Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #1 Del Skrevet 3. november 2017 Dattera tok vaksinen onsdag forrige uke. Onsdagskvelden denne uka kom feberen. I dag har det begynt å komme noen små prikker. Allmenntilstand er fin tross 38,7 i feber. Mn nå kom plutselig en skikkelig bæsjebleie. Ekstremt løs i magen... Er det en normal bivirkning? Står ingenting om det... Takk for svar! Anonymkode: 17449...7b0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144333266-symptomer-mmr-vaksine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #2 Del Skrevet 3. november 2017 Tror nok det er bivirkninger, men trenger ikke å være det. Kan jo bli syk også. Om du er i tvil, eller hun er veldig dårlig, kontakter du lege. Anonymkode: 92f8f...96a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144333266-symptomer-mmr-vaksine/#findComment-148578108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #3 Del Skrevet 3. november 2017 Jeg tipper det er bivirkninger. Min ble fryktelig dårlig etter MMR vaksinen og var syk i Ove en uke. Fikk utslett, hadde dårlig appetitt osv. Angret da at min fikk vaksinen, da jeg tror at ungen blir mindre syk dersom h*n blir syk gjennom luften i stedet for at det gis direkte i huden. Men hva vet jeg. Neste gang skal jeg i allefall vente til ung blir større før den får vaksinen, hvis den i det heletatt skal få den. Anonymkode: 55655...876 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144333266-symptomer-mmr-vaksine/#findComment-148578119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yellow Brick Road Skrevet 3. november 2017 #4 Del Skrevet 3. november 2017 Reaksjoner på MMR kommer gjerne ca en uke etter vaksinen. Til ...876 - hvis du tror at man blir mindre syk at barnesykdommene enn av vaksinen, så tar du feil (med muligens noen enkeltstående tilfeller - ingen medisinsk behandling er risikofri - ingen!). Noen har selvfølgelig fått disse barnesykdommene lett, mens andre (og mange) har vært veldig dårlig form, klødd mye, hatt smerter, for ikke å snakke om ettersykdommene - har vært mye mer plagsomme enn en uke med utslett og dårlig matlyst. Så synes du at det er ubehagelig med en sånn uke, så tør jeg ikke tenke hva du ville synes om en uke eller to - eller tre eller flere med meslinger og kusma, eller ett skadet barn fordi moren ikke er vaksinert og blir gravid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144333266-symptomer-mmr-vaksine/#findComment-148578160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #5 Del Skrevet 3. november 2017 Begge mine har reagert med feber endel dager etter vaksinen. Hvis jeg husker riktig var også eldste plaget av diaré den perioden. Heldigvis går det ganske fort over 😊 Anonymkode: 49970...a43 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144333266-symptomer-mmr-vaksine/#findComment-148578279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #6 Del Skrevet 3. november 2017 5 timer siden, Yellow Brick Road skrev: Reaksjoner på MMR kommer gjerne ca en uke etter vaksinen. Til ...876 - hvis du tror at man blir mindre syk at barnesykdommene enn av vaksinen, så tar du feil (med muligens noen enkeltstående tilfeller - ingen medisinsk behandling er risikofri - ingen!). Noen har selvfølgelig fått disse barnesykdommene lett, mens andre (og mange) har vært veldig dårlig form, klødd mye, hatt smerter, for ikke å snakke om ettersykdommene - har vært mye mer plagsomme enn en uke med utslett og dårlig matlyst. Så synes du at det er ubehagelig med en sånn uke, så tør jeg ikke tenke hva du ville synes om en uke eller to - eller tre eller flere med meslinger og kusma, eller ett skadet barn fordi moren ikke er vaksinert og blir gravid. Sannsynligheten for å få kusma el røde hunder er liten. Dersom mitt barn hadde vært uvaksinerte og fått eks kusma så hadde jeg holdt han hjemme så han ikke hadde smittet andre. De færreste får skikkelig bivirkninger av sykdommet, der er kun de som har dårlig immunforsvar som sliter mest. Eks. Vannkopper - overhodet ingen farlig sykdom og de færreste blir skikkelig dårlige. Men likevel snakkes det om vannkopper som.om sykdommen skulle være farlig og det finnes tom vaksine mot det - idiotisk spør du meg. ,"Alle snakker varmt om influensavaksinen, har man plutselig glemt narkolepsi bivirkningen og hvor mange som sliter med den den dag i dag??? Hva du velger å gjøre er din sak, men ikke kom her og kritiser meg fordi jeg ikke tror på det samme som deg. Det må være lov å diskutere vaksiner og ikke stole blindt på Folkehelseinstituttet fordi de anbefaler det ene eller det andre. Diskusjon er sunt, kritikk er umodent. Anonymkode: 55655...876 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144333266-symptomer-mmr-vaksine/#findComment-148578419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #7 Del Skrevet 3. november 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Sannsynligheten for å få kusma el røde hunder er liten. Dersom mitt barn hadde vært uvaksinerte og fått eks kusma så hadde jeg holdt han hjemme så han ikke hadde smittet andre. De færreste får skikkelig bivirkninger av sykdommet, der er kun de som har dårlig immunforsvar som sliter mest. Eks. Vannkopper - overhodet ingen farlig sykdom og de færreste blir skikkelig dårlige. Men likevel snakkes det om vannkopper som.om sykdommen skulle være farlig og det finnes tom vaksine mot det - idiotisk spør du meg. ,"Alle snakker varmt om influensavaksinen, har man plutselig glemt narkolepsi bivirkningen og hvor mange som sliter med den den dag i dag??? Hva du velger å gjøre er din sak, men ikke kom her og kritiser meg fordi jeg ikke tror på det samme som deg. Det må være lov å diskutere vaksiner og ikke stole blindt på Folkehelseinstituttet fordi de anbefaler det ene eller det andre. Diskusjon er sunt, kritikk er umodent. Anonymkode: 55655...876 Du sammenligner kusma med vannkopper? 🤔 Meslinger er forresten ikke så liten sannsynlighet for å få. Blomstrer opp igjen fordi folk slutter å vaksinere (siden det jo er så liten sannsynlighet - et paradoks). Og har du fortsatt ikke fått med deg at deg var svineinfluensaVIRUSET som kunne gi narkolepsi? Vaksinen inneholdt naturlignok fragmenter av viruset som dermed også kunne gi narkolepsi. Men det var altså viruset som er årsaken, og hadde folk blitt smittet av viruset i stedet, ville man også kunne fått narkolepsi. Det var en pandemi på gang og man visste ikke hva viruset var i stand til enda. Man bare så ar den spredte seg raskt og mange ble alvorlig syke (også unge og friske). Dermed ble man nødt til p handle raskt dør det ble for sent. Anonymkode: 3ae96...0fc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144333266-symptomer-mmr-vaksine/#findComment-148578683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #8 Del Skrevet 4. november 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Sannsynligheten for å få kusma el røde hunder er liten. Dersom mitt barn hadde vært uvaksinerte og fått eks kusma så hadde jeg holdt han hjemme så han ikke hadde smittet andre. De færreste får skikkelig bivirkninger av sykdommet, der er kun de som har dårlig immunforsvar som sliter mest. Eks. Vannkopper - overhodet ingen farlig sykdom og de færreste blir skikkelig dårlige. Men likevel snakkes det om vannkopper som.om sykdommen skulle være farlig og det finnes tom vaksine mot det - idiotisk spør du meg. ,"Alle snakker varmt om influensavaksinen, har man plutselig glemt narkolepsi bivirkningen og hvor mange som sliter med den den dag i dag??? Hva du velger å gjøre er din sak, men ikke kom her og kritiser meg fordi jeg ikke tror på det samme som deg. Det må være lov å diskutere vaksiner og ikke stole blindt på Folkehelseinstituttet fordi de anbefaler det ene eller det andre. Diskusjon er sunt, kritikk er umodent. Anonymkode: 55655...876 Sannsynligheten for å få disse sykdommene er ikke liten når det er lommer i befolkningen som velger å se bort fra vaksineprogrammet fordi de tror de vet så mye bedre selv. Ja, hvor mange sliter EGENTLIG med narkolepsi, du? Usedvanlig få, faktisk. Du snakker om å "stole blindt på Folkehelseinstituttet" som om det var en profittorganisasjon av folk med usystematiske innfall og ideer? Det viser jo bare hvor lite du kan. Anonymkode: cad1d...0ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144333266-symptomer-mmr-vaksine/#findComment-148578837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #9 Del Skrevet 4. november 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Du sammenligner kusma med vannkopper? 🤔 Meslinger er forresten ikke så liten sannsynlighet for å få. Blomstrer opp igjen fordi folk slutter å vaksinere (siden det jo er så liten sannsynlighet - et paradoks). Og har du fortsatt ikke fått med deg at deg var svineinfluensaVIRUSET som kunne gi narkolepsi? Vaksinen inneholdt naturlignok fragmenter av viruset som dermed også kunne gi narkolepsi. Men det var altså viruset som er årsaken, og hadde folk blitt smittet av viruset i stedet, ville man også kunne fått narkolepsi. Det var en pandemi på gang og man visste ikke hva viruset var i stand til enda. Man bare så ar den spredte seg raskt og mange ble alvorlig syke (også unge og friske). Dermed ble man nødt til p handle raskt dør det ble for sent. Anonymkode: 3ae96...0fc La oss være enig om at vi er uenig 😊 jeg lar denne diskusjonen ligge. Forskning.no skriver pr 2017 at "det var økt forekomst av narkolepsi blant dem som FIKK vaksinen". Jeg er ikke analfabet og kan faktisk lese. Anonymkode: 55655...876 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144333266-symptomer-mmr-vaksine/#findComment-148578965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå