Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Noen som har tatt IQ testen hos Mensa (den ordentlige, ikke på nett), og vil fortelle litt? Var det verdt det? Har hatt lyst til å ta den lenge, men vet ikke om jeg gidder å betale så mange hundrelapper Fikk ganske høy score på netttesten deres, men vet ikke om det er et pålitelig resultat. Anonymkode: 71c52...3e3
Miss Honey Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 (endret) 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen som har tatt IQ testen hos Mensa (den ordentlige, ikke på nett), og vil fortelle litt? Var det verdt det? Har hatt lyst til å ta den lenge, men vet ikke om jeg gidder å betale så mange hundrelapper Fikk ganske høy score på netttesten deres, men vet ikke om det er et pålitelig resultat. Anonymkode: 71c52...3e3 Online-testen er svært treffsikker. Testen du tar gjennom mensa kalles FRT og du har 40 oppgaver på 20 minutter i motsetning til testen online som har 20 oppgaver på 30 minutter hvis jeg husker riktig. Så tiden går fryktelig fort! Frt måler opp til IQ på 135. Får du høyere får du ikke nøyaktig score men >135 (det fikk jeg👍🏻😄) Du må ha 131 eller mer for å bli medlem. Uansett hva resultatet blir får du et diplom/bevis i posten med din IQ-score. Kvalifiserer du til medlemsskap vil du få tilbud om dette i samme brev. Hvis du scorer høyt på hjemmetesten (den du tar online) er det stor sannsynlighet for at du scorer noenlunde likt på FRT. Jeg vil absolutt si det er verdt det (selv om prisen har doblet seg fra jeg tok test selv) og vil si jeg får svært mye ut av å være medlem. Venner og begivenheter.. gode diskusjoner, masse humor.. alle som er medlem har taushetsplikt. Hemmelig hvem som er medlem og hva som skjer i de forskjellige gruppene. Men vi har det utrolig gøy altså 😊 og ønsker alltid nye medlemmer velkommen😃 edit: autocorrectfeil Endret 30. oktober 2017 av Miss Honey
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 10 timer siden, Miss Honey skrev: Online-testen er svært treffsikker. Testen du tar gjennom mensa kalles FRT og du har 40 oppgaver på 20 minutter i motsetning til testen online som har 20 oppgaver på 30 minutter hvis jeg husker riktig. Så tiden går fryktelig fort! Frt måler opp til IQ på 135. Får du høyere får du ikke nøyaktig score men >135 (det fikk jeg👍🏻😄) Du må ha 131 eller mer for å bli medlem. Uansett hva resultatet blir får du et diplom/bevis i posten med din IQ-score. Kvalifiserer du til medlemsskap vil du få tilbud om dette i samme brev. Hvis du scorer høyt på hjemmetesten (den du tar online) er det stor sannsynlighet for at du scorer noenlunde likt på FRT. Jeg vil absolutt si det er verdt det (selv om prisen har doblet seg fra jeg tok test selv) og vil si jeg får svært mye ut av å være medlem. Venner og begivenheter.. gode diskusjoner, masse humor.. alle som er medlem har taushetsplikt. Hemmelig hvem som er medlem og hva som skjer i de forskjellige gruppene. Men vi har det utrolig gøy altså 😊 og ønsker alltid nye medlemmer velkommen😃 edit: autocorrectfeil Takk for utfyllende svar! Nå fikk jeg veldig lyst til å prøve Det er mest av nysgjerrighet at jeg vil, ikke nødvendigvis for å bli medlem av Mensa. Kan tenke meg st man møter mange interessante mennesker ja, så det kan jo vurderes hvis det viser seg at jeg er smart nok Anonymkode: 71c52...3e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå