Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 Kan ikke sminke i det hele tatt men jeg har en del kvisearr jeg vil dekke over. Har kjøpt forskjellige billige foundationer men har alltid blitt helt hvit og livløs i fjeset. Gikk til parfymeri for å få hjelp til å finne riktig foundation. Da jeg kom hjem og prøvde den på hele ansiktet ble jeg like hvit og livløs som med de andre. Ikke en antydning til farge og glød. Hva gjør jeg galt? Anonymkode: c5567...a12
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Se litt sminkevideoer på YouTube, der kan du lære mye 😊 Anonymkode: e5975...4c7
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 Foundation er det du har under resten av sminken. Du må jo ha f.eks pudder, øyenskygge og rouge oppå. Anonymkode: 66d9b...76c
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 Ikke bruk sminke da vel? Jeg synes damer ser klar best ut uten. Men klart, når idolet er en eller annen retusjert bimbo som ligner på en dukke så får dere kjøre på. Huden blir ødelagt også. Anonymkode: b618b...1f6
MerraSomGår Skrevet 10. november 2017 #5 Skrevet 10. november 2017 Prøvde du ikke foundationen på parfymeriet? Gå heller til Mac eller kick. De hjelper deg. Men som noen sier her: foundation er grunnlaget. Markering av kinn og farve må legges oppå ellers blir man så klart litt flat i huden om du bruker tykk/dekkende foundation.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #6 Skrevet 10. november 2017 Jeg blir og fort «gjennomsiktig» selv om fargen passer. Spesielt av mineralsminke. Få hjelp av noen til å finne solpudder og rouge og til å legge det pent. Det skaper mer liv i ansiktet. Anonymkode: 6bd88...51f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #7 Skrevet 10. november 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke sminke i det hele tatt men jeg har en del kvisearr jeg vil dekke over. Har kjøpt forskjellige billige foundationer men har alltid blitt helt hvit og livløs i fjeset. Gikk til parfymeri for å få hjelp til å finne riktig foundation. Da jeg kom hjem og prøvde den på hele ansiktet ble jeg like hvit og livløs som med de andre. Ikke en antydning til farge og glød. Hva gjør jeg galt? Anonymkode: c5567...a12 Du trenger concealer, pudder, blush, higlighter osv for å skape liv og kontraster i ansiktet. Anonymkode: 7a7e5...737
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #8 Skrevet 10. november 2017 Har kvinner virkelig så dårlig selvbilde at de må pynte på det med sminke? Anonymkode: b618b...1f6
MerraSomGår Skrevet 10. november 2017 #9 Skrevet 10. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har kvinner virkelig så dårlig selvbilde at de må pynte på det med sminke? Anonymkode: b618b...1f6 Ja. Og der verste er at noen dekker seg til med klær på kroppen også, selv når det er varmt nok til å gå naken! Og de bryr seg om at fargene på klærne matcher!! 🙄
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #10 Skrevet 10. november 2017 1 minutt siden, mirakela skrev: Ja. Og der verste er at noen dekker seg til med klær på kroppen også, selv når det er varmt nok til å gå naken! Og de bryr seg om at fargene på klærne matcher!! 🙄 Du sammenligner sminke med klær altså? Sier litt om selvbildet det også. Anonymkode: b618b...1f6
MerraSomGår Skrevet 10. november 2017 #11 Skrevet 10. november 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du sammenligner sminke med klær altså? Sier litt om selvbildet det også. Anonymkode: b618b...1f6 Ja, hvorfor ikke? Man pynter seg, bryr seg om hvordan man tar seg ut. Tar på klær som fremhever en pen figur eller matcher veske og sko. Man sminker seg for å ta seg pent ut, har på maskara for å få et åpnere og mer markert blikk, litt farge i kinnene for å se litt freshere ut. Det er det samme fenomenet. De fleste bruker ikke sminke fordi man har så dårlig selvtillit at man dekker til hele ansiktet. Mange ganger så syns jeg heller det virker som om det er motsatt. De som har ekstremt lav selvtillit, er veldig beskjeden eller sky, har ofte ikke sminke eller klær som er flatterende. Og før du skyter pianisten, jeg mener absolutt ikke at ikke-sminke+stygge klær = dårlig selvtillit, men at mange sosialt utilpassede/dårlig selvtillit ikke sminker seg. Selvsagt er det også de som sminker seg ekstremt pga at de ikke klarer å gå ut uten. Men jeg snakker ikke om ekstreme tilfeller her, jeg snakker om vanlige kvinner som sminker seg og syns at de ser bedre ut med sminke, på akkurat samme måte som at de liker å kle seg pent.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #12 Skrevet 10. november 2017 6 minutter siden, mirakela skrev: Ja, hvorfor ikke? Man pynter seg, bryr seg om hvordan man tar seg ut. Tar på klær som fremhever en pen figur eller matcher veske og sko. Man sminker seg for å ta seg pent ut, har på maskara for å få et åpnere og mer markert blikk, litt farge i kinnene for å se litt freshere ut. Det er det samme fenomenet. De fleste bruker ikke sminke fordi man har så dårlig selvtillit at man dekker til hele ansiktet. Mange ganger så syns jeg heller det virker som om det er motsatt. De som har ekstremt lav selvtillit, er veldig beskjeden eller sky, har ofte ikke sminke eller klær som er flatterende. Og før du skyter pianisten, jeg mener absolutt ikke at ikke-sminke+stygge klær = dårlig selvtillit, men at mange sosialt utilpassede/dårlig selvtillit ikke sminker seg. Selvsagt er det også de som sminker seg ekstremt pga at de ikke klarer å gå ut uten. Men jeg snakker ikke om ekstreme tilfeller her, jeg snakker om vanlige kvinner som sminker seg og syns at de ser bedre ut med sminke, på akkurat samme måte som at de liker å kle seg pent. Jeg kjenner ingen menn som er pro-sminke. Så ikke skjønner jeg hvorfor dere gjør det. Risikoen for å utvikle hudsykdommer øker jo også betraktelig ved å bruke sminke. Dessuten er det nano-partikler i sminken som går rett i blodbanen og virke som hormonhermere etc. Dette aner vi ikke konsekvensene av. Anonymkode: b618b...1f6
MerraSomGår Skrevet 10. november 2017 #13 Skrevet 10. november 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner ingen menn som er pro-sminke. Så ikke skjønner jeg hvorfor dere gjør det. Risikoen for å utvikle hudsykdommer øker jo også betraktelig ved å bruke sminke. Dessuten er det nano-partikler i sminken som går rett i blodbanen og virke som hormonhermere etc. Dette aner vi ikke konsekvensene av. Anonymkode: b618b...1f6 Menn? Hva mener du? Jeg kjenner heller ingen menn som bruker sminke 😜 Du får sitte der med økoproduktene dine og bambus-klærne uten farge da.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #14 Skrevet 10. november 2017 For å presisere, jeg kjenner ingen menn som er for at kvinner skal bruke sminke. Dette er de enten negative eller likegyldige til. Du kan la manipulasjonsteknikkene dine ligge. Det er utelukkende positivt å skille seg fra mengden av sauer som bare følger strømmen uten tanke for hvorfor de følger den. Anonymkode: b618b...1f6
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #15 Skrevet 10. november 2017 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner ingen menn som er pro-sminke. Så ikke skjønner jeg hvorfor dere gjør det. Risikoen for å utvikle hudsykdommer øker jo også betraktelig ved å bruke sminke. Dessuten er det nano-partikler i sminken som går rett i blodbanen og virke som hormonhermere etc. Dette aner vi ikke konsekvensene av. Anonymkode: b618b...1f6 Det er like farlig å spise mat så det skjønner jeg ikke at du tør. Anonymkode: b33ff...e84
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #16 Skrevet 10. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er like farlig å spise mat så det skjønner jeg ikke at du tør. Anonymkode: b33ff...e84 Så nå sammenligner du mat og sminke? Dette blir bare bedre og bedre. Hva er neste, at sammenligning av sminke og vann? Eller luft? Anonymkode: b618b...1f6
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #17 Skrevet 10. november 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: For å presisere, jeg kjenner ingen menn som er for at kvinner skal bruke sminke. Dette er de enten negative eller likegyldige til. Du kan la manipulasjonsteknikkene dine ligge. Det er utelukkende positivt å skille seg fra mengden av sauer som bare følger strømmen uten tanke for hvorfor de følger den. Anonymkode: b618b...1f6 Jeg kjenner flere 😂 Og jeg liker også best å ha sminke på. Elsker å dolle meg opp, jeg Anonymkode: 48dad...f3d
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #18 Skrevet 10. november 2017 Men altså, du skal ikke kun bruke foundation. Du skal jo bruke det som grunnlag på huden, og tar du litt rouge, bronzing-pudder, øyeskygge, highlighter og consealer osv. Anonymkode: 48dad...f3d
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #19 Skrevet 10. november 2017 Ah....aldri en tråd om sminke uten at det kommer kommentarer om hvor stygt og unaturlig det er. Hvorfor provoserer det sånn at andre velger å bruke sminke? Eller føler man seg bare veldig truet.... Anonymkode: 09c21...e44
MerraSomGår Skrevet 10. november 2017 #20 Skrevet 10. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: For å presisere, jeg kjenner ingen menn som er for at kvinner skal bruke sminke. Dette er de enten negative eller likegyldige til. Du kan la manipulasjonsteknikkene dine ligge. Det er utelukkende positivt å skille seg fra mengden av sauer som bare følger strømmen uten tanke for hvorfor de følger den. Anonymkode: b618b...1f6 Å late som om man skiller seg ut fra saueflokken fordi man er i mot sminke, er sikkert en hyggelig livsløgn å lulle seg inn i.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #21 Skrevet 10. november 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ah....aldri en tråd om sminke uten at det kommer kommentarer om hvor stygt og unaturlig det er. Hvorfor provoserer det sånn at andre velger å bruke sminke? Eller føler man seg bare veldig truet.... Anonymkode: 09c21...e44 Fordi man synes det? Jeg synes det er trist at folk ødelegger huden sin med kjemikalier bare for å "føle seg bedre", når man burde kunne føle seg helt bra uten det. Anonymkode: b618b...1f6
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #22 Skrevet 10. november 2017 9 minutter siden, mirakela skrev: Å late som om man skiller seg ut fra saueflokken fordi man er i mot sminke, er sikkert en hyggelig livsløgn å lulle seg inn i. Flink du er til å bruke hersketeknikker da. Anonymkode: b618b...1f6
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #23 Skrevet 10. november 2017 Det å bruke sminke går ikke alltid på selvbilde av seg selv. Jeg kan liksom godt gå uten sminke som med. For meg blir sminken en del av antrekket mitt. Jeg føler det er «finish» av hele sammensettingen. Jeg føler meg finere med sminke, på samme måte som noen liker å bruke smykker osv. Men selvbildet mitt forblir det samme med eller uten 😊 Ansiktet mitt er det samme, utseende også. Enste forskjellen er at småskavanker og urenheter fjernes, muligens litt mer glød. Ser mer våken ut. For noen vil sminke være med på å øke selvtillit og selvbildet av seg selv. Husk at du ikke kjenner en person ved å se hun/han på utsiden. Kanskje damen du ser på gata med noen kilo ekstra for første gang på flere år tør å ha på seg en ettersittende genser, for hun har endelig klart å gå ned noen kilo. Eller kanskje gutten du ser med sminke for første gang tør å vise seg offentlig som «den han er». Folk som dømmer folk for noe så lite som sminke, dem har virkelig lite å gjøre og bry seg om. Anonymkode: 769b4...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå