Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Har noen her fått omskolering på aap og hvordan var i så tilfelle gangen på det? Jeg kan helt klart ikke fortsette i mitt yrke. Er på aap nå, hvor jeg er i arbeidstrening innen noe helt annet. Dette fungerer meget godt, men jeg har ikke mulighet til å få jobb senere med tilsvarende uten riktig utdannelse. Har bachelor i foregående yrke, samt noe språk og administrativt (høgskole og fagskole). Ønsker å høre litt mer om en eventuell saksgang før jeg tar dette videre til saksbehandler på Nav. Anonymkode: 8d7f2...158
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg er under omskolering på AAP nå. Vært syk siden 2010 og på AAP siden 2011. Har vært en himla prosess å få innvilget omskolering. Etter mye om og men traff jeg riktig saksbehandler og da ordnet alt seg veldig kjapt og greit, men jeg får kun videregående utdanning, så jeg måtte i samråd med nav finne en yrkesfagutdanning både de og jeg kunne leve med. Jeg har nå 1 år igjen og er veldig fornøyd, fra å se for meg livet som ufør kan jeg nå se for meg å jobbe minst 50% i forhåpentligvis mange år fremover Anonymkode: dcaa4...659
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #3 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg fikk omskolering innvilget, hadde vært av og på sykemelding i mange år og byttet også jobb. Fikk derfor omskolering tidlig i prosessen på siste sykemelding. Tar høyskole nå og er på siste året. Fått aap for hele perioden Anonymkode: 7384c...17c
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 Ikke jeg personlig, men pappaen min fikk det. Han var tømrermester men fikk en revmatisk diagnose som bare ble verre og verre så han etterhvert ikke klarte stå i jobb som tømrer lenger. Han fikk innvilget ganske fort egentlig, og begynte på teknisk fagskole så han bygde videre på den kompetansen han allerede hadde og jobber nå fremdeles i byggebransjen, men ikke på samme fysiske måte. Anonymkode: ee2d6...13a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå