Gå til innhold

Snus i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har brukt snus gjennom svangerskapet? Evt når slutta dere? Er det anbefalt å slutte en stund før du blir gravid? 

Anonymkode: fbe5c...b24

Skrevet

Selvfølgelig bør du slutte før du blir gravid, for å bli kvitt noe av giftstoffene du ellers tilfører kroppen. I tillegg vil nikotin gjøre alle blodårer i kroppen tynnere, noe som gjør dårligere blodsirkulasjon også i underlivet, livmor, morkake og dermed også til babyen...

Om man blir overraskende gravid, da bør man slutte umiddelbart. Noe annet er egoistisk!

Men om du planlegger å bli gravid, da bør du slutte å snuse først. Å ikke gjøre det viser at du ikke er villig til å sette et barn først, men er villig til å utsette babyen for helsefarer og helseskader du vet den ikke trenger å utsettes for.

Lykke til med sluttinga :)

Anonymkode: f4d54...c37

Skrevet

Selvsagt skal jeg slutte før jeg blir gravid!😊 tenkte bare å høre erfaringer folk har. Blir jeg plutselig gravid så slutter jeg på dagen. 

Skrevet

Sluttet en måned før. Jeg fødte et barn med handikapp. Klandrer meg selv fordi jeg ikke sluttet tidligere. 

Anonymkode: 485f8...316

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sluttet en måned før. Jeg fødte et barn med handikapp. Klandrer meg selv fordi jeg ikke sluttet tidligere. 

Huff så leit... 

tror du det var årsaken? Er jo ikke sikkert det. 

Skrevet

Sluttet når testen var positiv, på dagen. Virkelig ikke noe problem. 

Anonymkode: b9de7...2d6

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sluttet når testen var positiv, på dagen. Virkelig ikke noe problem. 

Anonymkode: b9de7...2d6

Samme her. Levde som normalt, helt til testen var positiv. Sluttet på dagen!

Anonymkode: 60916...8d7

Skrevet

Jeg sluttet ca 2 uker før jeg testet positivt! :) Og når man har den motivasjonen, var det aldri noe problem! 
Snusfri 120 dager :D 

Anonymkode: 4edb7...afe

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En måned før du ble gravid eller en måned før du fødte? Sluttet du en måned før du ble gravid så er det nok ikke snusen som er skyld i at ditt barn har et handikapp

Anonymkode: 5b0bb...064

Skrevet

Og én ting til, når du først er i gang med slutting,  hold deg unna etter at barnet er født, også. Du kan og bør for eksempel ikke samsove hvis du snuser.  

Anonymkode: 11a26...065

Skrevet

Ble uplanlagt gravid, slutten med snusen samme dagen testen viste positiv. 

Anonymkode: 89ff1...f78

Skrevet

Det er anbefalt å slutte dersom man planlegger svangerskap. 

Anonymkode: b6b46...ae4

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt skal jeg slutte før jeg blir gravid!😊 tenkte bare å høre erfaringer folk har. Blir jeg plutselig gravid så slutter jeg på dagen. 

Kan du ikke bare slutte nå ?

Anonymkode: 37e04...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...