Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/skole-og-utdanning/politiet-anbefaler-obligatoriske-foreldremoeter/a/24183685/ håper dette blir normen og at det blir vellykket. Det er alltid noen som ikke stiller opp som burde være der. Liker og ideen om at foreldremøter bør handle mer om skolemiljøet og ikke minst klassemiljøet enn hva de skal gå igjennom på skolen. Tommel opp for dette forslaget! Anonymkode: 31db2...ebf
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Nei, selvfølgelig burde ikke foreldremøter være obligatoriske. Ikke alltid man har mulighet, noen er alene med barn, sykdom etc. Anonymkode: 44db5...bf2
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 Jeg tror ikke en hadde fått med de foreldrene som virkelig burde vært der uansett. Det hadde heller gitt de foreldrene som gjør så godt de kan med å stille opp, mer dårlig samvittighet Anonymkode: 2074f...424
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 Ja gjør det enda vanskeligere for oss aleneforeldre, som sliter allerede med å få kabalen til å gå opp i en hverdag med tind DU MÅ være med på som forelder... Gjør ALT obligatorisk. Til info, jeg møter opp på alle møtene så fremst det lar seg gjøre og har siden barnehagen kun misset et foreldremøte pga jobb. Men er enig i artikkelen at det må stilles mer krav til foreldrene i forhold til oppfølging av eleven. Anonymkode: 883c6...267
Det var en gang et menneske Skrevet 10. november 2017 #5 Skrevet 10. november 2017 Veldig mange foreldre deltar aktivt på alle områder av barnas liv. Jeg har tre tette i barneskolealder, og må innrømme at foreldremøter ikke alltid blir prioritert blant alle andre gjøremål. Det er svært lite matbyttig som kommer frem på disse møtene. Det holder med et skriv om hvilke temaer barna jobber med i hvert fag, jeg behøver ikke høre at de sier det. Det blir også hver gang tatt opp hvilke forventninger skolen har til oss foreldre, og dette klarer jeg også fint å lese meg til. Jeg ser ikke helt hensikten med dette tiltaket. De som ikke følger opp barna, vil ikke logge seg mer på om de MÅ sitte å høre på et uinteressant foreldremøte. Og hva skal konsekvensen være? Det finnes ikke ressurser til å følge opp de som ikke deltar på foreldremøter.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #6 Skrevet 10. november 2017 Helt enig i at foreldre bør ansvarliggjøres i mye større grad. Skolen alene kan ikke løse alskens problemer, foreldre må mer på banen. Anonymkode: b6200...d02
Iiiiik Skrevet 10. november 2017 #7 Skrevet 10. november 2017 Typisk politiutsagn spør du meg. Bombastisk, unyansert, og uten en synlig analyse av hva det er som gjør at ikke alle foreldre møter på foreldremøtene. Ei heller om det er det som skal til for at foreldrene har bedre oversikt over hva barna deres gjør. Jeg er heller ikke enig i at skolen tar "alt" og at foreldre ikke stilles overfor andre krav enn å levere 6-åringen første skoledag, og deretter møte opp på 17. mai og kjøpe en vaffel. Min oppfatning av skole-hjemsamarbeid er at skolen skal fortelle foreldrene hva de skal gjøre, og foreldrene skal si ja. Etter å ha hatt tre barn på skole i en del år har jeg til gode å møte lærere som lurer på hvem vi foreldre er, hva vi kan, og hva som eventuelt er vanskelig for oss å følge opp. Og jeg har heller aldri blitt invitert til å komme mer på banen, hvis det betyr å delta aktivt både i planlegging og gjennomføring av f.eks sosiale tiltak. Vi har blitt informert om elever som av ulike grunner strever med å innordne seg, og blitt bedt om å inkludere og akseptere, det er slett ikke det samme som at vi har blitt involvert. At foreldremøter bør handle om noe helt annet enn hva de jobber med på skolen for tiden, det er jeg helt enig i. I hovedsak er det jo sånn at de som er til stede på foreldremøtet er de som følger med på lekseplanen, snakker med barna sine om skolehverdagen, og altså vet dette fra før.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #8 Skrevet 10. november 2017 Da må i såtilfelle temaene bli mer relevante. Å sitte på foreldremøte etter foreldremøte for å diskutere hva barna kan ha på matpakken sin (det er bedre at barna spiser en skive med nugatti til lunsj, enn at det går uten mat en hel dag, så hvorfor kaste bort en hel time på å diskutere?). Hvordan man bør gå frem ifm invitasjoner (noe som burde ha vært så selvfølgelig og enkelt at jeg ser ingen hensikt i å måtte diskutere det hvert år). Samt bringe og hentesituasjonen; ikke parker midt på plassen for så å forlate bilen da dette fører til kaos, det er bedre for barna hvis vi heller lar barna gå (no shit Sherlock). Anonymkode: ec261...6d0
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #9 Skrevet 10. november 2017 4 minutter siden, Iiiiik skrev: Typisk politiutsagn spør du meg. Bombastisk, unyansert, og uten en synlig analyse av hva det er som gjør at ikke alle foreldre møter på foreldremøtene. Ei heller om det er det som skal til for at foreldrene har bedre oversikt over hva barna deres gjør. Jeg er heller ikke enig i at skolen tar "alt" og at foreldre ikke stilles overfor andre krav enn å levere 6-åringen første skoledag, og deretter møte opp på 17. mai og kjøpe en vaffel. Min oppfatning av skole-hjemsamarbeid er at skolen skal fortelle foreldrene hva de skal gjøre, og foreldrene skal si ja. Etter å ha hatt tre barn på skole i en del år har jeg til gode å møte lærere som lurer på hvem vi foreldre er, hva vi kan, og hva som eventuelt er vanskelig for oss å følge opp. Og jeg har heller aldri blitt invitert til å komme mer på banen, hvis det betyr å delta aktivt både i planlegging og gjennomføring av f.eks sosiale tiltak. Vi har blitt informert om elever som av ulike grunner strever med å innordne seg, og blitt bedt om å inkludere og akseptere, det er slett ikke det samme som at vi har blitt involvert. At foreldremøter bør handle om noe helt annet enn hva de jobber med på skolen for tiden, det er jeg helt enig i. I hovedsak er det jo sånn at de som er til stede på foreldremøtet er de som følger med på lekseplanen, snakker med barna sine om skolehverdagen, og altså vet dette fra før. Aldri blitt invitert til å gjennomføre/planlegge sosiale tiltak? Velges ikke det klassekontakt hvert år? Disse er da ansvarlig for å sette igang sosiale tiltak for å fremme klassemiljøet. Aldri har opplevd å bli spurt om hva dere her problemer med å følge opp med? Har du aldri vært på en utviklingssamtale? Det er da arena for slikt. Jeg hadde aldri sitter på foreldremøte sammen med resten av foreldrene og fortalt om min diskalkuli, noe som fører til at jeg har utfordringer med å følge opp i matte... Ei heller dysleksien til mitt barn hvor jeg har ingen kompetanse innen som igjen fører til at jeg ikke vet hvordan jeg best kan hjelpe/følge opp mitt barn. Anonymkode: ec261...6d0
Iiiiik Skrevet 10. november 2017 #10 Skrevet 10. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Aldri blitt invitert til å gjennomføre/planlegge sosiale tiltak? Velges ikke det klassekontakt hvert år? Disse er da ansvarlig for å sette igang sosiale tiltak for å fremme klassemiljøet. Aldri har opplevd å bli spurt om hva dere her problemer med å følge opp med? Har du aldri vært på en utviklingssamtale? Det er da arena for slikt. Jeg hadde aldri sitter på foreldremøte sammen med resten av foreldrene og fortalt om min diskalkuli, noe som fører til at jeg har utfordringer med å følge opp i matte... Ei heller dysleksien til mitt barn hvor jeg har ingen kompetanse innen som igjen fører til at jeg ikke vet hvordan jeg best kan hjelpe/følge opp mitt barn. Anonymkode: ec261...6d0 Æh jo, jeg har vært klassekontakt mange ganger. Sittet i FAU også. Som klassekontakt har jeg planlagt diverse arrangementer. Jeg har imidlertid aldri vært i et møte der vi som fellesskap har diskutert hva vi som foreldre kan gjøre hvis ungene hver dag kommer hjem og forteller at Petter slår de andre. Og ja, jeg har vært på utviklingssamtaler. Og fått vite hva ungene mine kan. Heldigvis er det der det ligger. Men jeg har aldri opplevd å bli spurt om hva jobber dere med, har dere noen kompetanse vi kan bruke? Jeg har blitt bedt om å levere garn til formgivningsfag, men har aldri blitt spurt om jeg kan lære barna å strikke. Hvis du ser forskjellen.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #11 Skrevet 10. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aldri blitt invitert til å gjennomføre/planlegge sosiale tiltak? Velges ikke det klassekontakt hvert år? Disse er da ansvarlig for å sette igang sosiale tiltak for å fremme klassemiljøet. Aldri har opplevd å bli spurt om hva dere her problemer med å følge opp med? Har du aldri vært på en utviklingssamtale? Det er da arena for slikt. Jeg hadde aldri sitter på foreldremøte sammen med resten av foreldrene og fortalt om min diskalkuli, noe som fører til at jeg har utfordringer med å følge opp i matte... Ei heller dysleksien til mitt barn hvor jeg har ingen kompetanse innen som igjen fører til at jeg ikke vet hvordan jeg best kan hjelpe/følge opp mitt barn. Anonymkode: ec261...6d0 Hvor mye jobb skal egentlig foreldrekontaktene gjøre? Okke rart så få vil melde seg om de i tillegg til å være kontakt mellom foreldrene og læreren, arrangere juleavsluttning, følge opp 17.mai og arrangere sommeravsluttning skal ordne enda flere treff. Noe får virkelig foreldrene til de som sliter stille opp med. Anonymkode: e832e...f17
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #12 Skrevet 10. november 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja gjør det enda vanskeligere for oss aleneforeldre, som sliter allerede med å få kabalen til å gå opp i en hverdag med tind DU MÅ være med på som forelder... Gjør ALT obligatorisk. Til info, jeg møter opp på alle møtene så fremst det lar seg gjøre og har siden barnehagen kun misset et foreldremøte pga jobb. Men er enig i artikkelen at det må stilles mer krav til foreldrene i forhold til oppfølging av eleven. Anonymkode: 883c6...267 Jeg er alenemamma selv 100%. Er også klassekontakt. Foreldremøte er en gang i året, maks to. At en av de kanskje er obligatorisk så foreldre kan få innblikk i det sosiale på skolen. Det er unødvendig p ta opp fag syns jeg. Bedre skolemiljø og klassemiljø som foreslås her. I klassen til barnet mitt prøvde vi å få gang en kort tur. Alle fikk god beskjed i forkant men bare 6 møtte opp. Jeg syns foreldre holdes for lite ansvarlig for hva som skjer på skolen og de fleste unnskylder med at de har så mye å gjøre. Anonymkode: 31db2...ebf
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #13 Skrevet 10. november 2017 40 minutter siden, Iiiiik skrev: Æh jo, jeg har vært klassekontakt mange ganger. Sittet i FAU også. Som klassekontakt har jeg planlagt diverse arrangementer. Jeg har imidlertid aldri vært i et møte der vi som fellesskap har diskutert hva vi som foreldre kan gjøre hvis ungene hver dag kommer hjem og forteller at Petter slår de andre. Og ja, jeg har vært på utviklingssamtaler. Og fått vite hva ungene mine kan. Heldigvis er det der det ligger. Men jeg har aldri opplevd å bli spurt om hva jobber dere med, har dere noen kompetanse vi kan bruke? Jeg har blitt bedt om å levere garn til formgivningsfag, men har aldri blitt spurt om jeg kan lære barna å strikke. Hvis du ser forskjellen. Har foreldrene til barna Petter slår tatt opp dette i fult plenum da? For iom at du både har sittet i FAU og som klassekontakt så vet du at læreren ikke har lov til dette. Derimot er det noe du kunne tatt opp i regi ditt verv i klassen. Du etterlyser også hvor vidt vi foreldre kan bidra til å lære elevene å strikke og lignende. Men, i samme åndedrag så ønsker man ikke at det diskuteres hva elevene skal lære på skolen, da dette kan man lese seg til i et skriv. Jeg håper du ser ironien i dette... Anonymkode: ec261...6d0
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #14 Skrevet 10. november 2017 Få møteplikt for lærerens i første omgang så hadde det blitt en litt større grunn til å komme. Legg til en saksliste som inneholder mer enn lysbilder fra siste tur (bare føtter for at ingen skal kjenne igjen barna), mas om at alle bestandig må snakke positivt om alt som har med skole og lærere å gjøre og en fortelling om hvor fone elever det er (på et trinn fer 3 elever har skiftet skole på grunn av mobbing) så hadde sikkert flere prioritert det. Anonymkode: cd13c...803
Det var en gang et menneske Skrevet 10. november 2017 #15 Skrevet 10. november 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har foreldrene til barna Petter slår tatt opp dette i fult plenum da? For iom at du både har sittet i FAU og som klassekontakt så vet du at læreren ikke har lov til dette. Derimot er det noe du kunne tatt opp i regi ditt verv i klassen. Du etterlyser også hvor vidt vi foreldre kan bidra til å lære elevene å strikke og lignende. Men, i samme åndedrag så ønsker man ikke at det diskuteres hva elevene skal lære på skolen, da dette kan man lese seg til i et skriv. Jeg håper du ser ironien i dette... Anonymkode: ec261...6d0 Jeg vet ikke hva som foregår på foreldremøter andre steder, men problemet er jo nettopp att foreldremøtet ikke er en arena hvor dette gjøres. De snakker selvsagt ikke om problemene med Petter (det må jo håndteres der og da, og ikke en fang på høsten/våren). IG de åpner ikke opp for en dialog om fagene. De bare forteller hva de driver med om dagen, noe man ser via lekseplan. Det er sjeldent det er noe diskusjon på foreldremøtene, det er informasjon, og msn trenger ikke fysisk møte opp for å få det. Derfor er jo utviklingssamtalene mye viktigere. Og for det sosiale i klassen, er foreldretreffene en bedre arena for å bygge nettverk. Dessverre er det jo dette de som ikke er delaktig i barnas liv går glipp av.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #16 Skrevet 10. november 2017 Jeg går ikke på foreldremøter, er svært allergisk mot parfyme, så for meg er det ikke mulig. Og her vi bor, så bader de fleste foreldre i parfyme, og det ville overhodet ikke vært aktuelt for de å kutte det ut. Men jeg har vært på foreldremøter før, da denne parfyme allergien kom for rundt 2 år siden. Og jeg har store barn, og hatt 2 barn på samme skole. Og de sier nøyaktig det samme på foreldremøtene, og det er ikke noe nytt eller fornuftig, de prater mye om at vi må prate positivt om skole og lærerne til barna. Så prater vi foreldre om aldersgrenser på sosiale medier, og alle er så enige om å følge de. Så er mine barn noen av de svært få som følger de aldersgrensene, andre får bare ha de. Vi hadde og en diskusjon da barna da de var 9 år, så hadde en god del av de skrevet veldig stygge tekstmeldinger til en jente i klassen, og hvor det ble pratet om at her måtte foreldre sjekke telefonene til barna, og ta en alvorsprat med de. Da er det noen foreldre som sier at de nekter å sjekke telefonen til sitt barn, da de respekterer barnet sitt privatliv. Jeg går på alle foreldresamtaler, jeg har veldig godt samarbeid med skolen, har ett barn som har noen små ting det sliter med, men ikke nok til BUP og noe diagnose. Derfor har jeg og lærer mye kontakt på mail, noen ekstra samtaler i året. Og jeg og helsesøster prater jevnlig på telefonen, og hun prater med mitt barn. Vi får jo og mail om hva de prater om på foreldremøte, og vi har en facebook gruppe, hvor vi tar opp ting hvis det er noe viktig. Anonymkode: 6c264...df1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #17 Skrevet 10. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor mye jobb skal egentlig foreldrekontaktene gjøre? Okke rart så få vil melde seg om de i tillegg til å være kontakt mellom foreldrene og læreren, arrangere juleavsluttning, følge opp 17.mai og arrangere sommeravsluttning skal ordne enda flere treff. Noe får virkelig foreldrene til de som sliter stille opp med. Anonymkode: e832e...f17 Og hvem i all verden har tid til å ha treff med andre foreldre i hytt og vær, ikke minst, HVORFOR? Det er sjeldent man diskuterer skolemiljø og lignende. Foreldremøter som jeg har vært med på, har dreid seg om: * matpakker (jeg er ikke norsk, så nei, jeg sender ikke bare brød med barna i matpakka hele året. Gi opp) * invitasjoner (alle MÅ da virkelig ha fått med seg for lenge siden at enten inviterer man alle eller noen svært få, og invitasjoner deles heller ikke ut på skolen hvis ikke alle er invitert) * klager på diverse (for mye lekser, for mye/lite utetid, for få pauser, hvorfor leker ikke noen med ungen min bla bla bla) * diskusjon om vær, strikking og lignende mellom foreldrene. Jeg har fire barn - to i barnehagen, ett på ungdomsskolen og ett på barneskolen. Jeg følger opp lekser, treninger, kosthold, bursdager, baker til tilstelninger, følger med på faglig utvikling, er med på de fleste stevnene til de to eldste, vi går på museer, konserter, spiller sjakk og kort og ellers har kvalitetstid ganske ofte. Hver helg holder vi på med noe - tur ute i naturen, kino, diverse opplegg for barn på høyskolen/biblioteket, basseng, "matlagingsdag" der alle barna deltar i forberedelse av søndagsmiddag og så videre. Jeg har i tillegg full jobb, verv i skolen og offentlig verv. Jeg hadde ikke fått det til å gå opp med obligatoriske foreldremøter og obligatoriske treff med andre foreldre for å snakke om hvem som har ligget med hvem den siste måneden, hvilken strikkeoppskrift er den beste og hvor mye husarbeid man må gjøre i løpet av en dag. Nei takk. Anonymkode: 03960...436
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #18 Skrevet 10. november 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Få møteplikt for lærerens i første omgang så hadde det blitt en litt større grunn til å komme. Legg til en saksliste som inneholder mer enn lysbilder fra siste tur (bare føtter for at ingen skal kjenne igjen barna), mas om at alle bestandig må snakke positivt om alt som har med skole og lærere å gjøre og en fortelling om hvor fone elever det er (på et trinn fer 3 elever har skiftet skole på grunn av mobbing) så hadde sikkert flere prioritert det. Anonymkode: cd13c...803 Ja, og pengepress som også blir diskutert på disse møtene - skal vi arrangere ditten og datten som koster kr. 100 per person å delta på, i tillegg må dere bake to kaker og 25 rundstykker. Nei takk, skolen er gratis og skal ikke være pengesluk. Når man er 6 stk i husstanden blir slike kvelder å koste kr. 600 i ingangspenger pluss ingredienser for kake og rundstykker med pålegg. Anonymkode: 03960...436
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #19 Skrevet 10. november 2017 Hvis det hadde blitt obligatorisk hadde ikke da agendaen endret seg? Virker som at alle fast opphengt i dagens struktur. Er enig at foreldrenettverk er viktig men det er også frivillig å være med på. Disse foreldremøter kunne vært det første foreldretreffet. Savner litt nytenking angående foreldremøter. Det er stadig mer mobbing og utenforskap hi Anonymkode: 31db2...ebf
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #20 Skrevet 10. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det hadde blitt obligatorisk hadde ikke da agendaen endret seg? Virker som at alle fast opphengt i dagens struktur. Er enig at foreldrenettverk er viktig men det er også frivillig å være med på. Disse foreldremøter kunne vært det første foreldretreffet. Savner litt nytenking angående foreldremøter. Det er stadig mer mobbing og utenforskap hi Anonymkode: 31db2...ebf Hvor har du det fra at det er .er mo Bing nå? Det var minst like ille da jeg var barn og da mine foreldre var barn. Til og med mine besteforeldre fortalte om grov mobbing. De brukte bare ikke det ordet. Anonymkode: cd13c...803
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #21 Skrevet 10. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det hadde blitt obligatorisk hadde ikke da agendaen endret seg? Virker som at alle fast opphengt i dagens struktur. Er enig at foreldrenettverk er viktig men det er også frivillig å være med på. Disse foreldremøter kunne vært det første foreldretreffet. Savner litt nytenking angående foreldremøter. Det er stadig mer mobbing og utenforskap hi Anonymkode: 31db2...ebf Foreldremøtene hjelper ikke på mobbing og utenforskap. Hvis skolen gjør ingenting og foreldrene til mobbere mangler selvinnsikt (noe de i de fleste tilfeller gjør hvis det er snakk om systematisk og grov mobbing), så hjelper det ikke å sitte der og diskutere på en pedagogisk korrekt måte hvor fælt det er når noen mobber. For det skjer jo ingenting etterpå. Anonymkode: 03960...436
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #22 Skrevet 10. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Foreldremøtene hjelper ikke på mobbing og utenforskap. Hvis skolen gjør ingenting og foreldrene til mobbere mangler selvinnsikt (noe de i de fleste tilfeller gjør hvis det er snakk om systematisk og grov mobbing), så hjelper det ikke å sitte der og diskutere på en pedagogisk korrekt måte hvor fælt det er når noen mobber. For det skjer jo ingenting etterpå. Anonymkode: 03960...436 Vi kan like gjerne kutte ut alt da siden ingenting hjelper uansett. Tiltak på skolen kan er jo og bare tull for det virker heller ikke. Jeg syns det er positivt at man kanskje kan prøve på noe annet siden ikke det som er Idag virker. Hi Anonymkode: 31db2...ebf
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #23 Skrevet 10. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kan like gjerne kutte ut alt da siden ingenting hjelper uansett. Tiltak på skolen kan er jo og bare tull for det virker heller ikke. Jeg syns det er positivt at man kanskje kan prøve på noe annet siden ikke det som er Idag virker. Hi Anonymkode: 31db2...ebf Men problemet med foreldremøter er jo at man sitter og henger ut enkelte barn, og foreldre går selvfølgelig i forsvarsposisjon. Sånt kan ikke avgjøres i fellesskap, men må tas individuelt med de enkelte foreldrene. Anonymkode: 03960...436
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #24 Skrevet 10. november 2017 Eldste min går i 6.klasse, så jeg har vært på mange foreldremøter opp igjennom. Men jeg må si at de eneste foreldremøtene som har vært verdt å få med seg var i 1.klasse når alt var nytt for oss. Ellers så har det ikke vært noe spennende/viktig, man kunne like godt fått et brev i ranselen eller e-post. Men nå er foreldrene i klassa ganske fornuftige og det er sjelden at det er noe diskusjon om noe som helst. Foreldrene har facebookgruppe der vi gir beskjeder om det er noe. Anonymkode: 7acf7...363
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #25 Skrevet 10. november 2017 5 timer siden, Kontinuum skrev: Veldig mange foreldre deltar aktivt på alle områder av barnas liv. Jeg har tre tette i barneskolealder, og må innrømme at foreldremøter ikke alltid blir prioritert blant alle andre gjøremål. Det er svært lite matbyttig som kommer frem på disse møtene. Det holder med et skriv om hvilke temaer barna jobber med i hvert fag, jeg behøver ikke høre at de sier det. Det blir også hver gang tatt opp hvilke forventninger skolen har til oss foreldre, og dette klarer jeg også fint å lese meg til. Jeg ser ikke helt hensikten med dette tiltaket. De som ikke følger opp barna, vil ikke logge seg mer på om de MÅ sitte å høre på et uinteressant foreldremøte. Og hva skal konsekvensen være? Det finnes ikke ressurser til å følge opp de som ikke deltar på foreldremøter. Har du noen gang vært FAU kontakt? Anonymkode: 15e18...e3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå