sug lut Skrevet 29. oktober 2017 #26 Skrevet 29. oktober 2017 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er snakk om hele uken bortsett fra helger, er sånn bur med skråtak ganske stort. Mellomstor hund. Hunden blir desverre sittende i buret i 9-10 timer pr dag. Dette er ikke min hund altså. Jeg vil bare høre andres synspunkter på hvor mange timer om dagen det er akseptabelt å ha hunden i bur Anonymkode: db43f...58f Det er komplett uakseptabelt hundehold. Hvis det er den eneste løsningen kan vedkommende ikke ha hund, det bør de faktisk bli fortalt med rene ord.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #27 Skrevet 29. oktober 2017 Ingen timer. Gi hunden et lite område å være på. Ingen hund MÅ være i bur. Det er bare noe folk sier til seg selv for å forvare dyremishandling. Og ja..vi har hund. Anonymkode: 4d074...a9f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #28 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg synes i utgangspunktet ikke noe om hunder i lukkede bur bortsett fra i bil, 10 timer er uansett alt for lenge å sitte i bur. (Jeg synes 10 timer er for lenge å være alene også.) Hvis man har en hund som ødelegger når den er alene får man heller sørge for et område som er større enn et bur, men som ikke inneholder noe som kan gå i stykker. En stor gang, et vaskerom eller noe er et alternativ. Jeg har en venninne som har en liten hund (veskestørrelse, men denne får lov å bruke beina selv), og leier leilighet hos en huseier som krever at hunden er i bur når den er alene hjemme. Hun har kjøpt et bur som er stort nok til en grandanois, og innredet det til minien sin. Der har den seng i det ene hjørnet, teppe på halve gulvet, hardt gulv på den andre halvdelen, et utvalg av tyggeleker og mat og vannskål. Det synes jeg er greit, fordi buret her er så stort i forhold til hunden at den faktisk har mulighet til å bevege seg litt, og den har mulighet til å velge ulike underlag å ligge på. Anonymkode: 02f3d...49f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #29 Skrevet 29. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tror du hunden har det bra med å ligge i bur 18 timer i døgnet? Anonymkode: 5f3fc...1cc Hvor har jeg skrevet 18 timer? 98 % av tiden vi er på jobb skrev jeg. Har også eldre skolebarn som kommer hjem tidlig men han velger allikevel å ligge der etter han har hilst på de og tigget på kjøkkenet. Burdøra står alltid åpen og han velger selv å ligge der. Les innlegg før du svarer da 👍 Ps: på natta ligger han i senga til eldstebarnet. Den stakkars lille burbikkja vår 😃 Anonymkode: 2fd10...e9d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #30 Skrevet 29. oktober 2017 Vår hund har stort bur. Den er i buret fra 0830-1500 (max). Det er ca 6.5 timer. Den har 30 min tur om morgenen og 1.5- 2 timers tur på kvelden + lek/kos i stor inngjerdet hage. Den sover i sengen vår om kvelden. Den ser ut til å trives i bur og det er ok fordi vi har håndtverkere og vaskehjelp som kommer innom i løpet av uken mens vi er på jobb. Anonymkode: 8c63d...07a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå