Gå til innhold

Methotrexate, cellegift. Trenger svar

Anbefalte innlegg

Har fått en injeksjon av dette pga exu.  Da jeg fikk den ble jeg informert om å vente 3mnd før jeg prøver å bli gravid igjen. En annen lege på gyn.poliklinikk sier jeg på vente 4-6mnd etter at hcg har gått i null, mens en annen sier jeg kan prøve etter 2mens fra nå. Men hun som sier 4-6mnd kan ikke svare hvorfor! Jeg er desperat etter svar.😢

Fikk sprøyten 6.oktober, da var hcg på 3939, så tok jeg ny blodprøve 2.nov da var hcg på 54. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144333411-methotrexate-cellegift-trenger-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke gi deg et entydig svar dessverre, men jeg fikk tidligere behandling med Methotrexate pga revmatisk sykdom. Jeg fikk da beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid mens jeg brukte de, og at jeg måtte seponere (slutte med) tablettene i minst 3-4 mnder før jeg forsøkte å bli gravid. Og helst skulle vente til jeg hadde vært uten medisinen i minst 6 mnder.. men det var etter langvarig behandling, vet ikke om det er noen forskjell😏

Anonymkode: 30c3c...c2d

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke gi deg et entydig svar dessverre, men jeg fikk tidligere behandling med Methotrexate pga revmatisk sykdom. Jeg fikk da beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid mens jeg brukte de, og at jeg måtte seponere (slutte med) tablettene i minst 3-4 mnder før jeg forsøkte å bli gravid. Og helst skulle vente til jeg hadde vært uten medisinen i minst 6 mnder.. men det var etter langvarig behandling, vet ikke om det er noen forskjell😏

Anonymkode: 30c3c...c2d

Takk for svar. Jeg har kun fått en engangsdose. I pakkningsvedlegget står det at mn blr vente i 3mnd, skjønner ikke hvorfor jeg da må vente 4-6mnd etter at hcg er i null.. det vil da si ca 6-8mnd etter injeksjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...