Gå til innhold

Kjøkkenhjelp til konfirmasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvem jeg kan spørre om hjelp til å være på kjøkkenet..😥 Har ingen nære venninner som kan stille opp. Kan jeg spørre to unge jenter (naboer, 18 og 20 år.) De har sittet litt barnevakt for småsøskena til konfirmanten, så kjenner de jo. Men det begynner å bli ei stund siden da.. Skal ha tapas til mat, så jobben blir jo å varme opp det som skal serveres varmt og sette frem maten. Og rydde ut og vaske opp tallerkner og bestikk etterpå. Kanskje sette frem på kakebordet når vi skal ha kaffe og kaker.. Det er vel en grei jobb for to unge jenter eller?? Hva bør de evt. få i lønn? Holder det med 500 kr i gavekort på det lokale kjøpesenteret f.eks... Usj, vanskelig dette.. Men hadde vært greit å sluppet kjøkkentjenesten selv, får liksom slappet mer av da og nyte dagen mer..

Anonymkode: 8dd1c...ea3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes fint ut ned nabojentene. 

Når det gjelder summen er jeg mer usikker, jeg fikk 500 for tilsvarende jobb da jeg var i den alderen, men det er 15 år siden..

Anonymkode: 2548a...db3

Skrevet

Jeg synes summen var for liten, det blir jo noen timer. Synes og du skal gi penger, ikke gavekort. Hvor mange timer tenker du de skal være der?

Anonymkode: e6238...2e5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes summen var for liten, det blir jo noen timer. Synes og du skal gi penger, ikke gavekort. Hvor mange timer tenker du de skal være der?

Anonymkode: e6238...2e5

Litt usikker på hvor mange timer de skal være der... Kirken begynner kl 11, så tror festen skal begynne 12.30- 13.00.. Si vi skal spise kl 13, da må de vel være på plass i 11- 11.30 tiden.. Og så kan de gå når de har satt frem kakebordet, si kl 16 ca. Så det blir vel 5- 5,5 timer det da..

Skrevet

Jeg ville betalt i penger, ikke gavekort. 150 kr timen.

Anonymkode: a0deb...956

Skrevet

1000 kr til hver av de... 😊

Anonymkode: 2cdbd...24d

Skrevet

Tilby mellom 100 og 150 kr pr time.

Naboer er greit, men husk at ungdom ofte ikke har så mye erfaring med matlaging, beregning av tid øl.

Trenger du egentlig kjøkkenhjelp? I min familie har ingen hatt det. Vertskapet setter frem ting som skal brukes på forhånd og så hjelper gjestene hjelper til litt selv med å dekke av bordet, bre ut mat ol. Det er godt å bevege litt på seg og ikke bare sitte stille og bli vartet opp.

Anonymkode: 39794...f3b

Skrevet

Det er helt fint å spørre de to nabojentene. De klarer det helt sikkert, og hvis det skulle bli vanskelig for dem så kan de jo spørre deg om hjelp.

Gi dem penger, ikke gavekort. 

Jeg synes 500 er akkurat litt snaut, så gå gjerne opp til 750-1000 kroner. 

Skrevet

Penger til jentene. 1000 til hver.

Anonymkode: 80236...456

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt usikker på hvor mange timer de skal være der... Kirken begynner kl 11, så tror festen skal begynne 12.30- 13.00.. Si vi skal spise kl 13, da må de vel være på plass i 11- 11.30 tiden.. Og så kan de gå når de har satt frem kakebordet, si kl 16 ca. Så det blir vel 5- 5,5 timer det da..

Det tar minst 1,5 time i kirken, det skal tas bilder osv etter seremonien og ting tar tid.

Så skal alle sammen forflytte seg fra kirken til lokalen, noen skal kanskje ta en røyk, noen skal tisse, folk mingler, snakker med folk de ikke har sett på en stund osv.

Tror ikke du skal regne med dere får satt dere til bords før 14 ihvertfall.

Vi hadde to konfirmasjoner i familien i år og den tiden fra vi kom frem til lokalet til vi fikk satt oss til bords var vi flere som hjalp til å sette frem mat selv om det også var en kjøkkenhjelp der.

Kakene begynte vi ikke på før klokka var 17-18. Ting tar tid altså...

Anonymkode: 55a4c...dad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...