Gå til innhold

Omskolering på aap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her fått omskolering på aap og hvordan var i så tilfelle gangen på det? 

Jeg kan helt klart ikke fortsette i mitt yrke.  Er på aap nå, hvor jeg er i arbeidstrening innen noe helt annet. Dette fungerer meget godt, men jeg har ikke mulighet til å få jobb senere med tilsvarende uten riktig utdannelse.

Har bachelor i foregående yrke, samt noe språk og administrativt (høgskole og fagskole). 

Ønsker å høre litt mer om en eventuell saksgang før jeg tar dette videre til saksbehandler på Nav. 

Anonymkode: 8d7f2...158

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er under omskolering på AAP nå. Vært syk siden 2010 og på AAP siden 2011. Har vært en himla prosess å få innvilget omskolering. Etter mye om og men traff jeg riktig saksbehandler og da ordnet alt seg veldig kjapt og greit, men jeg får kun videregående utdanning, så jeg måtte i samråd med nav finne en yrkesfagutdanning både de og jeg kunne leve med. Jeg har nå 1 år igjen og er veldig fornøyd, fra å se for meg livet som ufør kan jeg nå se for meg å jobbe minst 50% i forhåpentligvis mange år fremover :)

Anonymkode: dcaa4...659

Skrevet

Jeg fikk omskolering innvilget, hadde vært av og på sykemelding i mange år og byttet også jobb. Fikk derfor omskolering tidlig i prosessen på siste sykemelding. Tar høyskole nå og er på siste året. Fått aap for hele perioden 

Anonymkode: 7384c...17c

Skrevet

Ikke jeg personlig, men pappaen min fikk det.

Han var tømrermester men fikk en revmatisk diagnose som bare ble verre og verre så han etterhvert ikke klarte stå i jobb som tømrer lenger. Han fikk innvilget ganske fort egentlig, og begynte på teknisk fagskole så han bygde videre på den kompetansen han allerede hadde og jobber nå fremdeles i byggebransjen, men ikke på samme fysiske måte.

Anonymkode: ee2d6...13a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...