Gå til innhold

Pakke som ble sendt mandag kl. 12.. trodde den skulle vært framme nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendt fra norge til norge trodde jeg den skulle være framme dagen etterpå så ventet den i postkassen tirsdag.. ikke kommer i dag heller😣 vablig det tar så lang tid? Må vel være framme i morgen da i hvert fall?

Anonymkode: a275d...dd0

Fortsetter under...

Skrevet

Helt vanlig;posten er treeeg for tiden! De ikke klarer ikke engang å holde sine egne leveringstider! Har flere ganger i det siste fått først beskjed om at pakken min vil være ankommet til en dato,for så å få beskjed om at den nok en gang er forsinket

Anonymkode: 944d2...121

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt vanlig;posten er treeeg for tiden! De ikke klarer ikke engang å holde sine egne leveringstider! Har flere ganger i det siste fått først beskjed om at pakken min vil være ankommet til en dato,for så å få beskjed om at den nok en gang er forsinket

Æsj så kjedelig. Har bare erfart at de har vært raske tidligere.. trengte dette egentlig i går hvis ikke hadde jeg planlagt annerledes de siste to dagene.. jaja ikke noe å gjøre med det, får bare vente.. takk for svar😘

Skrevet

A-post tar 1-2dager fra den dagen posten blir hentet. Noen har henting tidlig på dagen, sndre har sent. Så har de tidlig der du sendte kan pakken være avsted først på tirsdag. Da er ikke posten sen. 

Er den sendt som minipakke, pakker med sporing men som kommer i postkassa kan de ta opptil 5dager etter den er hentet. 

Anonymkode: a7675...5d0

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra specsavers om at linsene mine var sendt en lørdag eller søndag... Tok 9 dager før de var i postkassa mi....

Anonymkode: 16fa3...400

Skrevet

Kommer an på hvordan den er sendt, pakker kan sendes på flere måter og det dyreste er ekspress over natten, andre metoder kan ta fra 1-7 dager minst.

Anonymkode: 3fd2c...e49

Annonse

Skrevet

Er vel et resultat av postens såkalte effektivisering og kostnadsbesparelser. "Vi lever for å levere". De bør finne seg et annet slagord.

Anonymkode: 5ed6a...4b8

Skrevet

Hadde samme holdning som mange andre her før jeg selv begynte å jobbe i posten. Post i butikk vel å merke.. Alle vil sende billigst mulig, men vil ha det frem fortest mulig. Og estimert leveringstid er ikke alltid riktig leveringstid. Noe kan skje.. Den kan ved maskinfeil OG menneskelig feil blir sendt til feil sted. Postnummeret kan bli lest feil, eller slurving i håndskriften.  Det lønner seg jo alltid å sende som norgespakke ( 170 kr) for da får man sporing. Og man kan også ringe posten selv for å etterlyse pakker som ikke har dukket opp. 

Men det ikke mange har fått med seg er at vi som jobber i Post i butikk vi sener og tar imot pakker, vi sorterer ikke pakker. Vi har ikke et stort lager bak i butikken hvor vi sorterer hit og dit. Vi får ukentlig folk innom som lurer på om hvorfor vi har gjort ditt og datt. Skjønner de ikke det at vi tar imot pakker og betaling, vi legger det i et postbur som blir hentet til samme tidspunkt hver dag. Og da vet ikke vi noe mer om de pakkene. Utennom at de blir sendt inn til hovedkontorenen og sortert der. Og ved de fleste tilfeller så er de fremme allerede dagen etter hvis alt går etter planen.

MEN hvis en pakke ikke har kommet frem etter ca 5 dager så ville jeg ha etterlyst den. Den kan av en eller annen grunn ligge på et postkontor, hovedkontor eller blitt borte på veien som så fint heter. 

Hvis den kommer på et postkontor selv om den egentlig skal i en postkasse så vil man få et a4 ark i postkassen med en kopi av navn og bilde av pakken/navnelappen. Denne kommer da dagen derpå som regel. Den kan fort bli borte i alle reklamen de fleste har i postkassa si. men man vil da få en duplikat etter noen dager. Man vil få 3 beskjeder innen 2 uker for så å bli sendt i retur hvis den ikke har blitt hentet. 

Og NEI, vi får ikke sporet en pakke i navn, eller en pakke som har  blitt sendt som et brev.   Vi må som dere ha et sporingsnummer for å få sporet en pakke. 

Vi har ingen magiske hender, maskiner eller magiske lagerrom som vi sorterer eller kan trylle frem noen pakker.. 

Anonymkode: 2a25b...a4e

Skrevet

Jeg bestillte foresten en pakke på tirsdag å ser nå at leveringstiden er lørdags kveld. Så ja posten er ekstremt trege for tiden

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sendt fra norge til norge trodde jeg den skulle være framme dagen etterpå så ventet den i postkassen tirsdag.. ikke kommer i dag heller😣 vablig det tar så lang tid? Må vel være framme i morgen da i hvert fall?

Har du opplevd før at pakken kommer allerede dagen etterpå? Det har jeg aldri opplevd. Det har alltid tatt minst 2 dager før pakken er kommet frem

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bestillte foresten en pakke på tirsdag å ser nå at leveringstiden er lørdags kveld. Så ja posten er ekstremt trege for tiden

Da blir du nok skuffet, for det går ikke post på lørdag. Fredag kveld tar posten helg frem til mandagsmorgen. Så her har nok avsender bommet med noe.

Anonymkode: a7675...5d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...