Gå til innhold

Noen som har erfaring med influensavaksine på baby? 10 mnd

Anbefalte innlegg

Vurderer om hun skal ta eller ikke. Eg og storebror og pappa skal ta. Føler litt for å ta på henne og da.. Men samtidig litt skeptisk.  vet ikke hvor virkningsfult det er.. Hun skal begynne i bhg om to mnd og.. Da føler eg hun trenger det. Men kanskje de klarer seg uten? Har noen erfaringer med å ta den på så små? 

Anonymkode: b5c33...d5f

Fortsetter under...

4 hours ago, Anonym bruker said:

Har nettopp kommet ut forskning som korrigerer dette bildet.

Anonymkode: 59796...d99

Så lenge barnet er over 6 mnd. så er det greit. Mye flere burde vaksinere seg mot influensa, men noen tror visst det er status å klare seg uten, med de konsekvenser det medfører. Influensa er den sykdommen som tar flest liv i Norge. Da er det egentlig veldig uansvarlig å ikke la seg vaksinere, spesielt hvis en vet at en kan komme i kontakt med eldre eller svake mennesker, noe de aller fleste gjør i praksis. Jeg syns det er flott at dere velger å beskytte dere, og til grads de rundt dere. 

Anonymkode: e1983...279

Jeg vil jo si at så lenge dere rundt er vaksinert, så har jo babyen også en form for beskyttelse. Dropp det nå, og heller vurder det igjen når barnehagestart nærmer seg.
Den eneste gangen jeg har hatt ordentlig influensa var året etter jeg tok influensavaksine. Om det har noe sammenheng vet jeg ikke, men jeg kommer aldri mer til å ta den.

Anonymkode: 4f160...8b5

Annonse

Takk for svar! Nå ligger eg og guttungen i risikogruppa, så vi må derfor ta vaksine uansett. Men derfor tar også far den.. Legen var litt diffus i svaret ds vi spurte om minstemann burde ta også, så litt usikker. De var litt usikker på effektrn eller noe, da de bare får halv dose. Så spm er om det er vitsi.. Men etter det vi har vært gjennom med eldstemann er eg skeptisk til å ikke ta den også.. Vil heller ikke at det skal få negative konsekvenser for henne OM vi tar den. Men har ingen erfaringer med influensavaksine på så små. Kommer jo til å høre på anbefalingen fra legen den ene eller andre veien når vi skal dit i dag. Håpte bare noen kanskje hadde erfaring med å ha tatt den. Og den tar noen uker før den virker sier de, og hun begynner i bhg rett over nyttår, så å vente og så ta den er heller ikke vitsi.. 😊

Hi

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Nå ligger eg og guttungen i risikogruppa, så vi må derfor ta vaksine uansett. Men derfor tar også far den.. Legen var litt diffus i svaret ds vi spurte om minstemann burde ta også, så litt usikker. De var litt usikker på effektrn eller noe, da de bare får halv dose. Så spm er om det er vitsi.. Men etter det vi har vært gjennom med eldstemann er eg skeptisk til å ikke ta den også.. Vil heller ikke at det skal få negative konsekvenser for henne OM vi tar den. Men har ingen erfaringer med influensavaksine på så små. Kommer jo til å høre på anbefalingen fra legen den ene eller andre veien når vi skal dit i dag. Håpte bare noen kanskje hadde erfaring med å ha tatt den. Og den tar noen uker før den virker sier de, og hun begynner i bhg rett over nyttår, så å vente og så ta den er heller ikke vitsi.. 😊

Hi

Fra felleskatalogen: Barn  under 9 år som ikke tidligere er vaksinert, bør gis en ny dose etter et intervall på minst 4 uker.

Kan det være det legen har tenkt på?

Anonymkode: e1983...279

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...