Gå til innhold

Hvor lenge etter rotfylling er det normalt at tannen er øm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har rotfylt en jeksel. Det er nå 2 uker siden, og fortsatt er den litt øm. Ikke vondt å tygge eller noe, men litt øm. Er dette normalt? 

Anonymkode: 75425...dca

Skrevet

Jeg har rotfult syv (jeg vet!) tenner. Har aldri vært øm der i mer enn maks en til to dager. Ville nok kontaktet tannlegen bare for å sjekke at det ikke er en betennelse eller noe.

Anonymkode: d867f...3e9

Skrevet

Takker for svar, men har lite lyst til å kontakte tannlege igjen. Redd han skal herje enda mer med tanna, for føler den blir bedre og bedre, men det går så sent. Hadde håpet noen skulle fortelle meg at den ofte er øm etterpå :eeeh:

Skrevet

Tanna skal jo ikke være øm, etter en rotfylling er det ikke nerver i den lenger....

Men litt øm i munnen og tannkjøttet kan man være en stund etterpå.

Anonymkode: 4535d...ccb

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tanna skal jo ikke være øm, etter en rotfylling er det ikke nerver i den lenger....

Men litt øm i munnen og tannkjøttet kan man være en stund etterpå.

Anonymkode: 4535d...ccb

Tannlegen puttet noe i tannen som skulle rekke ned til de andre nervene, derfor fikk jeg ikke bedøvelse ved siste besøk. Har tenkt litt om han kan ha puttet disse for dypt, men tanna er ikke øm eller vond når jeg tygger. Kun vis jeg dunker lett på den. Jeg har aldri rotfylt før, så vet ikke hva jeg kan vente meg.

Skrevet

Jeg rotfylte for ca 1,5mnd siden. Det er fortsatt ømt og ganske irriterende. Tok det opp med tannlegen og han kikka og så det ville gå seg til. Men skal få han til å sjekke igjen for ingen av de andre gangene jeg har rotfylt så har det vært sånn. Jeg ville fått en ekstra sjekk om jeg var deg.

Anonymkode: 0ca55...c15

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg rotfylte for ca 1,5mnd siden. Det er fortsatt ømt og ganske irriterende. Tok det opp med tannlegen og han kikka og så det ville gå seg til. Men skal få han til å sjekke igjen for ingen av de andre gangene jeg har rotfylt så har det vært sånn. Jeg ville fått en ekstra sjekk om jeg var deg.

Anonymkode: 0ca55...c15

Jeg venter litt, og ser om det blir bedre eller verre. Virker som det blir litt bedre for hver dag, men det går sent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...