Cura Skrevet 28. oktober 2017 #26 Skrevet 28. oktober 2017 4 minutter siden, Pæddan skrev: Settes i ansiktet, hodet og nakken her. Dvs pannen, tinningen, sinnarynken samt triggerpunkter i hodet og nakken ellers. Takk for svar. Tror jeg må prøve å komme i kontakt med Sandvika...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #27 Skrevet 28. oktober 2017 14 minutter siden, Cura skrev: Takk for svar. Tror jeg må prøve å komme i kontakt med Sandvika... Du må ha henvisning fra fastlege for å komme til nevrolog, men det vet du sikkert. Så hvis du ikke bor i næheten av Sandvika så er det nok andre nevrologer i nærheten av deg som gjør det. Jeg synes det er ille med kronisk migrene, men clusterhodepine høres helt grusomt ut. Lykke til Anonymkode: 951ca...252
Cura Skrevet 28. oktober 2017 #28 Skrevet 28. oktober 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må ha henvisning fra fastlege for å komme til nevrolog, men det vet du sikkert. Så hvis du ikke bor i næheten av Sandvika så er det nok andre nevrologer i nærheten av deg som gjør det. Jeg synes det er ille med kronisk migrene, men clusterhodepine høres helt grusomt ut. Lykke til Anonymkode: 951ca...252 Takk for det. Ja, jeg skjønner at jeg må ha henvisning 😊
KellyTaylor Skrevet 28. oktober 2017 #29 Skrevet 28. oktober 2017 6 minutter siden, Cura skrev: Takk for det. Ja, jeg skjønner at jeg må ha henvisning 😊 Du må ikke, men da koster det flesk. Har denne forferdelig Cluster jeg også og fy f*** !
Cura Skrevet 28. oktober 2017 #30 Skrevet 28. oktober 2017 Akkurat nå, Pæddan skrev: Du må ikke, men da koster det flesk. Har denne forferdelig Cluster jeg også og fy f*** ! Fy f*** er beste beskrivelsen ja...! Du har min fulle sympati.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #31 Skrevet 28. oktober 2017 Huh.. Tar ingenting, lider meg gjennom det. Tok ibux før, men har begynt å reagere allergisk mot det Anonymkode: 03c2c...690
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #32 Skrevet 28. oktober 2017 3 timer siden, Cura skrev: Takk for svar begge to. Jeg har clusterhodepine, og legen min kan ikke noe om det. Det er så håpløst for jeg har det ca 75 % av tiden minst. Immigran sprøyter hjelper, men jeg får ikke lov å ta det så ofte som jeg har behov for. Det samme med sumatriptan tabletter. Hvor på kroppen settes botox? Takk for svar! Jeg får botox i hodebunn. Får det av nevrolog på sykehuset i Tønsberg. Har tre hodepiner kronisk.. migrene, spenningshodepine og Cluster. Hvor ofte tar du sprøytene? Og hva gjør du under clusteranfall når du ikke kan ta sprøyte? Anonymkode: 11ea8...102
monty12 Skrevet 28. oktober 2017 #33 Skrevet 28. oktober 2017 Har brukt naramig tidligere. Den tok som regel smertene, men jeg ble trøtt og slapp og fikk som oftest en ekkel slags prikking i hender og føtter av dem. Så nå bruker jeg utelukkende naproxen, og det fungerer veldig bra så lenge jeg tar de med èn gang jeg kjenner antydning til at anfallet kommer. Venter jeg en stund i håp om at det skal gå over så varer som regel anfallet i ca to døgn og der hjelper ikke års naproxen eller noe annet senere. Smertestillende som ibux og paracet har null effekt på min migrene.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2017 #34 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg kan stoppe det med 2 vanlige paraset hvis jeg tar dem i tide 😁 Anonymkode: 6edfa...7c8
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. oktober 2017 #35 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg har prøvd noe som heter sumatriptan bluefish. Tar 1 tablett ved begynnende anfall og 1 til etter minimum 2 timer ved behov. Funket fint en stund, men ble mye verre før det gikk over etter 1. dose. Nå bruker jeg Zomig nesespray. Trenger bare 1 dose. Men i de verste anfallene som varer 3-5 dager hjelper ikke denne medisinen heller. Det beste for meg er å unngå sukker. Faktisk alt som er karbohydrater. Unngå stress, for lite mat og søvn. Før jeg visste dette hadde jeg opptil 10 anfall i måneden. De varte 1-3 dager. Altså mer anfall enn ikke. Det er gruusomt! Har hatt 2 slike fæle anfall der ingenting hjelper i løpet av 2 måneder nå. Gjør det ikke bedre at mannen pendler og jeg er alene med 2 skolebarn med ulike store utfordringer hele ukene.. 😝😕
Cura Skrevet 28. oktober 2017 #36 Skrevet 28. oktober 2017 (endret) 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor ofte tar du sprøytene? Og hva gjør du under clusteranfall når du ikke kan ta sprøyte? Tar sprøyte ca 1-2 gang i mnd, tabletter ca 1-4 dager i uka. Kan noen ganger ta sterk ibux i stedet. Ligger stort sett i fosterstilling på sofaen hvis anfallet kommer og jeg ikke kan ta noe. Legen min kan ingenting om dette, så han sammenligner kun med migrene. Her kommer jo anfallene hele tiden, og han skjønner ikke at man da har behov for medisin oftere... Endret 28. oktober 2017 av Cura
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå