Gå til innhold

Har jeg hatt en SA?

Anbefalte innlegg

Hei! Kan skjønne at dette blir vanskelig å svare på, men trenger uansett å lufte tankene mine litt. 

På mandagen som var hadde jeg bestemt meg for å ta en graviditetstest. Jeg hadde på en måte mistanke at jeg kunne ha blitt gravid rundt 5 oktober, altså fire uker siden. Jeg går på p-piller, men hadde samleie selv om jeg hadde glemt en pille et par dager i forveien. Fortsatte som normalt på pillebrettet og hoppet over den pillefrie uken. 

Så sluttet jeg på pillene forrige fredag og startet en pillefri uke. Hadde bestemt meg for å ta en graviditetstest på mandagen bare for å være helt sikker på at jeg ikke var blitt gravid. I flere døgn på rad hadde jeg drømt at jeg var gravid og hadde opplevd en del kvalme osv. Kan ha vært helt tilfeldig. Men på mandagen kom altså menstruasjonen. Jeg trodde at jeg ikke var gravid, men blodet var annerledes enn normalt. 

Vanligvis blør jeg rundt 4 dager, og i moderate mengder og uten smerter. Denne gangen ble det litt annerledes. 

Mandagen blødde jeg i sinnsyke mengder, hadde voldsomme smerter i mage og rygg samt at det kom ut en god del koagulert blod. Jeg blødde igjennom de største tampongene på en halvtime. Jeg syntes blodet virket annerledes enn ved vanlige menstruasjon på p-piller. Blodet var mye mørkere og i mye større mengder. Mengden trappet seg ned utover uken og trodde det skulle gå over, så jeg trodde dette kanskje var en vanlig mens allikevel. I går begynte jeg å fossblø igjen, samt at en stor klump med koagulert blod kom ut. Fikk igjen veldig vondt i ryggen. 

Jeg rakk aldri ta en graviditetstest før jeg begynte å blø, men rett og slett pga mengden, det koagulerte blodet og farge/konsistens på blodet gjør at jeg tror at jeg faktisk har vært gravid. Vanligvis kan jeg hoppe over flere pillefrie uker uten problemer, men denne gangen har jeg blødd så mye mer og lengre enn hva jeg er vant med. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144333508-har-jeg-hatt-en-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...