Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 I klassen til min gutt i 4.kl. er det 8 gutter. 6 av de går på fotball. I morgen skal de på fotball-trening, og så skal de ha Halloween-arrangement sammen etterpå. Ok eller ekskluderende? Anonymkode: 82648...269
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 Hvorfor skulle det ikke vært ok? Anonymkode: fe009...94e
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 Du tuller nå vel? Man velger selv hvilken aktiviteter en vil bedrive på fritiden. Regner med at gutten din selv har valgt å ikke trene fotball, da kan han ikke si noe på ting de gjør sammen. Hva mener du de skal gjøre? Skulle det vært kvoter at f.eks. maks fire fra hver klasse får trene det samme. Eller skulle de droppet sammenkomster i tilfelle noen kun vil være med på moroa men ikke det slitsomme. Må alle arrangementer inkludere hele skolen og nærområde? En fest på en klubb med 20 trenende må invitere de 3000 nærmeste naboene så ingen føler seg utenfor... Nei nå må du gi deg. Anonymkode: 7e181...3a2
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skulle det ikke vært ok? Anonymkode: fe009...94e Er litt usikker på om eg synes det er ok. De er 2 stk som kan være sammen, men for bare noen mnd. siden var vår gutt den eneste gutten i klassa som ikkje gjekk på fotball. Hadde dei gjort dette mot han da hadde eg blitt helt knust. Forstår at fotball-lag ønsker å gjøre ting for å styrke lagånden, men tenker at Halloween som er en såpass spesiell dag og som alle barn gleder seg til, er en litt urettferdig dag å ekskludere de få som ikke passer inn i den sporten på. Som sagt. Litt usikker. Har ikkje tenkt å gjøre noke med det. Men fekk bare en ekkel følelse av det da eg spurte dei andre foreldrene og fant ut at fotball-gutta ikkje var tilgjengelige etter trening heller i morga. HI Anonymkode: 82648...269
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tuller nå vel? Man velger selv hvilken aktiviteter en vil bedrive på fritiden. Regner med at gutten din selv har valgt å ikke trene fotball, da kan han ikke si noe på ting de gjør sammen. Hva mener du de skal gjøre? Skulle det vært kvoter at f.eks. maks fire fra hver klasse får trene det samme. Eller skulle de droppet sammenkomster i tilfelle noen kun vil være med på moroa men ikke det slitsomme. Må alle arrangementer inkludere hele skolen og nærområde? En fest på en klubb med 20 trenende må invitere de 3000 nærmeste naboene så ingen føler seg utenfor... Nei nå må du gi deg. Anonymkode: 7e181...3a2 Tuller ikkje. Synes det var kjempeleit at min sønn ikkje passa til å sparke fotball og slutta som den første på laget. Dei trener ca 4 ganger i uka og spiller av og til i helgene. Går på kino og reiser på hytteturer. Helt fair. Men halloween er en stor dag for barn, og eg synes det er leit at han blir ekskludert fra den feiringen også. Heldigvis har det begynt en ny gutt i klassen. Han kommer kanskje til å begynne på fotball, men har ikke komt så langt enda. Synes du det er så rart at eg ønsker det beste for mitt barn? Anonymkode: 82648...269
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er litt usikker på om eg synes det er ok. De er 2 stk som kan være sammen, men for bare noen mnd. siden var vår gutt den eneste gutten i klassa som ikkje gjekk på fotball. Hadde dei gjort dette mot han da hadde eg blitt helt knust. Forstår at fotball-lag ønsker å gjøre ting for å styrke lagånden, men tenker at Halloween som er en såpass spesiell dag og som alle barn gleder seg til, er en litt urettferdig dag å ekskludere de få som ikke passer inn i den sporten på. Som sagt. Litt usikker. Har ikkje tenkt å gjøre noke med det. Men fekk bare en ekkel følelse av det da eg spurte dei andre foreldrene og fant ut at fotball-gutta ikkje var tilgjengelige etter trening heller i morga. HI Anonymkode: 82648...269 Jeg ser hva du mener, men for oss som bor i litt større byer så blir tankegangen litt rar... Bare her i gaten så skal vi møtes på Halloween , 5gutter på samme alder -alle går i forskjellig bhg og de skal begynne på to forskjellige skoler etterpå...så litt større forhold kan du si. Nei, man kan ikke klandre fotballaget for at de vil ha et arrangement. Akkurat som jeg ikke kan klandre allidreten for det samme, bare fordi mitt barn ikke går på allidret. Samtidig så ser jeg at det er litt lite raust, når det er snakk om kun to gutter som ikke er med, at de ikke heller inkluderer de etterpå -kall det klasse arrangement for gutta feks isteden. Du føler kanskje at de "kapret" Halloween?! Men du, hvis disse går i samme klasse, går det an og spørre treneren om de er åpne for at flere blir med da? Eller har dere ikke andre venner en akkurat de i klassen? -Lag deres egne Halloween arrangement... Anonymkode: c70b6...9cd
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tuller ikkje. Synes det var kjempeleit at min sønn ikkje passa til å sparke fotball og slutta som den første på laget. Dei trener ca 4 ganger i uka og spiller av og til i helgene. Går på kino og reiser på hytteturer. Helt fair. Men halloween er en stor dag for barn, og eg synes det er leit at han blir ekskludert fra den feiringen også. Heldigvis har det begynt en ny gutt i klassen. Han kommer kanskje til å begynne på fotball, men har ikke komt så langt enda. Synes du det er så rart at eg ønsker det beste for mitt barn? Anonymkode: 82648...269 Selvfølgelig vil du det beste for ditt barn. Og da må du slutte å sy puter under armene på han. Fikser han ikke fotball finner du en annen aktivitet til han. Jeg har også en gutt som går i fotballdominert klasse, men det kunne da ikke fall oss inn å bli sure for ting de gjør sammen som en klubb. Han har funnet sin egen ting, er ingen andre i klassen der, men fy flate så gøy han har det fordet og så mye godt det gjør for han. Liker han ikke fotball får han prøve speiding, turn, dans, karate whatever, men ikke sitt og furt over de morsomme tingen klubben gjør, det gjør ingen av dere godt. Man skal ta hensyn, men det finnes en grense. Anonymkode: 7e181...3a2
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #8 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser hva du mener, men for oss som bor i litt større byer så blir tankegangen litt rar... Bare her i gaten så skal vi møtes på Halloween , 5gutter på samme alder -alle går i forskjellig bhg og de skal begynne på to forskjellige skoler etterpå...så litt større forhold kan du si. Nei, man kan ikke klandre fotballaget for at de vil ha et arrangement. Akkurat som jeg ikke kan klandre allidreten for det samme, bare fordi mitt barn ikke går på allidret. Samtidig så ser jeg at det er litt lite raust, når det er snakk om kun to gutter som ikke er med, at de ikke heller inkluderer de etterpå -kall det klasse arrangement for gutta feks isteden. Du føler kanskje at de "kapret" Halloween?! Men du, hvis disse går i samme klasse, går det an og spørre treneren om de er åpne for at flere blir med da? Eller har dere ikke andre venner en akkurat de i klassen? -Lag deres egne Halloween arrangement... Anonymkode: c70b6...9cd Det er kun gutter fra klassen. Så ja, synes det er rart dei ikkje blei inkludert. Men er trygg på at barnet mitt får en fin halloween. Er selvsagt nervøs for neste år, om den nye gutten også begynner på fotball. Men men, det ordner seg. Hadde faktisk tenkt å lage halloween-fest, men siden nesten alle skulle på fotball-trening først så blei det så seint tenkte eg. HI Anonymkode: 82648...269
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #9 Skrevet 30. oktober 2017 Selvfølgelig OK. Anonymkode: 1a5d7...4e5
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #10 Skrevet 30. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig vil du det beste for ditt barn. Og da må du slutte å sy puter under armene på han. Fikser han ikke fotball finner du en annen aktivitet til han. Jeg har også en gutt som går i fotballdominert klasse, men det kunne da ikke fall oss inn å bli sure for ting de gjør sammen som en klubb. Han har funnet sin egen ting, er ingen andre i klassen der, men fy flate så gøy han har det fordet og så mye godt det gjør for han. Liker han ikke fotball får han prøve speiding, turn, dans, karate whatever, men ikke sitt og furt over de morsomme tingen klubben gjør, det gjør ingen av dere godt. Man skal ta hensyn, men det finnes en grense. Anonymkode: 7e181...3a2 Han går på egen idrett. Men det er avlyst i morga pga halloween. Poenget mitt er ikkje at laget gjer kjekke ting sammen, men at dei kupper Halloween som er en dag der alle barn burde vore inkludert. Anonymkode: 82648...269
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #11 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han går på egen idrett. Men det er avlyst i morga pga halloween. Poenget mitt er ikkje at laget gjer kjekke ting sammen, men at dei kupper Halloween som er en dag der alle barn burde vore inkludert. Anonymkode: 82648...269 Jo men så lenge han har valgt bort fotball, som i utgangspunktet er åpnet for alle, kan dere ikke klage på noen av beslutningene de gjør. Man trenger ikke dra på fest på Halloween. Ta med barnet på trick and treat så ser dere at de aller aller fleste er ute i gatene. Og med bøtta full av godis gir han nok fort blanke i fotballgruppa. Man må ikke gå så mange sammen, faktisk er det best å gå to og to. Anonymkode: 7e181...3a2
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #12 Skrevet 30. oktober 2017 Her er uenig med resten, dette er (sikkert utilsiktet) ekskluderende. Er det kun disse 6 på laget, eller er det flere fra parallellklassene også? Kan du ikke høre om din gutt og hun nye kan få være med? Anonymkode: e9d2e...d94
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #13 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg går litt i mot resten her jeg da. Jeg synes dette er korttenkt av fotballgruppa. Vi bodde tidligere på min manns hjemsted. Liten bygd og lite tilbud. Alle jentene gikk på håndball, men mitt barn fant seg ikke til rette der. Det var ikke bare å finne egen aktivitet, for tilbudet var svært begrenset. Det var flere grunner til at vi flyttet, men det begrensede tilbudet for de som ikke passer inn var et av de. Hadde håndballaget gjort dette på Halloween hadde min datter vært den ene jenten på sitt kull som ikke fikk fest eller være med venner. Hun hadde blitt kjempelei seg. Her vi bor nå er ikke det et problem. Voksne kan koste på seg å være litt rause. Så ja, jeg synes dette er ugreit HI og skjønner hva du tenker. Anonymkode: 8072c...f28
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #14 Skrevet 30. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er uenig med resten, dette er (sikkert utilsiktet) ekskluderende. Er det kun disse 6 på laget, eller er det flere fra parallellklassene også? Kan du ikke høre om din gutt og hun nye kan få være med? Anonymkode: e9d2e...d94 Er kun 6 gutter på laget. Kun 8 gutter på trinnet på skolen. Liten skole. Det er et kjempegodt miljø blant guttene, så har ingen problem med ekskludering i kvardagen. Mitt eineste "problem" er at eg synes det var en uheldig dag å ha "lag-fest" på. Men halloween blir bra for dei som er kun 2 stk. og. HI Anonymkode: 82648...269
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #15 Skrevet 30. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er kun 6 gutter på laget. Kun 8 gutter på trinnet på skolen. Liten skole. Det er et kjempegodt miljø blant guttene, så har ingen problem med ekskludering i kvardagen. Mitt eineste "problem" er at eg synes det var en uheldig dag å ha "lag-fest" på. Men halloween blir bra for dei som er kun 2 stk. og. HI Anonymkode: 82648...269 Ja du ikke ta en prat med treneren eller lagledere om problemet. Det kan godt hende din gutt kan få være med på det sosiale selv om han ikke spiller. Anonymkode: a1cda...317
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #16 Skrevet 30. oktober 2017 Flott med teambuilding fot laget, men skjønner at dette er sårt. Hvis det er så få gutter på trinnet er sikkert forholdene så små at du kjenner lagleder og/eller trener? Kan du ikke snakke med dem om de to andre guttene kan være med? Evt be om en annen ordning neste år? Si at du kan holde neste års halloweenfest for guttene i klassen hjemme hos dere eller noe. Sikker på at de ser problemet hvis du snakker med dem. Anonymkode: 46a7c...f70
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #17 Skrevet 30. oktober 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er kun 6 gutter på laget. Kun 8 gutter på trinnet på skolen. Liten skole. Det er et kjempegodt miljø blant guttene, så har ingen problem med ekskludering i kvardagen. Mitt eineste "problem" er at eg synes det var en uheldig dag å ha "lag-fest" på. Men halloween blir bra for dei som er kun 2 stk. og. HI Anonymkode: 82648...269 Da er dette veldig korttenkt av laget! Klart de to siste guttene må få være med - bare snakk med trener/ foreldrekontakt. Anonymkode: e9d2e...d94
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #18 Skrevet 30. oktober 2017 Er små forhold og eg kjenner alle foreldre og trenere. Har godt forhold til alle. Er egentlig ingen problem for oss, iallefall ikkje i år når dei er to. Tanken min om at det kanskje er litt ugreit er litt meir generell. Godt å se at det er noen som er enige med meg om at det kan være litt uheldig med en sånn fest for 75% av guttene i klassa på en sånn type dag. HI Anonymkode: 82648...269
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #19 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg er over middels opptatt av inkludering. Har selv et barn som ikke passer inn i lagidretten. Men jeg hadde aldri reagert på at fotball eller håndballaget hadde et arrangement på Halloween. Jeg hadde reagert hvis 6 av 8 gutter i klassen hadde en halloweenfest privat uten å invitere de to siste. Men man kan ikke legge føringer for hva idrettslag, korps, teater osv. gjør som sosiale arrangemener, med tanke på hva de som ikke er medlemmer skulle måtte føle om det. De har jo ikke oversikt over hvor mange i klassen deres som er med på laget, og ikke.. Anonymkode: 24a70...780
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #20 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg er enig med deg, hi, jeg syns dette er ekskluderende. Hvis det kun er gutter fra skole/klassen som spiller på fotballaget, burde de to som ikke spiller fotball også fått være med på Halloween-arrangementet. Anonymkode: f0cec...08e
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #21 Skrevet 30. oktober 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er over middels opptatt av inkludering. Har selv et barn som ikke passer inn i lagidretten. Men jeg hadde aldri reagert på at fotball eller håndballaget hadde et arrangement på Halloween. Jeg hadde reagert hvis 6 av 8 gutter i klassen hadde en halloweenfest privat uten å invitere de to siste. Men man kan ikke legge føringer for hva idrettslag, korps, teater osv. gjør som sosiale arrangemener, med tanke på hva de som ikke er medlemmer skulle måtte føle om det. De har jo ikke oversikt over hvor mange i klassen deres som er med på laget, og ikke.. Anonymkode: 24a70...780 Treneren er en av foreldrene til guttene i klassen. Han veit nok at der finnes 8 gutter i klassen og at 6 av de spiller på laget hans. Men ellers, takk for dine synspunkter også. Anonymkode: 82648...269
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå