Gå til innhold

Farlig jobb-når si fra?

Anbefalte innlegg

Hei alle flotte damer :) 

Jeg lurer på deres tanker/erfaringer/råd i følgende situasjon. Jeg arbeider i et bofelleskap for psykisk ettervern med hovedvekten av vaktene i én bolig. I boligen er det ikke forsvarlig med graviditet. Ergo må jeg snakke med avdelingsleder og få bytte bolig eller ta ut svangerskapspenger om det ikke lar seg gjøre. Det jeg tenker på er når bør jeg si fra om graviditet? Jeg er bare 5+1 og kjenner selvsagt på frykten for å miste, og da også si fra for tidlig og starte masse greier og så blir det ikke noe av.. 

Anonymkode: d66b0...893

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144333650-farlig-jobb-n%C3%A5r-si-fra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, Anonym bruker said:

Hei alle flotte damer :) 

Jeg lurer på deres tanker/erfaringer/råd i følgende situasjon. Jeg arbeider i et bofelleskap for psykisk ettervern med hovedvekten av vaktene i én bolig. I boligen er det ikke forsvarlig med graviditet. Ergo må jeg snakke med avdelingsleder og få bytte bolig eller ta ut svangerskapspenger om det ikke lar seg gjøre. Det jeg tenker på er når bør jeg si fra om graviditet? Jeg er bare 5+1 og kjenner selvsagt på frykten for å miste, og da også si fra for tidlig og starte masse greier og så blir det ikke noe av.. 

Jeg ville nok vært åpen med leder allerede nå om du mener det er en risiko for å bli utsatt for noe som setter fosteret i fare! 

53 minutter siden, Atemor skrev:

Jeg ville nok vært åpen med leder allerede nå om du mener det er en risiko for å bli utsatt for noe som setter fosteret i fare! 

Takk for tilbakemelding :) jo, jeg må vel bare gjøre det. Er snakk om fare for slag /spark, flygende gjenstander i alt fra vaskebøtta til bokhylle.. jobber en til en så har ikke kollega som kan overta situasjonen om det er noe. Startsett er det fredelig, men det kan skifte på et øyeblikk. 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tilbakemelding :) jo, jeg må vel bare gjøre det. Er snakk om fare for slag /spark, flygende gjenstander i alt fra vaskebøtta til bokhylle.. jobber en til en så har ikke kollega som kan overta situasjonen om det er noe. Startsett er det fredelig, men det kan skifte på et øyeblikk. 

Jeg ville sagt ifra snarest. Ingen grunn til å risikere at noe skal skje, DA kommer du til å angre!

Anonymkode: 67544...0e6

52 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg ville sagt ifra snarest. Ingen grunn til å risikere at noe skal skje, DA kommer du til å angre!

Anonymkode: 67544...0e6

Enig. Du vil aldri tilgi deg selv om du er i tvil om det er en ytre årsak som kam medføre at du mister. 

Det er et tegn på styrke at du fokuserer på deg selv og tar vare på deg selv nå. Så kommer du sterkere tilbake etter permisjonen:-)

Snakk med leder og verneombud :) 

Jobber selv i risikoyrke (vold, miljø, toxiner og fysisk/mentalt krevende) og går ut i sv.penger innen uke 6 hver gang (har to barn) da det desverre ikke er andre stillinger å gå i. Men hvis det er mulig å tilrettelegge så er det bra at arb giver vet det tidlig og kan finne en løsning. 

Anonymkode: 961c5...fa2

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk med leder og verneombud :) 

Jobber selv i risikoyrke (vold, miljø, toxiner og fysisk/mentalt krevende) og går ut i sv.penger innen uke 6 hver gang (har to barn) da det desverre ikke er andre stillinger å gå i. Men hvis det er mulig å tilrettelegge så er det bra at arb giver vet det tidlig og kan finne en løsning. 

Anonymkode: 961c5...fa2

Takk for innspill :) høres litt likt om som hos meg, uten at jeg selvfølgelig vet hvor du jobber. Får ta kontakt med leder den uken, å høre om det finnes tilrettelegging eller om det blir svangerskapspenger. Det er litt surt eneste i forhold til at jeg har en lav % og tar en del ekstra vakter for å spe på. Men det får være, helsa først!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...