Gå til innhold

Når kjente dere de absolut første symptomene

Anbefalte innlegg

og mistenkte graviditet? Og hva var det?

Første graviditeten min var jeg veldig ung (18 år) og mistenkte ingenting før mens var forsinket. Hadde ikke forutsetninger for å mistenke noe heller. Husker heller ikke. Andre graviditet husker jeg ikke.

3. graviditet mistenkte jeg det omtrent når mens skulle kommet, hadde ikke så god kontroll på når jag hadde mens, så vet ikke nøyaktig hvor jeg var i syklusen. Merket at jeg var mer anpusten rundt denne tiden, det var det eneste sikre tegnet, var det i de 2 første svangerskapene også. Mistet ca i uke 5-6.

4. og 5. graviditet mistenkte det et par dager før ikm, husker ikke nøyaktig. Merket da også at jeg var mer anpusten, og at brystene var større. Det første jeg tenkte var faktisk at jeg måtte sjekke meg for brystkreft, for det var  hovent under armen/rett på yttersiden av brystene. Mistet i uke 8-10 begge gangene.

I morrest kom plutselig denne følelsen av at jeg må sjekke meg for brystkreft igjen. Har ikke større/ømme bryster(enda). Venter mens på onsdag.

Anonymkode: e9f68...f91

Fortsetter under...

Jeg kjente de første tegnene, tja, 4-5 dager før jeg skulle hatt mens.. (Har noget usynkron mens, men.. Sånn ca)
Da var jeg enormt kvalm!! Spesielt om morgenen før frokost. Dette var på ferie. Så kom halsbrannen. 

Anonymkode: 44a6e...948

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

og mistenkte graviditet? Og hva var det?

Første graviditeten min var jeg veldig ung (18 år) og mistenkte ingenting før mens var forsinket. Hadde ikke forutsetninger for å mistenke noe heller. Husker heller ikke. Andre graviditet husker jeg ikke.

3. graviditet mistenkte jeg det omtrent når mens skulle kommet, hadde ikke så god kontroll på når jag hadde mens, så vet ikke nøyaktig hvor jeg var i syklusen. Merket at jeg var mer anpusten rundt denne tiden, det var det eneste sikre tegnet, var det i de 2 første svangerskapene også. Mistet ca i uke 5-6.

4. og 5. graviditet mistenkte det et par dager før ikm, husker ikke nøyaktig. Merket da også at jeg var mer anpusten, og at brystene var større. Det første jeg tenkte var faktisk at jeg måtte sjekke meg for brystkreft, for det var  hovent under armen/rett på yttersiden av brystene. Mistet i uke 8-10 begge gangene.

I morrest kom plutselig denne følelsen av at jeg må sjekke meg for brystkreft igjen. Har ikke større/ømme bryster(enda). Venter mens på onsdag.

Anonymkode: e9f68...f91

Så merkelig, det samme skjedde meg. Følte meg hoven under armen og vondt i ett bryst, så jeg dro til legen og ba om henvisning til mammografi. Dette var ikke mange dagene etter befruktning. En ukes tid senere ble også det andre brystet ømt og så fikk jeg ikke mensen. 

Anonymkode: a7d96...499

Annonse

Første svangerskapet hadde jeg plutselig ikke lyst på noe alkohol på en fest jeg hadde gleda meg lenge til. Jeg drakk velkomstdrinken og kjente at vann var flott resten av kvelden. Tenkte ikke noe mer over det, men 4 dager senere våknet jeg og var styggkvalm. Først litt utpå dagen innså jeg at jeg skulle ha fått mensen den morgenen og begynte å legge sammen to + to....

Første graviditeten min merka jeg ikke noenting utover at jeg var så grusomt trøtt og spøy som en gris. Spiste jeg mat ble jeg liksom aldri mett (de gangene det holdt seg nede). Aner ikke hvor langt jeg var på vei da, fikk 3+ på clearblue så det kan ha vært ca 7-8 uker. 

Anonymkode: 9a351...399

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...