Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Førstegangsmamma, aner ikke hva som er best eller ikke. Det finnes så mange å velge mellom. Går i barnehagen å de er ute veldig mye så det må være en god vinterdress og gode varme sko!! Takk for tips:-):-) Anonymkode: 1e0cc...88f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Reimatec og Viking vintersko har min toåring, samt Dock boots. Samme som søsknene hans også hadde når de gikk i barnehage. Jeg har ingenting å utsette på noe av dette, så derfor kjøpes det år etter år. Jeg er opptatt av komfort og god vannsøyle på vinterklær(bor på vestlandet). Reimatec har 10000 mm eller mer i vannsøyle, jeg prøver å velge en med 12000 eller 15000. Den er myk og lett å bevege seg og varm uten å være for tykk. Viking vintersko er slitesterke og vanntette, men vær obs på at de ikke tåler varmeskap eller skotørker, da blir vanntettheten dårligere. Anonymkode: 9c14a...3b0
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #3 Skrevet 25. oktober 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Reimatec og Viking vintersko har min toåring, samt Dock boots. Samme som søsknene hans også hadde når de gikk i barnehage. Jeg har ingenting å utsette på noe av dette, så derfor kjøpes det år etter år. Jeg er opptatt av komfort og god vannsøyle på vinterklær(bor på vestlandet). Reimatec har 10000 mm eller mer i vannsøyle, jeg prøver å velge en med 12000 eller 15000. Den er myk og lett å bevege seg og varm uten å være for tykk. Viking vintersko er slitesterke og vanntette, men vær obs på at de ikke tåler varmeskap eller skotørker, da blir vanntettheten dårligere. Anonymkode: 9c14a...3b0 Tusen takk for mange gode tips! Vi bor i Oslo om det har noe å si for denne vinterdressen du anbefaler. Aldri forstått meg på dette med vannsøyle? Hva betyr det? Sjekket nå på barnehus de var dyre da! Pleier de noen gang å være på tilbud? https://www.barnashus.no/reimatec-overall-gotland-255240-blue.html er det denne du mener? Det kom ganske mange forskjellige opp når jeg søkte på reimatec. Er det en spesifikk du synes er bedre enn den andre? Kan du linke i så fall? Gjerne sko også ❤️❤️ Anonymkode: 1e0cc...88f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 https://www.barnashus.no/totak-gtx-252057-petrol.html disse eller disse du mener? https://www.barnashus.no/play-ii-r-gtx-247167.html Anonymkode: 1e0cc...88f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #5 Skrevet 25. oktober 2017 Har sverget til Viking sko i alle år. Har hatt dresser fra reima, Didriksson og isbjørn. Isbjørn var den desidert beste. Anonymkode: 44c31...283
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #6 Skrevet 25. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har sverget til Viking sko i alle år. Har hatt dresser fra reima, Didriksson og isbjørn. Isbjørn var den desidert beste. Anonymkode: 44c31...283 Hvorfor var isbjørn sin vinterdress best?:) Anonymkode: 1e0cc...88f
Lessismore Skrevet 25. oktober 2017 #7 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg har tre barn, og vi har hatt ca 10 forskjellige dresser. Jeg kan faktisk ikke med sikkerhet si at den ene var bedre enn den andre, men de jeg likte godt var Kaxs fra Kappahl, Molo og NameIt. Kaxs fordi den er like myk og varm vask etter vask. Molo fordi den nesten var like fin etter barn nr tre som da vi kjøpte den. Og NameIt fordi det er en god dress til en ok penge. Vi har også hatt Didriksson, HM og en dress fra Island, og de var gode de og. Av sko vil jeg også anbefale Viking. De er myke og gode, og kan vaskes i vaskemaskin. Vi kommer også til å kjøpe Dock Boots i år da de visstnok skal være kjempebra til våte, sørpete dager rundt 0 grader. De finere Vikingskoene sparer vi til snøen kommer. Det er en jungel der ute, men det er lite du kan gjøre feil. Det er masse fint på finn.no til en billig penge, og der har vi handlet masse. 😊
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #8 Skrevet 25. oktober 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor var isbjørn sin vinterdress best?:) Anonymkode: 1e0cc...88f Desidert best passform, behagelig i stoffet, slitesterk samt høy vannsøyle. Fikk masse skryt av barnehagepersonalet for den dressen. Tydelig at det merket var en favoritt hos de ansatte også. Anonymkode: 44c31...283
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #9 Skrevet 25. oktober 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for mange gode tips! Vi bor i Oslo om det har noe å si for denne vinterdressen du anbefaler. Aldri forstått meg på dette med vannsøyle? Hva betyr det? Sjekket nå på barnehus de var dyre da! Pleier de noen gang å være på tilbud? https://www.barnashus.no/reimatec-overall-gotland-255240-blue.html er det denne du mener? Det kom ganske mange forskjellige opp når jeg søkte på reimatec. Er det en spesifikk du synes er bedre enn den andre? Kan du linke i så fall? Gjerne sko også ❤️❤️ Anonymkode: 1e0cc...88f Vannsøylen forteller hvor mye vann et plagg tåler før det trekker gjennom, jo lavere vannsøyle jo fortere våt gjennom. Vannsøyle på 10000 og mer vil si at plagget er helt vanntett og tåler mye vann før det trekker gjennom. Reima er ofte på tilbud, ikke så ofte i fysiske butikker, men på nettet er det absolutt mulig å finne på salg eller få billigere ved bruk av rabattkode, f eks på Ellos. Nettbutikker med Reima er bl a ellos, petterpia.com, barnihagen.no, jollyroom.no, lekmer.no, stylepit.no, boozt.com Det er mange modeller ja. Men så lenge det er Reimatec er egenskapene noenlunde like. De har en baggy modell(god til de minste) og en med strikk i livet. Gotland, Copenhagen og Stavanger er alle baggy modeller som gir god bevegelighet for de minste. Sjekk reima.no der finner du hele utvalget og kan lese mer om bla vannsøyle på de forskjellige dressene. Er også en variant som heter ReimaTec + den har forsterkninger på nedre del og er dermed mer slitesterk, passer bra for de eldre barna eller om man bor på et sted med lite snø om vinteren. Anonymkode: 9c14a...3b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå