Gå til innhold

Tenk at noen i det hele tatt smaker på smågodt i butikken!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor sinnssykt frekke er folk, egentlig? Butikkene taper masse, masse penger på at folk stjeler smågodt. Hva skjedde med ærlighet? 

Anonymkode: e81cd...2e7

Skrevet

Noe av det frekkeste jeg ser..."smake" på smågodt og druer. Man vet hvordan det smaker, om ikke, får man ta en sjans da og kjøpe og evt. kaste...blir nok ikke personlig konkurs av den grunn. Veldig ofte ser jeg voksne folk gå forbi godtehyllene og bare plukke et par-tre ting og putte i munnen før de går videre - så intensjonen der har i hvert fall ikke vært å smake før man kjøper, men rett og slett stjele, frekkere enn flatlusa!

Anonymkode: 097bc...609

Skrevet

Enig. Og også folk som står og sorterer ut jordbær fra flere kurver for å lage «sin egen» kurv med spesielt fine bær. Utrolig frekt, egoistisk og ikke minst uhygienisk å stå sånn å fingre på maten. 

Anonymkode: 417e5...cb9

Skrevet

For å ikke snakke om mandler, en neve oppi for å smake. Men det er ingen som tar et eple med seg for å smake på

Anonymkode: 8a322...32a

Skrevet

Moren min smakte alltid på druene før hun kjøpte dem. Husker jeg tenkte at det var normalt. 

Anonymkode: 882a1...f58

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Moren min smakte alltid på druene før hun kjøpte dem. Husker jeg tenkte at det var normalt. 

Det gjorde moren og faren min og, gjorde det med mandler, druer og smågodt. Jeg tenkte heller aldri på det, men jeg reagerer på det etter at jeg ble voksen. Hun gjør det aldri når jeg er med lenger, for jeg blir litt hissig. Kan det har vært mer "godtatt" før tro?

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjorde moren og faren min og, gjorde det med mandler, druer og smågodt. Jeg tenkte heller aldri på det, men jeg reagerer på det etter at jeg ble voksen. Hun gjør det aldri når jeg er med lenger, for jeg blir litt hissig. Kan det har vært mer "godtatt" før tro?

Det var vanlig og nødvendig å smake på en del ting tidligere. Kvalitetskontrollen var ikke som i dag og du ville ikke komme hjem med sure druer og beske mandler.

Anonymkode: bd01f...5c1

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg definitivt ikke. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg definitivt ikke. 

Det tror jeg faktisk at det var

Skrevet

Stor forskjell på å smake på druer og smågodt syns jeg. Druene har stor kvalitetsforskjell men smågodtet smaker alltid likt. 

Anonymkode: 67d51...2a5

Skrevet

men smågodtet smaker alltid likt. 

Det stemmer vel ikke helt. Det er ofte forskjell ismak på smågodt som har ligget i boksen lenge, og smågodt som er nyåpnet

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer vel ikke helt. Det er ofte forskjell ismak på smågodt som har ligget i boksen lenge, og smågodt som er nyåpnet

Men det er faktorer man enkelt kan finne ut av uten å smake på det. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er faktorer man enkelt kan finne ut av uten å smake på det. 

Hvordan?

Skrevet

Skikkelig frekt! De eneste jeg vet om som gjør dette er frekke på andre områder også. Typisk litt ego og dumme mennesker. 

Og det var ikke mer godtatt «før», slik som andre sier. 

Det er uansett stjeling. Klart det er forskjell på frukt kvalitetsmessig men du smaker ikke på verken avokado, eple eller bananer før du kjøper. Ikke jordbær heller. Så hvorfor er det annerledes med druer liksom?  Det er ikke noe større kvalitetsforskjell mellom druene enn eplene. De var være sure, søte, harde eller myke. Man må bruke andre sanser enn smak for å vurdere det. 

Skulle ønske butikktyvene ble outet

Skrevet
2 minutter siden, mirakela skrev:

Skikkelig frekt! De eneste jeg vet om som gjør dette er frekke på andre områder også. Typisk litt ego og dumme mennesker. 

Og det var ikke mer godtatt «før», slik som andre sier. 

Det er uansett stjeling. Klart det er forskjell på frukt kvalitetsmessig men du smaker ikke på verken avokado, eple eller bananer før du kjøper. Ikke jordbær heller. Så hvorfor er det annerledes med druer liksom?  Det er ikke noe større kvalitetsforskjell mellom druene enn eplene. De var være sure, søte, harde eller myke. Man må bruke andre sanser enn smak for å vurdere det. 

Skulle ønske butikktyvene ble outet

De får gjøre som rema 1000, men så er det jo noen som reagerer på det og

http://www.tv2.no/a/9434834/
http://www.dinside.no/okonomi/du-har-ikke-anledning-til-a-ilegge-20-kronersbot-til-folk-som-tar-smaksprover-fra-smagodthyllene-rema-reitan/68795043

Skrevet

Jeg smaker på druer i løsvekt, kun fordi enkelte ganger smaker de surt og bittert og hvem vil vel kjøpe slike druer?

Smågodt derimot, pleier jeg egentlig ikke smake på men sist helg var jeg så frekk at jeg gjorde det. Jeg elsker bringebærfylte sjokolader, sånn med gelé inni, men det finnes 2 varianter med samme utseende men vidt forskjellige smaker, og den ene liker jeg faktisk ikke. Så sist helg tok jeg 1 sjokolade for å kjenne om det var den jeg likte,litt flau ja🙈

Anonymkode: 7930b...3f4

Skrevet

Enig med en her at det er stor forskjell på druer. Men jeg smaker ikke på druer for det. Mannen min derimot gjør det.

Skrevet

Jeg har aldri tenkt over at dette var et problem engang og dette overrasket meg faktisk. Sønnen min på to fikk snappet til seg et par sjokolader en gang, men folk på over tre år burde da skjønne at man ikke gjør sånt. Noe så dumt! 

Anonymkode: b1a74...064

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan?

Stort sett all type godteri bortsett fra sjokolade og drops blir hardt når de blir oppbevart i åpne bokser over lang tid. Så om man tar godteskjeen og pirker/dytter borti godterier som i utgangspunktet skal være helt myke, finner man fort ut om det er gammelt eller ikke. Finner jeg slikt hardt eller hardnet godteri kjøper jeg ikke smågodt i den butikken overhodet, for da er sjansen for at også sjokoladen er gammel stor. OG jeg sier ifra til butikken om at det er på tide med en gjennomgang. Trodde dette var allmennviten. 

Skrevet

Smaker ikke på smågodt, men smaker på druene før jeg kjøper dem. Ofte man får sure eller smakløse druer, og slikt bruker jeg ikke penger på. Bruker ikke penger bare for å kaste dem etter å ha smakt på dem hjemme. Jeg har gitt butikken penger, da forventer jeg et bra produkt.

Skrevet
15 minutter siden, Pobie skrev:

Smaker ikke på smågodt, men smaker på druene før jeg kjøper dem. Ofte man får sure eller smakløse druer, og slikt bruker jeg ikke penger på. Bruker ikke penger bare for å kaste dem etter å ha smakt på dem hjemme. Jeg har gitt butikken penger, da forventer jeg et bra produkt.

Det er faktisk helt legitimt å ta et produkt med tilbake til butikken å klage hvis det ikke holder mål. 

Dere som mener dere kan spise som dere vil i butikken, gir dere også beskjed til ansatte hvis dere kommer over varer som ikke holder mål? Eller lar dere det bare ligge til andre kunder? 

Skrevet

Jeg har kun sett én gang at noen tok seg en ting fra smågodtet og da var det den ansatte som gjorde det

Anonymkode: 6593f...498

Skrevet

Det hadde aldri falt meg inn å smake på smågodtet før jeg kjøpte det. Det er butikken sin vare, og jeg har da ikke noe større rett til å spise smågodt uten å betale for det, enn til å forsyne meg av andre varer jeg ønsker meg uten å betale. Men dette er jo tydeligvis et problem for butikkene. Jeg tror problemet lett kunne løses, ved at det lå noen kort ved godtehylla som man tok med seg om man hadde tatt smaksprøve, så kunne kortet scannes i kassa, og man betalte for smaksprøven. Det burde ikke være noe problem å regne ut en gjennomsnittspris per bit, så kunne man for eksempel hatt et kort for en enkelt bit, et kort for fem, og et kort for ti biter. Da kan de som vil smake før de kjøper smake uten å stjele, og dermed finnes det ikke lenger noen unnskyldning for å stjele smaksprøver.  

Anonymkode: a7a93...509

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde aldri falt meg inn å smake på smågodtet før jeg kjøpte det. Det er butikken sin vare, og jeg har da ikke noe større rett til å spise smågodt uten å betale for det, enn til å forsyne meg av andre varer jeg ønsker meg uten å betale. Men dette er jo tydeligvis et problem for butikkene. Jeg tror problemet lett kunne løses, ved at det lå noen kort ved godtehylla som man tok med seg om man hadde tatt smaksprøve, så kunne kortet scannes i kassa, og man betalte for smaksprøven. Det burde ikke være noe problem å regne ut en gjennomsnittspris per bit, så kunne man for eksempel hatt et kort for en enkelt bit, et kort for fem, og et kort for ti biter. Da kan de som vil smake før de kjøper smake uten å stjele, og dermed finnes det ikke lenger noen unnskyldning for å stjele smaksprøver.  

Anonymkode: a7a93...509

Jeg ønsker meg godtedisker som ikke er selvbetjente, sånn som da jeg var liten. «Jeg vil ha sånne for to kroner og sånne for tre kroner takk.» Da hadde man sluppet alle uhygieniske hender i boksene også. Men jeg skjønner jo at _det_ er en utopi og at det høres ut sol om jeg er 90 og ikke 40... 

Skrevet

Jeg ønsker meg godtedisker som ikke er selvbetjente, sånn som da jeg var liten. «Jeg vil ha sånne for to kroner og sånne for tre kroner takk.» Da hadde man sluppet alle uhygieniske hender i boksene også. Men jeg skjønner jo at _det_ er en utopi og at det høres ut sol om jeg er 90 og ikke 40... 

Kjøper smågodt på pose jeg ;) Søppeldynga f.eks.

Anonymkode: e81cd...2e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...