Gå til innhold

Tenk at noen i det hele tatt smaker på smågodt i butikken!?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjøper smågodt på pose jeg ;) Søppeldynga f.eks.

Anonymkode: e81cd...2e7

Ja, jeg også. Her går det i innpakket eller pose for meg, stort dett uten unntak. Men det er nostalgisk for meg med de game kremmerhusene i papir som ble stappfulle for en femmer på kiosken som hadde smågodt stående under glassbordet på disken. ☺️

Anonymkode: 417e5...cb9

Skrevet

Åh sure føtter før 50 øre. Dama i kiosken plukker jeg er født på 80 tallet og husker det godt, men det koster nok mer enn svinnet gjør.

Og små godt var jo kjempedyrt da. Skulle ikke forundre meg om godteret har lavere kilo pris nå.

Å kvalitets teste ei drue og teste smågodt er helt ulikt. Epler kan du vite ut fra type hvordan de er, men druer er håpløse og forutsi.

Skrevet

Dere som smaker på druer, smaker dere på jordbær, bringebær og blåbær og?

Anonymkode: 8a322...32a

Skrevet

Druer og smågodt er helt ulike ting. 

Klart man kan ta en smaksprøve av druene. Det er jo egentlig temmelig idiotisk av butikkene å ikke lage til smaksprøver fra et sortiment av frukten. 

Stakkars butikken, som taper penger? Hvilken planet lever dere på? 

Er dete klar over hvor mye frukt og grønt som kastes? Rett i bosset? 

Mer dere klar over hvor mye ekstra salg butikkene får på å ha smaksprøver?

Anonymkode: 08095...1c3

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart man kan ta en smaksprøve av druene. Det er jo egentlig temmelig idiotisk av butikkene å ikke lage til smaksprøver fra et sortiment av frukten. 

Hvor har du det fra? Tror ikke det er butikken som lar deg få lov i hvert fall. På de butikkene jeg handler, selges ikke druer i løsvekt, trodde ikke det var vanlig lengre.

Ang smågodt, har jeg sett en som pakket ut smågodt som spiste av det. Sier litt om moralen...

Anonymkode: 6a985...f86

Skrevet

Må si jeg synes det er rart at så mange i tråden om å lukte på skyllemiddel i butikken, synes at det var nærmest ulovlig fordi man foringet produktet.  Men her i denne tråden så er det i følge mange helt natulig og en selvfølge å åpne druepakker og smake. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er greit å stjele en drue, men ikke en sjokolade

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må si jeg synes det er rart at så mange i tråden om å lukte på skyllemiddel i butikken, synes at det var nærmest ulovlig fordi man foringet produktet.  Men her i denne tråden så er det i følge mange helt natulig og en selvfølge å åpne druepakker og smake. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er greit å stjele en drue, men ikke en sjokolade

Hvor har du det fra at de som mener det er greit å spise druer ikke synes det er greit å lukte på skyllemiddel? 

Jeg er for øvrig imot alle tre tingene. Selv min treåring vet at man betaler for varenr før man åpner eller spiser dem. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du det fra at de som mener det er greit å spise druer ikke synes det er greit å lukte på skyllemiddel? 

Jeg er for øvrig imot alle tre tingene. Selv min treåring vet at man betaler for varenr før man åpner eller spiser dem. 

Jeg skrev ikke det

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev ikke det

Neivel. Da bør du omformulere deg, for det er budskapet du formidler. 

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk helt legitimt å ta et produkt med tilbake til butikken å klage hvis det ikke holder mål. 

Dere som mener dere kan spise som dere vil i butikken, gir dere også beskjed til ansatte hvis dere kommer over varer som ikke holder mål? Eller lar dere det bare ligge til andre kunder? 

Ja, hvis jeg f eks skal kjøpe egg og finner en pakke med et knust egg, tar jeg den med til kassa og sier i fra.

Jeg slipper jo å ta den ekstra turen tilbake til butikken hvis jeg smaker på druene først. Da kjøper jeg dem jo hvis de er gode. Hvis de er sure kjøper jeg ikke. Men butikken vil jo selvfølgelig at jeg skal få et produkt jeg er fornøyd med, siden det er dette som er best for butikken, og dermed burde de oppmuntre til smaking.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som smaker på druer, smaker dere på jordbær, bringebær og blåbær og?

Det blir noe helt annet, siden bær i samme pakke kan smake helt forskjellig. Druer selges i en klase med druer som smaker likt.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er som kunde som jeg som butikkansatt ikke kan fordra. Du fyller sikkert 700g jordbær i en (i utgangspunktet) 500g kurv også du, siden du «fortjener» det. 

Anonymkode: f1934...fee

Skrevet

Det er akkurat like ille og uærlig å stjele druer som det er å stjele smågodt. Tyveri, heter det!

Anonymkode: e81cd...2e7

Skrevet

det gjør jeg og,ser ikke problemet

Anonymkode: 1ae9b...7d0

Skrevet
På 26.10.2017 den 13.56, Anonym bruker skrev:

Jeg smaker på druer i løsvekt, kun fordi enkelte ganger smaker de surt og bittert og hvem vil vel kjøpe slike druer?

Smågodt derimot, pleier jeg egentlig ikke smake på men sist helg var jeg så frekk at jeg gjorde det. Jeg elsker bringebærfylte sjokolader, sånn med gelé inni, men det finnes 2 varianter med samme utseende men vidt forskjellige smaker, og den ene liker jeg faktisk ikke. Så sist helg tok jeg 1 sjokolade for å kjenne om det var den jeg likte,litt flau ja🙈

Anonymkode: 7930b...3f4

Bra du ble flau! Då skjønte du at du gjorde noe galt hihi . Det er mere det uhygienske jeg tenker på, enn at folk tar én sjokkis eller drue

Anonymkode: e0804...7ab

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det uhygieniske ved det ! Det er derfor folk klikker ! 

Skrevet
10 timer siden, Pobie skrev:

Det blir noe helt annet, siden bær i samme pakke kan smake helt forskjellig. Druer selges i en klase med druer som smaker likt.

Haha Du bare finner på argumenter !

Skrevet

Det er jo nasking, så nei. Ungene har gjort det et par ganger hver, og da har jeg gjort et stort nummer ut av å si fra i kassen at de må slå inn noen kroner for dette. Først og fremst for å vise ungene at dette ikke er OK. De ansatte ser imidlertid ut som om jeg er noe som har falt ned fra himmelen når jeg sier fra, og de slår aldri inn noe ekstra. Det henger kanskje sammen med at de selv spiser av smågodtet? Det gjorde i alle fall alle ansatte da jeg var student og jobbet på kiwi. Ikke når kundene så på da.

Anonymkode: 90444...10c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...