Gå til innhold

En privat tilbød meg utredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange, mange tusen kroner pr time. Hvordan har folk råd til det, egentlig? Tar de opp forbrukslån på 100 000? 

Anonymkode: 5c67f...488

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har sparepenger, låner opp på huset el. 

Skrevet
9 minutter siden, Himmel og hav skrev:

De har sparepenger, låner opp på huset el. 

Men det tar jo 15 år å spare opp 100 000 kroner, da. I mellomtiden så er jeg "under utredning" sammen med NAV, på arbeidsavklaringspenger. Jeg er overbevist om at jeg kan arbeide dersom jeg blir utredet og medisinert/behandlet, men det offentlige greier ikke å hjelpe meg. De setter opp timesintervaller på 2-3 måneder, og drøyer og trekker ut så lenge de bare klarer. I mellomtiden blir jeg verre. Og kan ikke uføretrygdes, fordi jeg "er for ung", hva gjør jeg da? 

Hvis jeg tar opp lån, med minstesats aap, er jeg dum i hodet tror jeg.

Skrevet

Det hørtes veldig dyrt ut selv til å være privat. Vi bruker privat spesialist til ungdommen og betaler 1400 pr hele time, og 800 for halvtimes telefonoppfølging. 

Skrevet

Syntes det hørtes veldig dyrt ut.

Her har jeg selv brukt både privat lege og psykolog i perioder. Det har kostet 1000-1200 kr timen. Og man går der forhåpentligvis ikke så mange ganger.

Jeg er enslig mor, og har laveste sats AAP. Men nå er helse en investering og. For hvis jeg bruker 20 000 kr på min helse, noe som kan få meg tilbake i jobb, så har jo jeg tjent mye på det.

Anonymkode: 6152b...5b1

Skrevet
8 minutter siden, HvittHus skrev:

Det hørtes veldig dyrt ut selv til å være privat. Vi bruker privat spesialist til ungdommen og betaler 1400 pr hele time, og 800 for halvtimes telefonoppfølging. 

Ja.. men det er "spesialist". Vet at almennlege fint kan koste 1300 kr. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syntes det hørtes veldig dyrt ut.

Her har jeg selv brukt både privat lege og psykolog i perioder. Det har kostet 1000-1200 kr timen. Og man går der forhåpentligvis ikke så mange ganger.

Jeg er enslig mor, og har laveste sats AAP. Men nå er helse en investering og. For hvis jeg bruker 20 000 kr på min helse, noe som kan få meg tilbake i jobb, så har jo jeg tjent mye på det.

Anonymkode: 6152b...5b1

Og staten og. 

Men jeg har ikke råd til det.

Skrevet

Har forsikring som dekker det.

Anonymkode: 33401...cd7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har forsikring som dekker det.

Regner med at du jobber, da..

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja.. men det er "spesialist". Vet at almennlege fint kan koste 1300 kr. 

Legen vi bruker er spesialist. Ikke "spesialist" ;-) 

Feks Balderklinikken er dyre og koster gjerne 3000 for oppstartsamtalen, men det finnes andre private aktører som er like gode og gir et billigere tilbud.

Skrevet
Akkurat nå, HvittHus skrev:

Legen vi bruker er spesialist. Ikke "spesialist" ;-) 

Feks Balderklinikken er dyre og koster gjerne 3000 for oppstartsamtalen, men det finnes andre private aktører som er like gode og gir et billigere tilbud.

Jeg har ingen tro på homøopati.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke mye homøopatisk over behandlingen ungdommen min får.

Men for all del hvis du har bestemt deg for at det ikke finnes private tilbud som ikke koster skjorta, så skal ikke jeg fortsette å prøve å få deg på andre tanker. ;-) 

Skrevet
1 minutt siden, HvittHus skrev:

Det er ikke mye homøopatisk over behandlingen ungdommen min får.

Men for all del hvis du har bestemt deg for at det ikke finnes private tilbud som ikke koster skjorta, så skal ikke jeg fortsette å prøve å få deg på andre tanker. ;-) 

Jeg snakker ikke med folk som er nedlatende og bruker stråmann.

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker ikke med folk som er nedlatende og bruker stråmann.

Stråmann? Omg, for en sur kjerring du er. Du fhar fått flere tips i tidligere tråder, men du tar sjelden noen av de til deg, eller svarer på de. Du bare sutrer i en ny tråd

Anonymkode: 01cb1...ec9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tok du det fra at det var snakk om homøopati?

Hun skriver jo at hun går til en privatpraktiserende spesialist som tar drøye 1.000 kr timen.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Regner med at du jobber, da..

Nei, jeg jobber ikke.

Nå er jeg ufør, men da jeg gikk til privat lege gikk jeg på aap.

Jeg har jo jobbet, og tegnet gode forsikringer da jeg var yngre. Syk ble jeg da jeg var 35 år, og ufør da jeg var 42. Det ble noen år på aap, mange runder på sykehus, forskjellige leger/spesialister, også private. Jeg var desperat og kunne ikke la noe være uprøvd.

Når du er desperat nok er du også villig til å prøve det du egentlig ikke har tro på, så jeg har også prøvd alternative ting, kosttilkudd, akupunktur, til og med healing.

Men har bare måttet innse at frisk blir jeg ikke sånn uten videre. Nå setter jeg min lit til forskning og venter spent på restultatene fra siste runde de har hatt på Haukeland. Jeg har ME.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...