Gå til innhold

Jeg blir deprimert av 100% jobb og barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

10 1/2 jobb hver dag?

Anonymkode: 65697...48a

Nei jobber 7,5 time men bruker 1,5 time fra døra mi til jeg sitter på jobben ferdig skiftet og klar.

Anonymkode: 3a2c5...5d6

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

10 1/2 jobb hver dag?

Med barn som skal hentes og bringes, pluss reisevei, er vel ikke det helt uvanlig? 

Anonymkode: 84f96...b75

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med barn som skal hentes og bringes, pluss reisevei, er vel ikke det helt uvanlig? 

Anonymkode: 84f96...b75

Nei, det er kanskje ikke det.

Skrevet

Husk at på dødsleiet er det ingen som ønsker at de hadde brukt mer tid på karriere, men mange som ville vært mer sammen med familien. 

Anonymkode: f699d...aea

Skrevet

SÅ GJØR NOE MED DET! 

Beklager, men det er så vanskelig å forstå at du velger å leve livet som gjør deg deprimert. 

Har ei venninne som er psykolog som kom med et hjertesukk om dette. De kommer til henne for å bli mindre slitne, deprimerte. Men er ikke villig til å faktisk gjøre det som skal til.

Hvis livet ditt er for krevende kan du ikke endre tankesett eller meditere litt for å få det bedre.

Så du har 2 valg. Gjør ingenting og lev  (stille helst) med det valget. Eller jobb mindre, skift jobb, etc, etc og få det bedre 

Anonymkode: 5d7ba...1e5

Skrevet

Sånn hadde vi det også, men vi bestemte oss for å endre på det. 

Tiltak vi gjorde:

-flyttet. Vi bor nå 500/700 meter fra skole og barnehage. 

-vaskehjelp (som også skifter på sengene, stryker tøy og vasker vinduer)

-matkasse/ marked på døra

- jeg sa opp jobben min og begynte for meg selv.

- klarere fordeling av hvem som gjør hva 

Vi har et langt rikere liv. Tjener ikke helt det samme, men er ikke så langt unna. Følger barna til barnehage og skole 8.30. De store kommer hjem når skolen er ferdig, og vi har alltid åpent hus for venner. Minste har flere fridager hjemme sammen meg hvor vi drar i svømmehall, biblioteket osv. Jeg kan tilpasse jobben og tar et par lange dager utenfor hjemmet (leier kontorplass og sitter fra kl 9-18) og jobber ellers innimellom på kveldene. Vi har også fått såpass store barn at mannen og jeh kan ta oss en joggetur 1-2 kvelder i uken mens de eldste passer på. Angrer ikke på valget vi tok!

Anonymkode: 71bb7...219

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker du er årsakene til det?

Anonymkode: ffa0f...1d4

Vi har muligheten til det. Historisk sett, og fremdeles i store deler av verden, så er alternativet å bite det i seg eller å gå til grunne. Her i dagens Norge har vi kommet så høyt på behovspyramiden at vi kan tillate oss å kjenne på slikt. Og, samfunnet har blitt oversvømt av muligheter (som vi ser andre tar), og vi glemmer å se at alle andre ikke får alt alltid. Det er bare summen av at alle andre får litt hele tiden som gjør at vårt eget liv virker fattig i sammenlikning. 

Anonymkode: a4a1b...f0c

Skrevet

Det handler mye om å kjenne veldig godt etter også. Det er vi flinke til her i vårt velstandssamfunn. Surving, vil jeg kalle det. 

Anonymkode: a96da...06c

Skrevet

Dere velger jo selv det livet. Dere kan velge å løse det på en annen måte ved å gå ned i stilling eller finne enannen jobb

Skrevet

Sukk, kjenner på akkurat det samme, HI. Blir utrolig sliten av full jobb, små barn og husarbeid, plikter/rutiner 24/7. Går i ett og blir rett og slett deprimert av det. Hadde jeg visst dette på forhånd så hadde jeg gjort noen kloke økonomiske valg og/eller bare fått 1 barn.... Var etter at nr 2 kom at lasset virkelig veltet for min del. Nå er livet bare et slit.... 

Anonymkode: edd80...7bb

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere velger jo selv det livet. Dere kan velge å løse det på en annen måte ved å gå ned i stilling eller finne enannen jobb

Vel, det er vel ikke fullt så enkelt når man har lån og økonomiske forpliktelser. Ikke bare å gå ned 10-15.000,- ++ i inntekt i mnd da altså. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vel, det er vel ikke fullt så enkelt når man har lån og økonomiske forpliktelser. Ikke bare å gå ned 10-15.000,- ++ i inntekt i mnd da altså. 

Nja ... Men dette har dere valgt selv. Kanskje dere kan bo rimeligere? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Går det på helsa løs så man bare finne en løsning, da må man fire på kravene og senke standarden. Og tro meg jeg vet hvordan det er, siden jeg går på AAP med 66% av lønna,

Skrevet

Tror mange hadde fått det bedre ved å jobbe mindre og senke forbruket. Kutter en ut en bil, sfo-plass og sydenferie så er det mange som har råd til å jobbe redusert en periode. Og da mener jeg at både mor og far kan vurdere dette.

• 2 uker senere...
Skrevet
På 29.10.2017 den 9.41, Anonym bruker skrev:

Hva tenker du er årsakene til det?

Anonymkode: ffa0f...1d4

Jeg tror noe av grunnen til det er at vi har gode trygdeordninger/sykepenger. Terskelen blir muligens litt lavere for å sykemelde seg når det ikke har noen økonomiske konsekvenser.

Så tror jeg det handler om at man skal gi bånn gass på alle arenaer, da blir man selvfølgelig sliten.

Skrevet
På 29.10.2017 den 19.29, Anonym bruker skrev:

Nja ... Men dette har dere valgt selv. Kanskje dere kan bo rimeligere? 

Hei. En liten oppdatering fra HI.

Innlegget over er ikke HI.

Jeg har byttet jobb og har nå kortere reisevei og en jobb jeg trives bedre i. Jeg skulle gjerne gått ned i stilling, men jeg har et vikariat, så det er ikke bare å velge å gå ned i stilling. 

Den deprimerte følelsen pleier å forsvinne etter noen dager. Nå går det bra.

Anonymkode: 14dd8...a48

Skrevet
På 10/29/2017 den 8.26, Anonym bruker skrev:

Det høres ut som et helt normalt liv for alle voksne med barn. Hvordan kan det bli så negativt?

Anonymkode: 65070...f93

Det er jeg enig i.

Det er ikke de positive tingene du har i livet ditt som egentlig er negative og må endres. Du må heller få behandling for din depresjon, før du blir virkelig syk. Når en er deprimert så finner en ikke glede i noen ting. Du høres ut som du har mye å glede deg over i livet ditt 😊

Anonymkode: eb6a4...3e0

Skrevet

Det er bedre å få seg vaskedama enn å gå ned i prosent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...