skrek "jeg dør om jeg ikke får mat". Yeah, right. Han krisemaksimerer alt som foregår. Vet ikke om jeg gjorde riktig. Naboer og forbipasserende må jo tro at de går forbi et galehus Anonymkode: d092a...0a5 Husker da søstra mi og jeg måtte stå ute foran blokka i pysjen og vente på at pappa skulle komme hjem fra jobb sent på kvelden. Vi var 5 og 6 år. Mamma stod og nirøyka å glana stygt ned på oss. Jeg husker ikke hva vi hadde gjort. Bare at det var snø og kaldt. At jeg så opp på henne og tenkte at jeg hatet henne. At det var urimelig. Flaut. Glemmer det aldri. Anonymkode: 7dc56...6e4
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #48 Skrevet 13. november 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi ser dere som driver med gentle parenting og fri barneoppdragelse. Vi ser også barna deres, som spytter i ansiktet til læreren, mobber, skriker og oppfører seg som apekatter i offentligheten. Dere gjør barna deres bjørnetjeneste ved å anse vanlig oppdragelse som omsorgssvikt. De kommer til å slite når de blir voksne - ingen arbeidsgivere vil akseptere brøling, skulking, banning og annet barna deres driver med i mangel på respekt for voksne mennesker. Anonymkode: 0cd29...632 Tull. I datteren min sin klasse er det de som har knallharde foreldre som er de verste. De tar etter foreldrene sine, rett og slett. Datteren min er oppdratt med "myk hånd" og er en av de som kan oppføre seg. Hun er høflig, hører etter og har empati. Det samme ser jeg hos de venninnene hennes som også oppdras mykt. De er så mye enklere å ha med å gjøre. Først og fremst er man rollemodell for barna sine. Barn gjør ikke nødvendigvis som de voksne sier, de gjør det de voksne gjør. Anonymkode: ee2f3...89f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #49 Skrevet 13. november 2017 Du kan være sikker på at det noteres ned at du som mor praktiserer utestengelse av et barn på 5 år som straff. Det at du lar deg rive så med å ta opp kampen med et lite barn forteller meg at du ikke har så veldig mye å gå på.. Hva gjør du neste gang? Du har startet en kamp. Du er fysisk sterkere, men barnet er 100 ganger mer kreativ enn deg. Håper du får veiledning på dette slik at du kan finne alternative måter å irettesette ditt barn. Det er ikke gitt at det som fungerte med storebror fungerer med lillebror. Situasjonen du beskriver er jo en maktkamp hvor barnet er taperen(naturligvis, på grunn av fysisk styrke/låst dør). Hvem vil vel vinne over et barn? Det betyr jo bare at barnet har tapt. Du har ikke opptrådt som en trygg og bestemt voksen, men som en irrasjonell og sint mor som ikke er selvregulert. Alle kan gjøre feil. Hadde dette vært meg ville jeg tatt en prat med barnet og unnskyldt oppførselen min. Fortalt at handlingen til barnet var uakseptabel men at jeg som voksen har et ansvar for å finne andre løsninger og at barnet ikke skal bli låst ute igjen noensinne. (Det med at barn blir sendt ut for å leke når støynivået inne blir for høyt er en HELT annen sak, til de som bruker det som argument). Jeg har oppdratt tre sønner. Mellomste var av natur svært temperamentsfull, sta som et esel og testet grenser konstant. Har aldri hatt behov for å sette han ut på trappa og låse døra (tro meg, lysten har vært der). Da har det vært min oppgave og regulere meg selv før jeg kan gå inn å regulere han. Jo mer oppjaget gutten ble, dess roligere måtte jeg som mor møte han. Ingenting godt kommer ut av en maktkamp med et barn. Igjen- å være bestemt er en annen sak. Feks bære et hylende barn ut av butikken fordi barnet ikke fikk krasje handlevogna i hyller og mennesker. Du forteller at gutten skal på BUP. Så fint at dere er i gang der. Ta imot råd som handler om deres samspill og veiledning når det gjelder grensesetting og oppdragelse. Anonymkode: 13e75...665
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #50 Skrevet 13. november 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi ser dere som driver med gentle parenting og fri barneoppdragelse. Vi ser også barna deres, som spytter i ansiktet til læreren, mobber, skriker og oppfører seg som apekatter i offentligheten. Dere gjør barna deres bjørnetjeneste ved å anse vanlig oppdragelse som omsorgssvikt. De kommer til å slite når de blir voksne - ingen arbeidsgivere vil akseptere brøling, skulking, banning og annet barna deres driver med i mangel på respekt for voksne mennesker. Anonymkode: 0cd29...632 Jeg har ei veloppdragen frøken uten å ha gjennført fri barneoppdragelse eller å låse henne ute av huset. Det er faktisk en mellomting! Hvis du har så dårlig kontroll på en 5 åring at du føler du må låse han ute av huset, så har du gjort den utrolig dårlig jobb. Det er faktisk du som sliter med en apekatt som du så pent beskriver her, og det er vel et bevis på at du feiler i din måte å oppdra dine barn på! Anonymkode: 33dc0...c6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå