Gå til innhold

Dere som lager pakkekalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere i gjennomsnitt per pakke?

Anonymkode: a53bb...e59

Skrevet

Tjue-tredve kroner. Dvs handler på tilbud gjennom året, ellers er det ikke mulig.

Skrevet

Ull, votter, lue, sokker, undertøy og andre fornuftige ting koster det det koster. 

«Tullegaver» som godteri, småleker o.l. forsøker jeg å holde under 20, noe litt mer, og noe mindre. 

Anonymkode: 57644...756

Skrevet

20-30kr. Gjør som luten og handler litt gjennom året. Kjøper feks 3 pk strømper/ boxere og fordeler gjennom desember.

Anonymkode: cdaae...751

Skrevet

Mellom 5 og 15 kroner tenker jeg. Noen blir billigere også for jeg kjøper småting gjennom hele høsten også fyller jeg på de resterende med småsjokolader og de koster jo ikke stort.

Kjøper mye på Ebay, reflekser, hårstrikker, sokker med julemotiv, øredobber med nisse på, hårbånd o.l. koster sjelden mer enn 5-10 kr der. Kjøper også ting jeg kommer over på salg, kjøpte neglelakk og leppepomade til 10 kr stk på Europris forrige uke.

Gutten på 14 har bestilt sjokoladekalender i år, han gidder ikke gavekalender lenger. I fjor fikk han pengekalender, fikk 10-20 kr dagen i kalenderen sin og brukte pengene på lunsj på skolen (de har kokk i kantina som serverer varm mat hver dag til 15 kr porsjonen, type ertesuppe, chili con carne, pizza med grov bunn osv)

Anonymkode: a4a0b...c40

Skrevet

Jeg kjøper også gjennom hele året. I år har jeg forholdsvis store barn (12 og 17 år) og de får nesten bare fornuftige ting som de trenger, derfor er det ikke spesielt billig, men jeg måtte ha kjøpt det uansett.

Hansker, sokker, longs, deodorant, lypsyl, dusjsåpe, neggelakk. Har noe "tull" til 5-20 kroner innimellom, og noe godteri som ikke koster noe særlig.

Anonymkode: e5720...741

Skrevet

2-10 kr pr pakke. 

Er bare en liten overraskelse/sjokoladebit pr dag.

Kjøper f eks en pakke med 6 forskjellige viskelær og så fordeler jeg dem på forskjellige dager til de forskjellige barna. Gjør det samme med sjokoladefigurer kjøpt i nett på Nille. Blyanter/fargeblyanter osv fra Søstrene Grene. 

Så lenge det er noe de kan bruke/spise så er det greit. Bortsett fra 24. Da får de et julehefte og juleskum-nisse.

Anonymkode: 01b30...fed

Skrevet

50kr kanskje? Men ikke noe tull i den da, ting de trenger eller småting de ønsker seg. Noen dyrere ting (kjøpt på salg gjennom året) drar snittprisen opp. Gir heller noen litt større ting i kalender enn at de skal få 100 gaver til jul. Dvs ikke 100 av oss, men de får så mye av andre at vi ikke gir mange pakker til jul. 

Anonymkode: 19a1c...5c6

Skrevet

Det kan variere mye fra dag til dag. En dag kan de få en fin Schleich figur (de samler på disse) til 100 kr, en annen dag en nissesjokolade til 5 kr. Handler småting jeg kommer over på salg gjennom året og de får en del nyttige ting og ting de egentlig hadde fått uansett som reflex, lue, termos, ullsokker ol

Anonymkode: 4773c...054

Skrevet

Til sammen bruker jeg nok jeg par tusen kroner PR unge fordi det er ting de uansett trenger og som jeg uansett måtte kjøpt, som nye Div klær, luer, votter, ulltøy, fotballutstyr osv. Vi ser også juleteater hver jul, og jeg legger da billettene i kalenderen. Billettene hadde de jo uansett fått. 

Noen dager får de «kjipe» ting som tannbørster, geåblyabter eller en fox. 

Anonymkode: fe4c4...41d

Skrevet

Noen år har vi rimelige kalendere til 10,- per pakke eller mindre. Da blir det oftere mer godteri også siden det nesten er det billigste, mens noen år koster vi på oss fine kalendere 🤗 i år blir det lipglosser og votter og kremer og skjerf og luer, så nå blir det dyrere kalendere, men det er litt spesielt år i år. 

Anonymkode: f4c66...f81

Skrevet

Jeg bruker MYE penger på kalendere, sikkert flere tusen kroner. Men «pakkene» kan være kino, teater, skøyter, konserter osv, ting vi liker å fylle desemberdagene med. Men også filmkveld med popcorn, nissegrøt hos en venn, pepperkakebaking og juleverksted - ting som ikke koster noe. Jeg eeeeelsker desember! 

Anonymkode: 3f8a9...609

Skrevet

5-25 kroner tipper jeg. Kjøper diverse ting og tang gjennom året, og samler opp i en kasse. Bestiller en del på ebay, mye morsomt og billig å finne der. 

Anonymkode: e47c3...23a

Skrevet

10,-

Elsker AliExpress!!

Anonymkode: beda5...44c

Skrevet

Fra 50 til 550,-pr dag Ble det i åretskalender. Har 3 barn.

Anonymkode: 0645f...2e0

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fra 50 til 550,-pr dag Ble det i åretskalender. Har 3 barn.

Anonymkode: 0645f...2e0

Hjelpe meg 😮

Anonymkode: c422a...28c

Skrevet (endret)

I år blir den dyr, kjøper ikke små nips og jalla ting som blir lekt med i fem minutter også aldri mer brukt(lært av tidligere år) Så i år får de ullsokker, ullgenser, lue, votter, refleks med farge som blinker, sparkesykkel til snø(vet ikke det rette navnet på den). De får også diverse ting til å lage julepynt med, maling, glitter osv. Kjevle og pepperkakefigurer, forkle, billetter til teater og kino, elektrisk tannbørste som spiller musikk når de har pusset tennene i 2 min, juledvd, nye fisker til akvariet(har kun to fisker igjen) juleaktivitetshefte.

Mye av dette ville de uansett fått.

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Skrevet

Dere som gir boksere og tannbørster etc; blir ungene virkelig glade for det? Jeg har gjort det selv flere år, men det er liksom ikke like stad med en truse som med godteri, lego, neglelakk etc... tannbørster får de jo uansett ved behov. I år kjøper jeg bare morsomme gaver og godteri. Ca 10-20 kr PR pakke til jenta. Gutten får en Playmo-ridder hver dag og stor borg på julaften, kjøpte brukt på Finn for 200 kr til sammen så ca 8 kr per dag 😄

Anonymkode: 2cd1e...1d2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere som gir boksere og tannbørster etc; blir ungene virkelig glade for det? Jeg har gjort det selv flere år, men det er liksom ikke like stad med en truse som med godteri, lego, neglelakk etc... tannbørster får de jo uansett ved behov. I år kjøper jeg bare morsomme gaver og godteri. Ca 10-20 kr PR pakke til jenta. Gutten får en Playmo-ridder hver dag og stor borg på julaften, kjøpte brukt på Finn for 200 kr til sammen så ca 8 kr per dag 😄

Min blir glad for alt, 4 år gammel😊 

Anonymkode: cdaae...751

Skrevet

Herrefred, for noen bortskjemte unger dere fostrer, dere som dynger ungene ned med mer eller mindre fine gaver hver dag i en måned før julaften! Planlegger og kjøper inn hele året, til og med, sånn at gullungene garantert får noe som er "riktig" og bra nok, selv om dere egentlig ikke har råd. 

Anonymkode: 59e36...7a7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herrefred, for noen bortskjemte unger dere fostrer, dere som dynger ungene ned med mer eller mindre fine gaver hver dag i en måned før julaften! Planlegger og kjøper inn hele året, til og med, sånn at gullungene garantert får noe som er "riktig" og bra nok, selv om dere egentlig ikke har råd. 

Anonymkode: 59e36...7a7

Herrefred, for en dømmende person du er. Du aner da ingenting om meg og mine barn!

Siden jeg er ufør og langt fra har mye penger er overhodet ikke mine barn bortskjemte. Planlegger gjennom hele året er jeg helt nødt til for å få ting til å gå opp, og derfor samler jeg både bursdagsgaver, kalendergaver, vennegaver osv gjennom hele året når jeg kommer over gode tilbud.

Er du oppmerksom kan du finne fine til på 70% avslag i juni, som du kan bruke i kalenderen i desember.

Ungene mine er rørende takknemlig og det er en glede å gi dem ting.

Anonymkode: a4a0b...c40

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, mine barn blir glade for tannbørster og truser. Selvfølgelig får de slikt etterhvert som de trenger det i løper av året, men for de ligger spenningen mest i å åpne gaven, og de blir glade uansett hva de får, men selvfølgelig er det noen ting de blor gladere for enn andre ting.

hadde de uttrykt misnøye eller skuffelse hadde det vært siste gangen de hadde fått pakkekalender. Det skal sies at mine barn er små (to i andre klasse og en i første klasse), og jeg antar at en 12 åring f.eks kanskje haddde syntes det var mindre gøy. 

Anonymkode: fe4c4...41d

Skrevet

Maks 10 kr, som regel mindre. Nå skal det sies at innholdet ikke er særlig fornuftig. Twist, sprettball, ballong osv. Har små barn. På lille julaften får de hver sin sjokoladenisse- den koster vel over 10 kr. Julaften er det julestrømpe. 

Skrevet

50-100, kun 20 i helgene, litt godis

Anonymkode: 509cc...e1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...