Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 Eller er det også normalt at de også ikke leker med andre barn? Blir fortalt av barnehagen at barnet mitt leker ikke så mye med andre barn, samtidlig som de har sagt at på småbarnsavdelingen og barna på den alderen ikke leker så mye med hverandre, heller henger etter hverandre. Burde jeg bekymre meg? Barnet mitt har språk, men ikke like mye som andre barn på den alderen. Snakker ikke lange setninger. sier heller kom, hadet, kyss, klem, nam nam mat osv. Anonymkode: 6d79e...ed1
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Værdegod, takk, ok, elsker deg, ++ sier alfabetet på engelsk, teller på engelsk og norsk pluss et annet språk som er morsmålet vårt. Hermer etter det vi sier selv om at han ikke sier alt riktig. Anonymkode: 6d79e...ed1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 Dytter litt Anonymkode: 6d79e...ed1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #5 Skrevet 10. november 2017 Vet ikke hva som er vanlig, min på to år og 3 mnd leker i hvert fall med andre barn. Men også for seg selv. Og leker ikke like godt sammen med alle. Hun snakker i ganske lange setninger. Anbefaler deg å snakke med bhg eller helsestasjonen om du er bekymra. Det eneste jeg vet sikkert er at normalen er veldig stor! Anonymkode: d7d6d...355
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #6 Skrevet 10. november 2017 Det er vanlig at de liker å pusle for seg selv, trille rundt på en vogn eller sette seg i nærheten av andre barn og leke det vi kaller paralell-lek. Rollelek og samlek krever ofte språk og modenhet og det kommer i ulikt tempo fra ca 2,5 års alder. Jeg jobber som ped.leder på småbarnsavdeling og har barn som nærmer seg 3 år som med godt språk leker rollelek allerede og andre som ikke gjør det. Men alle, selv de minste på 14 måneder, viser stor glede av å være sammen, hermer etter hverandre og "herje". Så spørs litt hva bhgen mener med lek. Uansett så er det ikke så mye du får gjort enn å prate godt m de ansatte og la barnet omgåes andre barn og leke med det når du kan. Begynn med lage "mat" og serveringslek, det er ofte første lek. Lykke til! 😊 Anonymkode: 78863...788
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #7 Skrevet 10. november 2017 Tusen takk for svar. Kan dere ta noen eks på lange setninger som barna deres rundt på den alderen sier som min burde ha kunne nå også? Her er det snakk om å hente inn en assistent til han for å forsterke språket, samspillet med andre barn osv. Anonymkode: 6d79e...ed1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #8 Skrevet 10. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar. Kan dere ta noen eks på lange setninger som barna deres rundt på den alderen sier som min burde ha kunne nå også? Her er det snakk om å hente inn en assistent til han for å forsterke språket, samspillet med andre barn osv. Anonymkode: 6d79e...ed1 Er barnehagen bekymret? Anonymkode: 36cba...cf8
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #9 Skrevet 10. november 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er barnehagen bekymret? Anonymkode: 36cba...cf8 Ja de sier han henger etter enn de andre på avdelingen. Med språk og motorikk. Anonymkode: 6d79e...ed1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #10 Skrevet 10. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja de sier han henger etter enn de andre på avdelingen. Med språk og motorikk. Anonymkode: 6d79e...ed1 Hva gjør de med det da? Anonymkode: 36cba...cf8
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #11 Skrevet 10. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva gjør de med det da? Anonymkode: 36cba...cf8 Hva mener du? De sier de skal henvise han til pedagogisk fagsenter der en assistent skal komme å hjelpe til med språk osv. Men først og fremst observere han for å se om han trenger hjelp eller ikke. Anonymkode: 6d79e...ed1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #12 Skrevet 10. november 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du? De sier de skal henvise han til pedagogisk fagsenter der en assistent skal komme å hjelpe til med språk osv. Men først og fremst observere han for å se om han trenger hjelp eller ikke. Anonymkode: 6d79e...ed1 Jeg tenker på hva de gjør for han i barnehagen for å hjelpe i utviklingen hans. Det er kjempefint at de har henvist han, men hvis de mener at ting ikke er som de skal, så de bør jo jobbe med han de og, på det nivået de kan. Anonymkode: 36cba...cf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå