Gå til innhold

Skravletråd for ventere :-)

Anbefalte innlegg

Flere som venter på å bli gravide?

Jeg er 29år, har 1barn på 8år. Har hatt en exu, og må vente litt før vi prøver på igjen pga cellegift. 

Har fått ny beskjed om at jeg ikke trenger å vente 3mnd, men må ha to vanlige mens først før vi prøver på igjen. Så forhåpentligvis i desember 🙃😁

Er det flere som må vente?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144332854-skravletr%C3%A5d-for-ventere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har akkurat startet å prøve, men veeeeldig utålmodig.. :P Har veldig lyst å bli gravid igjen, mange år siden første. 

Anonymkode: 554a7...5eb

Vi startet prøvingen i slutten av juli, og ble gravid på første forsøk. Håper det blir like enkelt når vi får prøve på igjen 😀 Hvor lenge siden forrige svangerskap?

Jeg sluttet med p-piller i fjor høst, men så måtte både jeg og mannen gjennom et jobbskifte. Babyplanene ble da satt på vent. Vi skulle begynne på igjen etter prøvetiden var over tenkte vi. Jeg måtte også rense ut medisiner jeg går på for MS. Fikk endelig klarsignal i september. Var lenge å vente ja. Håper det klaffer snart. Lykke til alle sammen!

Edit: dette blir barn nr 2 for oss

Endret av Ninni84

Annonse

1 time siden, Ninni84 skrev:

Jeg sluttet med p-piller i fjor høst, men så måtte både jeg og mannen gjennom et jobbskifte. Babyplanene ble da satt på vent. Vi skulle begynne på igjen etter prøvetiden var over tenkte vi. Jeg måtte også rense ut medisiner jeg går på for MS. Fikk endelig klarsignal i september. Var lenge å vente ja. Håper det klaffer snart. Lykke til alle sammen!

Edit: dette blir barn nr 2 for oss

Lykke til 😁😁 Spennende tid fremover 

Trodde jeg skulle ta alt helt easy, dette er bare å være som vanlig. Forskjellen er prevensjon. Men ikke pokker om jeg klarer være easy. Tiden går jo så sakte. Er det mulig? Skjønner jeg skal være glad for nå at forrige var en p-pilleoverraskelse for oss. Så mye enklere og slippe det ventetiden. 
Så nå går jeg bare og venter på å få teste etter el. Når el har vært så går dagene i sneglefart for å teste for gravid. Så i mitt hode kommer dette til å bli et helvete...for jeg er jo så innmari utålmodig. 

6 minutter siden, Villfisken skrev:

Trodde jeg skulle ta alt helt easy, dette er bare å være som vanlig. Forskjellen er prevensjon. Men ikke pokker om jeg klarer være easy. Tiden går jo så sakte. Er det mulig? Skjønner jeg skal være glad for nå at forrige var en p-pilleoverraskelse for oss. Så mye enklere og slippe det ventetiden. 
Så nå går jeg bare og venter på å få teste etter el. Når el har vært så går dagene i sneglefart for å teste for gravid. Så i mitt hode kommer dette til å bli et helvete...for jeg er jo så innmari utålmodig. 

Tror vi alle blir utålmodig 😂 meeen, de som venter på noe godt, venter ei forgjeves 😁

4 minutter siden, Villfisken skrev:

Hahahaha, godt er det ikke :P Ikke før de er ute og det har gått noen uker. Kremt

Hahha 😂 tenkte mer på ordtaket 😂 du må tolke godt som BRA 😂 

Tar dere forresten folat?

Gjest elissa2
13 timer siden, Villfisken skrev:

Aaah jeg kjenner meg såååå igjen i det du skriver her🙈 i tillegg har jeg en mann som jobber offshore😩

Venter spent her også. er 38 år og 10 år siden siste fødsel. men ny kjæreste som ikke har barn fra før av, så er vi kanskje litt utålmodige. Er nå inne i 3 pp. så forhåpentligvis vil det klaffe snart.:hjerte: tar folat og iallefall veldig klare for et nytt medlem til familien :-)

Annonse

51 minutter siden, Villfisken skrev:

Tar folat når jeg husker. Veeeldig flink mellom el og tr 😄

Hehe, jeg skal begynne på folat neste uke håper jeg. Må få klarsignal fra gyn.poliklinikk først, pga cellegiften måtte jeg slutte helt med folat. 

15 minutter siden, Lolita1986 skrev:

Driver å tester etter el.. er det el den dagen de ikke er positive lenger? Jeg skjønner ikke detta helt🤣 

Jo, hvis du får positiv el-test så måler den bare økningen i LH-hormonet. el finner da sted 12-36 timer etter det. Ved å tempe i tillegg kan man se om el faktisk har funnet sted etterpå

Akkurat nå, Lolita1986 skrev:

Såpass ja.. skjønner.. prøver å teste hver morgen.. hadde mens 12okt.. burde hatt el men nei... ;(

bør vel komme før helga

Syklusene kan variere veldig. Jeg begynte å teste 2 dager før jeg fikk el i forrige syklus, men denne måneden fikk jeg positiv el-test 7 dager senere. Det har ikke skjedd meg før. Vanligvis har syklusene mine variert mellom 28-32 dager, men denne blir sannsynligvis 35 dager. Passer dårlig for utålmodige meg

2 minutter siden, Lolita1986 skrev:

Sist ble jeg gravid etter noen timer i solarium.. lurer på om jeg skal prøve meg på det nå😁 Ta en time i morrA.. drikker hostesaft og tester🤣 Føler st livet er bra ja🙊🙊

Solarium?? LOL hahaha dårlig vasket der eller??

1 time siden, Ninni84 skrev:

Solarium?? LOL hahaha dårlig vasket der eller??

Hahahaha neeei ikke som .. hadde prøvd å bli gravid noen mnd.. også skulle vi til syden så prøvde å ta sol noen ganger.. å da satt spiren... får no vitaminkick...

haha nå kommer jeg til å drømme om at ungen min er laga på et møkkete solarium.. Thank you🤣🤣🤣

9 timer siden, Lolita1986 skrev:

Hahahaha neeei ikke som .. hadde prøvd å bli gravid noen mnd.. også skulle vi til syden så prøvde å ta sol noen ganger.. å da satt spiren... får no vitaminkick...

haha nå kommer jeg til å drømme om at ungen min er laga på et møkkete solarium.. Thank you🤣🤣🤣

Ja skjønte det var noe sånt som var grunnen, men hørtes veldig morsomt ut. ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...