Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #1 Skrevet 28. oktober 2017 Hvor mange timer pr dag er det "akseptabelt" å ha hunden i bur? Feks når man er på jobb Anonymkode: db43f...58f
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #2 Skrevet 28. oktober 2017 min går løs, han er snill og rolig og er snart 2 Anonymkode: 1fc53...4f3
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #3 Skrevet 28. oktober 2017 Kan ikke ha denne hunden løs når vi ikke er hjemme av flere årsaker da, er det andre som har hunden i bur og evt hvor lenge? Anonymkode: db43f...58f
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #4 Skrevet 28. oktober 2017 Har en venninne som har hunden i bur, men hu har to pauser og drar hjem og lufter hunden i begge. Anonymkode: 3529c...76c
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #5 Skrevet 28. oktober 2017 Det kommer litt an på hvor god plass hunden har i buret, hvor ofte det er snakk om og hvordan den har det med aktivitet og stimuli resten av dagen. Men jeg synes i utgangspunktet at hele arbeidsdagen høres lenge og kjedelig ut for hunden. Kan du plassere buret med åpen dør i et rom eller en gang f.eks? Vi gjorde det da vår var valp og gnagde på ting. Brukte gangen mellom soverommene, lukket alle dørene og hadde på trappegrind slik at det var litt plass, men ikke noe som.kunne gå galt. Som et engangstilfelle i blant kan vi la hunden ligge 5-6 timer i buret når det er nødvensig og vi vet at den har blitt luftet skikkelig. Anonymkode: e075d...b68
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #6 Skrevet 28. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer litt an på hvor god plass hunden har i buret, hvor ofte det er snakk om og hvordan den har det med aktivitet og stimuli resten av dagen. Men jeg synes i utgangspunktet at hele arbeidsdagen høres lenge og kjedelig ut for hunden. Kan du plassere buret med åpen dør i et rom eller en gang f.eks? Vi gjorde det da vår var valp og gnagde på ting. Brukte gangen mellom soverommene, lukket alle dørene og hadde på trappegrind slik at det var litt plass, men ikke noe som.kunne gå galt. Som et engangstilfelle i blant kan vi la hunden ligge 5-6 timer i buret når det er nødvensig og vi vet at den har blitt luftet skikkelig. Anonymkode: e075d...b68 Det er snakk om hele uken bortsett fra helger, er sånn bur med skråtak ganske stort. Mellomstor hund. Hunden blir desverre sittende i buret i 9-10 timer pr dag. Dette er ikke min hund altså. Jeg vil bare høre andres synspunkter på hvor mange timer om dagen det er akseptabelt å ha hunden i bur Anonymkode: db43f...58f
TinaK 1990 Skrevet 28. oktober 2017 #7 Skrevet 28. oktober 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er snakk om hele uken bortsett fra helger, er sånn bur med skråtak ganske stort. Mellomstor hund. Hunden blir desverre sittende i buret i 9-10 timer pr dag. Dette er ikke min hund altså. Jeg vil bare høre andres synspunkter på hvor mange timer om dagen det er akseptabelt å ha hunden i bur Anonymkode: db43f...58f Det der er helt forferdelig. Hvorfor kan de evt ikke ha hunden på et avgrenset område? Eks på kjøkken, yttergang osv? Folk som det der har jo faktisk ikke tid til å ha et dyr når de låser det inn i buret såpass mange timer
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #8 Skrevet 28. oktober 2017 I Sverige sier loven under fem timer. Norge har ingen slik lov. Jeg synes hund i bur er en uting. Anonymkode: 6611f...80a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #9 Skrevet 28. oktober 2017 7 minutter siden, TinaK 1990 skrev: Det der er helt forferdelig. Hvorfor kan de evt ikke ha hunden på et avgrenset område? Eks på kjøkken, yttergang osv? Folk som det der har jo faktisk ikke tid til å ha et dyr når de låser det inn i buret såpass mange timer Jeg er faktisk enig med deg, synes også 9-10 timer er alt for mye i bur Anonymkode: db43f...58f
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #10 Skrevet 28. oktober 2017 Det er jo helt grusomt! En hund kan sitte i bur et par timer av og til, men 9-10 timer hver dag vil jeg si grenser til dyremishandling. Må da gå an å gjøre det på annen måte. Om hunden er en ramp som tygger i stykker ting o.l. skjønner jeg at de ikke vil ha den fritt i hele huset, men hva med å lage en seng, la den ha leker osv tilgjngelig på et rom eller en avgrenset del av huset? Hundene til mamma er i gangen og vaskerommet når hun ikke er hjemme. Døren står åpen mellom en ganske stor gang/hall og vaskerommet også har hundene flere tepper, sengene sine, aktivitetsleker osv på de to rommene. Min hund går løs i hele huset når den er alene hjemme. Anonymkode: de523...921
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #11 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg har tre hunder, to av dem er løse og unghunden har ikke helt funnet ut hva som er innafor å spise på å ikke. Litt i overkant glad i ledninger. Han er i et stort bur (120x60) i gangen mens jeg er på jobb, sånn ca 8 timer. Ikke vært noe problem her Men når han er litt eldre og det funker så blir han løs sammen med de andre to han også. Anonymkode: 5b3c4...b2d
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #12 Skrevet 28. oktober 2017 0 timer. Gi heller et avgrensa område... kompostbinger frå Biltema for eksempel Anonymkode: ecab9...6d1
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #13 Skrevet 28. oktober 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har tre hunder, to av dem er løse og unghunden har ikke helt funnet ut hva som er innafor å spise på å ikke. Litt i overkant glad i ledninger. Han er i et stort bur (120x60) i gangen mens jeg er på jobb, sånn ca 8 timer. Ikke vært noe problem her Men når han er litt eldre og det funker så blir han løs sammen med de andre to han også. Anonymkode: 5b3c4...b2d Har du spurt bikkja hvordan det er å være innelåst i et bur i 8 timer siden du vet hvordan bikkja har det alle disse timene? Anonymkode: d00cb...b04
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #14 Skrevet 28. oktober 2017 Vi har en liten hund i et stort bur, med lekegrind festet til ene enden og resten trukket over halve stuen. Han er 1 år. Stoler ikke helt på han enda i forhold til gnaging. Har fått tildelt større og større område av stuen etterhvert. Regner med når han rister av seg verste unghundrendensene så kan kan han få resten av huset å boltre seg på når vi er på jobb Anonymkode: e123b...20d
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #15 Skrevet 28. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du spurt bikkja hvordan det er å være innelåst i et bur i 8 timer siden du vet hvordan bikkja har det alle disse timene? Anonymkode: d00cb...b04 Tror det går helt fint. Vi går lang tur før og etterpå, og han sover kun i buret, som han ellers gjør når han er løs med noen hjemme. Anonymkode: 5b3c4...b2d
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #16 Skrevet 28. oktober 2017 Vi har to bikkjer, pomeranian og chihuahua.. De er i gangen men vi er på jobb, blir 6 timer noen dager, andre dager er de aldri alene.. Jeg jobber dag og kveld varierende i løpet av uka, så aldri ei hel uke i bur i 6 timer.. Vi har overvåkningskamera hjemme så vi ser hva de holder på med mens vi er borte.. 90% av tiden ligger de i bur og sover selv om de har 20 kvm å boltre seg på 😊 Anonymkode: ba138...11a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #17 Skrevet 28. oktober 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange timer pr dag er det "akseptabelt" å ha hunden i bur? Feks når man er på jobb Anonymkode: db43f...58f Hunder har ikke noe i bur å gjøre. Skaff deg heller en gullfisk. Anonymkode: bfb84...2d6
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #18 Skrevet 28. oktober 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hunder har ikke noe i bur å gjøre. Skaff deg heller en gullfisk. Anonymkode: bfb84...2d6 Så gullfisker hører hjemme i en bolle? 🙈🙉 Men for å være seriøs... 10 timer i bur er alt for lenge til å være hverdagslig... her er holdeplasser løsningen altså! Ellers bør hunden få ett stort flott bur ute med tilhørende oppvarmet hus som den kan slappa av i eller leke i. Men egentlig kan dem bare selge hunden. 10 timer alene i bur pga. Jobb 8 timer sover eierne, 😐 Anonymkode: 5f3fc...1cc
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #19 Skrevet 28. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så gullfisker hører hjemme i en bolle? 🙈🙉 Men for å være seriøs... 10 timer i bur er alt for lenge til å være hverdagslig... her er holdeplasser løsningen altså! Ellers bør hunden få ett stort flott bur ute med tilhørende oppvarmet hus som den kan slappa av i eller leke i. Men egentlig kan dem bare selge hunden. 10 timer alene i bur pga. Jobb 8 timer sover eierne, 😐 Anonymkode: 5f3fc...1cc Holdeplasser = hundepasserå Anonymkode: 5f3fc...1cc
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #20 Skrevet 29. oktober 2017 Min hund sover i bittelille buret sitt, ettersom det er en pomeranian hund, og de liker å ha det smått. Slik har han vært fra dag en og elsker buret sitt. Ellers er han løs i huset når det er dag, han er kun i buret på natta, aldri ellers. Anonymkode: e1d92...ce2
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #21 Skrevet 29. oktober 2017 Du kan ikke ha en hund i bur, i 10 timer. Finn en annen løsning Anonymkode: 00288...557
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #22 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg har det største Europris buret og to stk av de minste hunderasene. Pga "dumme" hunder som maser på oss på natten om de får gå løs, er de i bur på natten. 8-10 timer. Skulle ønske de kunne finne fred i sofa etc også på natta, men dessverre 😞 Anonymkode: ac2b7...209
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #23 Skrevet 29. oktober 2017 Hunden vår kan gå løs om den må men den ligger faktisk frivillig i buret sitt 98 % tiden mens vi er på jobb. Satt opp kamera for å se hva den drev på med. Så stskksrs hund som ligger i buret sitt. Den har det helt sikkert forferdelig. Anonymkode: 2fd10...e9d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2017 #24 Skrevet 29. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hunden vår kan gå løs om den må men den ligger faktisk frivillig i buret sitt 98 % tiden mens vi er på jobb. Satt opp kamera for å se hva den drev på med. Så stskksrs hund som ligger i buret sitt. Den har det helt sikkert forferdelig. Anonymkode: 2fd10...e9d Tror du hunden har det bra med å ligge i bur 18 timer i døgnet? Anonymkode: 5f3fc...1cc
Kira Skrevet 29. oktober 2017 #25 Skrevet 29. oktober 2017 Å stenge hunder inne i bur bør etter min mening kun skje når man kjører bil. Å ha et bur stående hjemme med døren åpen slik at hunden kan trekke seg tilbake, er derimot helt okay. Hvis hunden ødelegger ting eller blir stresset bør/må eier trene med hunden på å være alene. Å være i bur mens man er på jobb i 8-9 timer høres helt fryktelig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå