Gå til innhold

Du som koker kraft selv til matlaging...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig teit spørsmål, men om du koker kraft, og får feks 2 liter - hvor mye bruker du da i sausen? Er det så konsentrert at du bruker bare tilsvarende en buljong-terning (og resten rent vann), eller bruker du hele væskemengden med ferdig kokt kraft?

Usj. Var dette forståelig? 

Anonymkode: 38f54...187

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager saus av ren kraft. 

Anonymkode: 29412...ec9

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lager saus av ren kraft. 

Anonymkode: 29412...ec9

Haha, ja så enkelt kan man altså si det. Takk for at du forsto 😜

Jeg gjør som deg, og har alltid likt sausen godt. Men jeg kom til å lure på dette da jeg leste om kraft-koking, og det ble tipset om å fryse kraften i isterningsposer. Jeg fryser min i beger på 0,5 l, og bruker som regel et beger pr middag. 

Kom forresten mer enn gjerne med gode oppskrifter.  

Skrevet

Det varierer. Skal det være til saus så koker jeg den inn slik at 2ss er nok. Til suppe koker jeg den kanskje inn til halvparten og fryses med i 1 liters frysebeger. Koker kraften i et til to døgn.

Anonymkode: 77464...937

Skrevet

Kommer jo an på om man koker den inn. Jeg koker den litt inn, men ikke sånn kjempesterk. Lager saus på 50/50 vann og kraft, så litt sterk er den vel.

Anonymkode: 8807d...bb0

Skrevet

Det kommer an på hvor mye den er kokt ned. Det er mannen min som er kraft-sjef hjemme hos oss, og han lager av og til så konsentrert at det holder med et par isbiter. 

Skrevet

Jeg er litt ny på dette med kraft-koking. Jeg googlet meg frem til en oppskrift da jenta (2) var mindre. Ben, div urter og grønnsaker og 2 liter vann. Kokes i 2-3 t. Har alltid bruk, og likt denne godt. Har da som sagt laget saus av ren kraft. 

Men så begynte jeg å google videre nå, om da er det snakk om å koke i 3 DØGN, og at det blir gelantin av det? Hvordan er det mulig å ha en gryte på varmen i 3 døgn? Det hørtes jo unektelig godt ut da. Og det skal visst også være veldig sunt?

Hvilken oppskrift og fremgangsmåte bruker du? (Evnt mannen? 😉)

Takk for fine svar så langt ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...