Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Flere her inne som har resavert seg? Jeg prøvde først å stenge den for helsepersonell, slik at de må be om mitt samtykke for å få lov til å bla opp i kjernekournalen, men etter litt lesing fant jeg ut at de kan også bla opp uten mitt samtykke, hvis helsepersonell vurderer situasjonen som alvorlig, så da slettet jeg like godt hele greia. Føler meg litt sprø... Noen flere her inne som har slettet kjernejournalen? Anonymkode: 4863f...1ce
Ileus Skrevet 11. november 2017 #2 Skrevet 11. november 2017 Kunne ikke falle meg inn, hvis jeg skulle trenge akuttmedisinsk behandling vil jeg at de skal kunne finne ut bla medikament allergier, om jeg går på blodfortynnende og andre medisiner som kan gi kontraindikasjoner. Eller om jeg har andre alvorlige helsetilstander.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 Står ikke noe viktig i min kjærnejournal, kun diverse smertestillende i formuleringer, som jeg ikke ønsker å dele med ukjent, eller kjent helsepersonell... Bor på en lite plass, hvor alle kjenner alle. Anonymkode: 4863f...1ce
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 Det er jo uansett ikke sånn at helsepersonell kan gå inn og kikke i din journal, uten å ha skjellig grunn. Gjør de det, så bryter de helsepersonelloven. Anonymkode: 7ea64...77d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 Kunne ikke falle meg inn. Det kan skje at jeg blir akutt alvorlig syk og da er det en fordel at helsepersonell kan finne ut f.eks. hvilke medisiner jeg trenger, hvilke sykdommer jeg har hatt tidligere osv. Ingen ting om meg er sp hemmelig at ikke helsepersonell skal kunne lese det. Jeg synes du har gjort en lite gjennomtenkt og barnslig reservasjon. Anonymkode: a2309...7e4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 Kan ikke tenke meg til en eneste grunn i verden til at jeg skal gjøre det. Jeg har i mange år ment at det bør være et felles journalsystem så legen du kommer til kan slå deg opp uansett om du kommer på sykehus, legevakt, eller hva det måtte være Anonymkode: 1d701...ae2
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 Helsepersonell er underlagt taushetsplikt. Jeg får også varsel om noen går inn og leser. Ser ingen grunn til å slette journalen min. Anonymkode: 7db64...139
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #8 Skrevet 11. november 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Står ikke noe viktig i min kjærnejournal, kun diverse smertestillende i formuleringer, som jeg ikke ønsker å dele med ukjent, eller kjent helsepersonell... Bor på en lite plass, hvor alle kjenner alle. Anonymkode: 4863f...1ce Høres jo ut som du er flau over det som står der...? Anonymkode: e0515...0ad
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #9 Skrevet 11. november 2017 Har du fått hjelp med tanke hvor paranoid du er? Er ikke helt bra dette. Anonymkode: 5c988...ade
Det var en gang et menneske Skrevet 11. november 2017 #10 Skrevet 11. november 2017 Hvis du gjør det pga. din bruk av smertestillende, høres det ut som om du er redd for å bli oppfattet som musbruker?! Jeg synes det er helt greit at line behandlere kan ha innsyn, siden det kan hjelpe dem å forstå helheter og ta riktige valg i akutte situasjoner. Legen min har også tilgang på når jeg henter ut medisiner forskrevet av andre leger.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #11 Skrevet 11. november 2017 Tror det er tusen ganger viktigere å slette facebookprofilen sin. Anonymkode: 73ed5...698
amandine Skrevet 11. november 2017 #12 Skrevet 11. november 2017 Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor du vil gjøre det? Hvis du føler deg litt sprø når du har gjort det kan det hende du har rett ha ha🙂 Jeg vil at helsepersonell skal ha tilgang til viktig informasjon om meg og jeg stoler på at ikke opplysningene der blir misbrukt. Kjernejournal er for min sikkerhet.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #13 Skrevet 11. november 2017 Smart. Tror europris er billigst på tinfoil.. Anonymkode: 84efa...25a
sug lut Skrevet 11. november 2017 #14 Skrevet 11. november 2017 I så fall håper jeg du feilbehandles skikkelig ved neste akuttsituasjon.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #15 Skrevet 11. november 2017 Hva hvis du havner i en alvorlig ulykke og du havner i koma eller ikke ved bevissthet? og de ikke kommer inn i journalen din. Hva da? Anonymkode: 5f45f...b25
amandine Skrevet 11. november 2017 #16 Skrevet 11. november 2017 Og først nå så jeg at du har resavert deg eller resarvert deg, mulig jeg da har misforstått og at du mener noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #17 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, Kontinuum skrev: Hvis du gjør det pga. din bruk av smertestillende, høres det ut som om du er redd for å bli oppfattet som musbruker?! Jeg synes det er helt greit at line behandlere kan ha innsyn, siden det kan hjelpe dem å forstå helheter og ta riktige valg i akutte situasjoner. Legen min har også tilgang på når jeg henter ut medisiner forskrevet av andre leger. Musbruker 🙊🙊🙊 Anonymkode: 14a76...cd9
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #18 Skrevet 11. november 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Musbruker 🙊🙊🙊 Anonymkode: 14a76...cd9 Fnis. Anonymkode: c8def...c58
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #19 Skrevet 11. november 2017 Nei. Et godt eksempel er jo i de akutte situasjonene... En ambulansearbeider rykker ut på "bevisstløs pasient". Problemet er at her var det ute (på en butikk) og ingen rundt har kjennskap tilbpersonen. AMK (113) ber de (publikum som ringte inn meldingen) se etter en lommebok, det ble funnet og navn og nummer lest opp. Da får AMK mulighet til å slå opp i kjernejournal. -Dette blir selvfølgelig ikke sagt til de som ringte inn, men ambulansearbeiderne på vei får da vite at personen har diabetes (feks). Det viste seg at det var det som var årsaken til bevistløsheten også. Og tiltak utført deretter. Selvsagt hadde man kommet frem til det uten den informasjonen også. Og det kunne vært andre årsaker til bevisstløsheten (som blir kartlagt uansett). Men takket være infoen så sparte man kanskje et minutt eller to på at de forberedte en litt annen innfallsvinkel i sin "topp til tå" undersøkelse. ...og i alvorlige tilfeller som allergi, hjertefeil etc så kan de to minuttene utgjøre ganske stor forskjell. Og man har taushetsplikt. Ingen (normalt oppegående) helsevesenet har interesse av hva du har av historikk. Og du som eier sv din journal får vite hvem (ved navn) som har gått inn i din kjernejournal (det blir registrert og du får melding like etterpå). Så du kan følge det opp hvis du lurer på hvorfor, og hp går ikke inn "for morro skyld". Anonymkode: a194c...051
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #20 Skrevet 11. november 2017 Du har oversikt over hvem som har vært inne å lest i journalen din på samme side som kjernejournalen ligger, slik at om du er redd uvedkommende er inne å leser så har du nå mulighet til å følge med. Anonymkode: e88f0...b06
Bruker3 Skrevet 11. november 2017 #21 Skrevet 11. november 2017 16 minutes ago, Anonym bruker said: Du har oversikt over hvem som har vært inne å lest i journalen din på samme side som kjernejournalen ligger, slik at om du er redd uvedkommende er inne å leser så har du nå mulighet til å følge med. Anonymkode: e88f0...b06 Dette. Kjernejournal er en gavepakke for de paranoide blant oss
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #22 Skrevet 11. november 2017 Nei ville ikke slettet den, men skulle ønske den sto mer relevant i min. Står ikke en gang at jeg er allergisk mot apocillin. Kan jeg legge det inn selv? Anonymkode: c0498...2bd
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #23 Skrevet 11. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei ville ikke slettet den, men skulle ønske den sto mer relevant i min. Står ikke en gang at jeg er allergisk mot apocillin. Kan jeg legge det inn selv? Anonymkode: c0498...2bd ja Anonymkode: e88f0...b06
Det var en gang et menneske Skrevet 11. november 2017 #24 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Musbruker 🙊🙊🙊 Anonymkode: 14a76...cd9 😂
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #25 Skrevet 11. november 2017 Og den dagen du blir feilbehandlet fordi helsepersonellet ikke har nødvendig informasjon om deg så løper du til media og griner og sprer eder og galle i sosiale medier over hvor FORFERDELIG det norske helsevesenet er. Anonymkode: 469a5...342
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå