Gå til innhold

Småbarn med lite hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da datteren min var 1 år hadde hun nesten ikke hår på hodet. Da tenke jeg "Jaja, det blir vel bedre når hun er 2 eller 3 år". Må er hun 3 år og har fortsatt ikke fått ordentlig "hårmanke". Håret er ganske tynt. Mye mer hår nå enn da hun var 1 og 2 år, men synes hårveksten går sakte. Når er det vanlig at barn får ordentlig "hårmanke"? 

Anonymkode: d521b...b05

Fortsetter under...

Skrevet

De to yngste her er barn med tynt og lite hår. Det kommer seg med den som nærmer seg 4, men den på 2 har kun noen tynne spjæler. Den eldste derimot har, og har alltid hatt, manke som en annen hannløve. Samme biologi. 

Anonymkode: 0619e...3c4

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De to yngste her er barn med tynt og lite hår. Det kommer seg med den som nærmer seg 4, men den på 2 har kun noen tynne spjæler. Den eldste derimot har, og har alltid hatt, manke som en annen hannløve. Samme biologi. 

Anonymkode: 0619e...3c4

Ok. Jeg får vel bare være tålmodig da 😊 HI

Skrevet

Det er nok litt genetisk dette her... 

I min familie er vi ikke velsignet med tykt hår. Så barn i familien er skalla lenge og har tynt hår.

Et tips er å klippe jenter til kort sveis. Min niese og min datter er omtrent like gamle. Min har en kort kort bob, mens niesen min har lengde på håret. Med tynt hår ser det bare pistrete ut.

Anonymkode: d26b5...00f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok litt genetisk dette her... 

I min familie er vi ikke velsignet med tykt hår. Så barn i familien er skalla lenge og har tynt hår.

Et tips er å klippe jenter til kort sveis. Min niese og min datter er omtrent like gamle. Min har en kort kort bob, mens niesen min har lengde på håret. Med tynt hår ser det bare pistrete ut.

Anonymkode: d26b5...00f

Jeg har verken tynt eller tykt hår. Skal se på bilder av meg selv da jeg var lita. 

Vil ikke at hun skal se ut som en gutt heller, om hun hadde klippet seg kort. Hvilken kort frisyre er fint på en jente? 😊

HI

Skrevet

Sønnen min fikk ikke «ordentlig» hår før han var godt over fire år. Faren hans hadde tykk manke med hvite krøller, jeg hadde hockeysveis til jeg var rett over to, deretter vokste det vilt og jeg har etter det hatt veldig tykt hår.

Sønnen er nå 7, og håret vokser som bare det, og det er tykt og på hele hodet :P

Noen bruker bare lengre tid enn andre på det der, men de aller fleste får jo nok med hår til slutt ;)

Anonymkode: fbf5d...e08

Annonse

Skrevet

Jeg hadde omtrent ikke hår på hodet til jeg var tre år, bare noen fjoner. Men så kom det. Og jeg fikk veldig tykt hår, frisørene oier over hvor sjeldent det er med så tykt hår. Ene datteren min er lik meg , hun er nå fem og har hatt tynt og pistrete hår hittil, men nå kommer det masse nytt hår, innimellom og under det gamle. Hun har liksom en ekstra pannelugg under luggen. 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da datteren min var 1 år hadde hun nesten ikke hår på hodet. Da tenke jeg "Jaja, det blir vel bedre når hun er 2 eller 3 år". Må er hun 3 år og har fortsatt ikke fått ordentlig "hårmanke". Håret er ganske tynt. Mye mer hår nå enn da hun var 1 og 2 år, men synes hårveksten går sakte. Når er det vanlig at barn får ordentlig "hårmanke"? 

Både dattern min og jeg hadde ikke ordentlig hårmanke før vi var 3,5 år gamle. Men det er vi to som har det flotteste og lengste håret i hele slekta nå 😁

Anonymkode: e5e5f...b8d

Skrevet

du kan være litt takknemlig og :P Min hadde hår ned til rumpa da hun var 1 år, ikke akkurat gøy med vasking og stell. 

Anonymkode: 274f0...3c0

Skrevet

Takk for svar alle. Virker som jeg kan slå meg helt til ro. 😊 Har bare følt at "alle" på hennes alder har hatt trippelt så mye hår som henne. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...