Gå til innhold

Bra områder/skoler i Arendal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å flytte tilbake til Arendal igjen etter 20 år borte. Men da lurer jeg på hvor det er greit med to i barneskole, en på ungdomsskole og en på videregående? 

Gjerne håndball i nærheten, ballett ligger vel fremdeles i sentrum?

På forhånd takk for svar!

Anonymkode: 665ac...83b

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har ungene våre på Birkenlund, veldig fornøyd 

Skolen hadde litt dårlig rykte for 10 år pluss siden, men nå er vi veldig fornøyd. Godt miljø blant lærerne, godt bemannet, en dyktig miljøterapeut osv. Jeg hører noen ikke er helt fornøyd med oppfølgingen av barn med spesielle behov, men ingen av mine har det så det kan jeg egentlig ikke uttale meg om 

Mine barn spiller fotball i Grane og turner (stor ny turnhall på Sør amfi), men ballett er fremdeles i sentrum ja. Grane har gode jentelag i håndball, men har ikke helt klart rekrutteringen i guttehåndballen. Guttene i 8.klasse som spiller håndball spiller derfor på Øystad 

Anonymkode: e274e...01d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ungene våre på Birkenlund, veldig fornøyd 

Skolen hadde litt dårlig rykte for 10 år pluss siden, men nå er vi veldig fornøyd. Godt miljø blant lærerne, godt bemannet, en dyktig miljøterapeut osv. Jeg hører noen ikke er helt fornøyd med oppfølgingen av barn med spesielle behov, men ingen av mine har det så det kan jeg egentlig ikke uttale meg om 

Mine barn spiller fotball i Grane og turner (stor ny turnhall på Sør amfi), men ballett er fremdeles i sentrum ja. Grane har gode jentelag i håndball, men har ikke helt klart rekrutteringen i guttehåndballen. Guttene i 8.klasse som spiller håndball spiller derfor på Øystad 

Takk for svar. Gikk selv på Birkelund (bodde på Solåsen) og spilte håndball på Grane så var et av stedene jeg vurderte. Men har hørt  litt positivt om Myra, Saltrød og Bjorbekk også. Og der er det vel nyere hus også?

Det jeg tror blir den største utfordringen for oss er å komme fra en storby til lille Arendal. Men har fått et superbra jobbtilbud og to av barna mistrives på skolen for tredje/fjerde året. Og er ikke videre imponert over skolen selv. I tillegg har jeg litt familie der i motsetning til her. (Er alene med barna, ingen far involvert)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Gikk selv på Birkelund (bodde på Solåsen) og spilte håndball på Grane så var et av stedene jeg vurderte. Men har hørt  litt positivt om Myra, Saltrød og Bjorbekk også. Og der er det vel nyere hus også?

Det jeg tror blir den største utfordringen for oss er å komme fra en storby til lille Arendal. Men har fått et superbra jobbtilbud og to av barna mistrives på skolen for tredje/fjerde året. Og er ikke videre imponert over skolen selv. I tillegg har jeg litt familie der i motsetning til her. (Er alene med barna, ingen far involvert)

Min går og på Birkenlund i er ganske bra egentlig. Men har siden jeg fikk der på 90 tallet (bodde på ribberåsen) generelt sett vært en god skole. Hadde litt problemer når de byttet rektor ofte men er god kontinuitet nå. Spilte og håndball på grane. De har mye aktiviteter og passer fint at det er sentrumsnært. Ulempen er at det ikke er så lange hus til salgs i området for det bygges ikke mange nye og foreldrene våre bor i de fremdeles (må prøve å få de i leilighetene snart). 

Saltrød ville jeg ikke flyttet til da der har de litt problemer med narkotika sist jeg hørte og litt gjengaktivitet. 

Bjorbekk har blitt bedre enn det var. 

Myra har godt rykte på seg som veldig barnevennlig. Mange nye hus der. 

Anonymkode: f89d7...097

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Birkenlund er en populær skolekrets, men det er sant at det ikke er så mange nye boliger her. Et generasjonsskifte mange steder da, så er en del hus til salgs for tiden.

Myra er fint, der er det mange nyere hus. Ulempen der er at det er litt avsides, pluss at skolen der er helt sprengt. De har vel store planer om utbygging, men nå er kapasiteten helt sprengt og de har flyttet grensene for skolekretsene der så mange som før tilhørte Myra må til andre skoler.

Saltrød ville jeg styrt unna, litt "getto", og ikke særlig godt rykte.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Birkenlund er en populær skolekrets, men det er sant at det ikke er så mange nye boliger her. Et generasjonsskifte mange steder da, så er en del hus til salgs for tiden.

Myra er fint, der er det mange nyere hus. Ulempen der er at det er litt avsides, pluss at skolen der er helt sprengt. De har vel store planer om utbygging, men nå er kapasiteten helt sprengt og de har flyttet grensene for skolekretsene der så mange som før tilhørte Myra må til andre skoler.

Saltrød ville jeg styrt unna, litt "getto", og ikke særlig godt rykte.

Vittig...vi har hørt det samme

Anonymkode: f89d7...097

Annonse

Skrevet

Takk for gode svar. Da skal jeg gå skikkelig i tenkeboksen om flytting. HI

Skrevet

Nedenes. Håndball i skolens idrettshall, godt miljø. Hadde ikke flyttet øst før tunnel. Nedenes har vokst veldig mye (Natvigheia) og det er for det meste folk som har ordnet økonomi. Sjekk eiendomspriser.

Ellers er det jo alltid Hisøy, men Hisøy barne- og ungdomsskole har problemer med mobbing.

Anonymkode: 72256...b48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...