Gå til innhold

Butikken anbefalte meg å vaske den på 40 grader! Nå er voksiposen ødelagt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så innmari irritert. Den ble kjøpt ifjor, og ble brukt kunn ett par ganger til sønnen, nå er den ødelagt fordi butikken anbefalte meg å vaske den på 40 grader. Ringte å spurte om råd, fulgte dems råd. Mannen er også irritert da denne er veldig dyr, han sier at butikken burde kanskje gi oss en ny pose da de ga oss råd om å vaske den i vaskemaskinen!!! 

Anonymkode: 76ed2...cb9

Skrevet

vaska du selve ullposen? Det er jo trekket du kan vaske. Ull går jo aldri på førti.

Anonymkode: 89496...cdd

Skrevet

Fulgte du vaskeanvisningen?

Anonymkode: e4156...4f5

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vaska du selve ullposen? Det er jo trekket du kan vaske. Ull går jo aldri på førti.

Anonymkode: 89496...cdd

Altså jeg vaske helt vokiposen på 40 grader, jeg aner faktisk ikke om det er ull eller hva det er i den. Ringte butikken for å høre deres erfaring og de sa det går helt fint å vaske 40 grader! Jeg er så lei meg 😢😢😢

Skrevet

Det står på lappen at det anbefales ikke å putte i tørketrommelen, også står det en strek over vaskemaskinen. Så ja vi sjekket, men tenkte vi ringer til butikken å hører hva de sier de har sikkert erfaring med dette. «Hun jenta sa at det går fint å vaske den på 40 grader, du trenger ikke å sløse penger på rens» 😩😩😩 

Skrevet

Voksi City Vognpose Dun Melange Metallic er en varm vintervognpose med dunfyll. 2015 års modellens unike materialkombinasjon av 80 % dun og 20 % fjær gir den en høy isolasjongrad. Vognposens kanaler er sydd i sikksakk for å holde fjærene best mulig på plass og jevnt fordelt, selv etter vask. 

Hodeenden kan justeres slik at den ligger tettere mot barnets hode for å forhindre av varm luft lekker ut eller kald luft kommer inn. Dette snøresystemet gjør også at vognposen vokser med barnet. I posen ligger barnet på et deilig fleeceteppe som kan tas ut og vaskes. Oppbevaringslomme finner du på vognposens framside.

Valget av materialer i kombinasjon med designen gir Voksi City Vognpose Dun følelsen av eksklusivitet og kvalitet.

Skrevet

Hva synes dere jeg skal gjøre? Det er tydeligvis ikke ull i den, dun og fjær. Seriøst, kan gå til butikke å kreve en ny? Den koster over 2000 kr! Jeg forstår ikke hvorfor de sier at den kan vaskes på 40 grader hvis den ikke tåler det. Men på den linken jeg linka inn nå står jo følgende 

* Vognposens kanaler er sydd i sikksakk for å holde fjærene best mulig på plass og jevnt fordelt, selv etter vask. 

Skrevet

YTTERTEKSTIL: NYLON/POLYESTER
INNERTEKSTIL: BOMULL
FYLLMATERIALE, OVERDEL: DUN/FJÆR
FYLLMATERIALE, UNDERDEL: DUN/FJÆR
ANBEFALT ALDER: OPP TIL 3/6 år
LENGDE: 100/125 CM
ØKO-TEX 100: JA
VIND/VANNAVVISENDE: JA
KAN VASKES I MASKIN: VOKSI® CITY FRA 2016 KAN VASKES PÅ 40°C SKÅNE PROGRAM.
FOR ELDRE VOGNPOSER ANBEFALER VI RENS – SE VEDLIKEHOLDSINSTRUKSJONER

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så innmari irritert. Den ble kjøpt ifjor, og ble brukt kunn ett par ganger til sønnen, nå er den ødelagt fordi butikken anbefalte meg å vaske den på 40 grader. Ringte å spurte om råd, fulgte dems råd. Mannen er også irritert da denne er veldig dyr, han sier at butikken burde kanskje gi oss en ny pose da de ga oss råd om å vaske den i vaskemaskinen!!! 

Vasket du den på finvask?

Anonymkode: a670c...b34

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vasket du den på finvask?

Ja! 

Skrevet

Har du hatt den i trommelen? Dunposer må det på samme måte som dundyner. Med baller og ganske lenge for å bli helt fine igjen. 

Anonymkode: 240ce...470

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du hatt den i trommelen? Dunposer må det på samme måte som dundyner. Med baller og ganske lenge for å bli helt fine igjen. 

Nei jeg tørr ikke! Siden hun jenta fra butikken anbefalte å ikke putte den i tørketrommel. Men det kan jo egentlig ikke bli verre? Men tenker hvis jeg skal kreve en ny og jeg har puttet den i tørketrommelen da kan de si men vi sa jo ikke putt i tørketrommel. Nei huff jeg ble veldig lei meg! Vet det er bare en vokispose men, den er jo så dyr. Og ingen av oss har penger til å kjøpe en så dyr pose igjen!

Skrevet

Du må tromle den med 3/4 tennisballer/tromleballer, så blir den nok fin igjen. Leeeenge, minst 3 timer. (Som man må gjøre med alt av dun; dyner, jakker, puter osv)

Anonymkode: 12c97...a63

Skrevet

På hvilken program da? Jeg har ikke tennisballer faktisk. Må kjøpe eventuelt imorgen.. Nå henger den på tørk inne på badet, kan uansett ikke sette på tørketrommel så sent på kvelden når vi bor i boligblokk. 

Skrevet

IMG_1853.PNG

Men det er det som har skjedd? Alt stoffet inne har klumpet seg i baller?:(

Skrevet

Dun må trommles :) Nå ligger dunen som baller ja. Den blir helt fin etter tromling. Det kan hende du må legge inn noen våte håndklær etterhvert for at den skal fortsette å gå,men det ser du. Når posen er fluffy igjen er den ferdig. 

Skrevet

Hvordan ødelagt er den? Er den klumpete? Det er bare dunen som har klumpet seg, og dun blir alltid sånn etter en tur i maskinen. Enkleste og beste løsning er å ha den i tørketrommelen med to stk tørkeballer som de selger på Elkjøp ol butikker. Jeg har samme pose og har vasket den mange ganger på 40grader og tromlet den etterpå. Du kan selvfølgelig «banke» duna fluffy og fin selv men det er noe vanvittig til jobb. Det tar lang tid å få posen helt tørr uten å bruke tørketrommel.

Anonymkode: c0cc1...4e5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt normalt at dun klumper seg sammen når det er vått. Du må nok vaske den på nytt siden du ikke har tennisballer tilgjengelig nå. Dunet må være våt når du tromler den med tennisballer, da blir de «fluffy/luftig» igjen(mangel på bedre ord 😂)

tørk den på svak varme over tid

Anonymkode: 2daef...18a

Skrevet

Slapp av, den er ikke ødelagt! 

Dunen har klumpet seg slik den alltid gjør når den ikke blir tromlet rett etterpå. Følg rådene til damene ovenfor! Da blir den HELT fin igjen!

Anonymkode: bfb14...dc0

Skrevet

Dunet klumper seg til du får tromlet. Morgendagens plan: sette posen på ny vask, ut på jysk og kjøpe baller tromme med baller i 3 timer, voila posen så god som ny. Pust med magen. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dunet klumper seg til du får tromlet. Morgendagens plan: sette posen på ny vask, ut på jysk og kjøpe baller tromme med baller i 3 timer, voila posen så god som ny. Pust med magen. 

Okey damer! Men en ting til! Kan jeg ikke låne mannen sine baller? 😂 neida bare tuller. Litt overtrøtt her i gården..har en plan imorgen vakse på nytt, kjøpe baller, trommle i evigheter 😅

tusen for kjappe svar her på forumet! Dere er gull verdt alle sammen ❤️ Hva skulle vi gjort uten forumet og hverandre! God natt alle sammen, sove godt drømme søtt (om at min voksipose blir fin igjen) 🙏💋

Skrevet

Anbefaler program med lavere temperatur i tørketrommelen. På min maskin er det en sånn fjær. Bruker dunprogram. Dersom du har sensorstyrt tørkeprogram, vil det ofte stoppe altfor tidlig, for trekket blir jo knusktørt lenge før dunen. Dunprogrammet pleier å fungere bra, stopper litt tidlig på superlette dunjakker. Da må jeg fortsette med et sånn program som kjører på tid og ikke sensor.

De har sånne piggete tørkeballer på mange butikker, i hvert fall butikker som selger tørketromler. Vi har alltid disse liggende inni trommelen. Tror de reduserer tørketiden noe på andre vasker. Tennisballer kan farge av (dersom de har farge) eller miste småhår. Vil anbefale tørkeballer. Gjerne fire stykker. To er litt knapt. 

Lykke til :)

Anonymkode: 3a765...ada

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler program med lavere temperatur i tørketrommelen. På min maskin er det en sånn fjær. Bruker dunprogram. Dersom du har sensorstyrt tørkeprogram, vil det ofte stoppe altfor tidlig, for trekket blir jo knusktørt lenge før dunen. Dunprogrammet pleier å fungere bra, stopper litt tidlig på superlette dunjakker. Da må jeg fortsette med et sånn program som kjører på tid og ikke sensor.

De har sånne piggete tørkeballer på mange butikker, i hvert fall butikker som selger tørketromler. Vi har alltid disse liggende inni trommelen. Tror de reduserer tørketiden noe på andre vasker. Tennisballer kan farge av (dersom de har farge) eller miste småhår. Vil anbefale tørkeballer. Gjerne fire stykker. To er litt knapt. 

Lykke til :)

Anonymkode: 3a765...ada

Bråker de mye, de piggete ballene? For tennisballer bråker jo noe helt for jævlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...