Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #1 Skrevet 24. oktober 2017 Det går gått litt opp og ned ned søvnen disse mnd. De første to var kaos men så stabiliserte det seg en periode hvor han sov i egen seng hele natten. Ved 6 mnd ble han syk(pottetett) og det ble bare kluss med leggingen og han havnet i vår seng for at alle skulle få sove på natten. Han sov klistret inntil meg hele natten uten et knyst. Men de siste 2 ukene er han fryktelig urolig hele natten. Bare kjaser og tuller og skal ha pupp opp og ned i mente. Både jeg og far er slitne av dette nattshowet. Vil noen her hjelpe meg med tips og råd til hvordan jeg kan få tilbake rutinene slik at vi kan sove igjen? Han sovner til puppen i vår seng kl 19 hver dag og starter showet sitt når vi legger oss så det beste hadde jo vært om vi hadde klart å få han til å sove i egen seng fra begynnelsen. Vi har prøvd å legge han i egen seng men da skriker han så mye at vi klarer ikke mer og ender opp med å ta han opp. Han blir helt hysterisk av sprinkelsengen og klatrer og står i. Anonymkode: 20a77...b42
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #2 Skrevet 24. oktober 2017 Vi hadde samme lek m vår minste og endte opp m vår seng en periode til. Så prøvde vi på nytt på hennes rom og det var kun pappen som tok legging i et par uker 😅 Anonymkode: ddc9a...95a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #3 Skrevet 24. oktober 2017 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi hadde samme lek m vår minste og endte opp m vår seng en periode til. Så prøvde vi på nytt på hennes rom og det var kun pappen som tok legging i et par uker 😅 Anonymkode: ddc9a...95a Her har pappaen prøvd utallige ganger og det ender opp med skriking i timesvis. Er kun meg og puppen som gjelder. Uff får vel bare skylde meg selv. Håpet at det skulle ordne seg selv da jeg er motstander av skrikekur. H.i Anonymkode: 20a77...b42
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #4 Skrevet 24. oktober 2017 Huff, ikke lett det der. Jeg har vært gjennom det samme for kort tid siden. Det vi gjorde var å legge han i egen seng, mens vi satt ved siden av sengen helt til han sovnet. Det var 3 dager med minimalt med søvn, men såå verdt det i ettertid. Jeg er også motstander av skrikekur i grunn, men jeg satt ved siden av han hele tiden, strøk han og sang for han slik at han i allefall slapp å være alene 😊 klart han blir lei seg og frustrert, han er jo vant til å ligge inntil mamma og kose om natten! Så frustrasjon og gråt kommer du nok ikke unna. Men vær ihvertfall til stede under frustrasjonen, tenker jeg da😊 lykke til! Anonymkode: 03f0b...52f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #5 Skrevet 24. oktober 2017 Må han ha sprinkelseng da? Om det er den som er skummel? Det virker ikke som det er det å sovne som er problemet, men at han våkner når dere skal legge dere for natten. Dere kan jo bytte til barneseng, så kan han sovne ved puppen og så lister du deg ut mens han sover videre hele natten. Kan evt bare ha madrass på gulvet så han ikke faller ut. Anonymkode: 2b647...de2
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #6 Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Huff, ikke lett det der. Jeg har vært gjennom det samme for kort tid siden. Det vi gjorde var å legge han i egen seng, mens vi satt ved siden av sengen helt til han sovnet. Det var 3 dager med minimalt med søvn, men såå verdt det i ettertid. Jeg er også motstander av skrikekur i grunn, men jeg satt ved siden av han hele tiden, strøk han og sang for han slik at han i allefall slapp å være alene 😊 klart han blir lei seg og frustrert, han er jo vant til å ligge inntil mamma og kose om natten! Så frustrasjon og gråt kommer du nok ikke unna. Men vær ihvertfall til stede under frustrasjonen, tenker jeg da😊 lykke til! Anonymkode: 03f0b...52f Hjelper ikke om vi sitter der. Han hylskriker og roer seg ikke før han får komme opp. Og hvis han får komme opp må jeg bruke land tid på på roe han ned. Og prøver jeg å legge han ned igjen når han har roet seg så klikker han dobbelt så mye som forrige gang. Problemet er jo at han gråter til han blir hes og hoster. Og der går grensa mi 🙁 Alt var så enkelt med førstemann. Litt sutring noen dager og så aksepterte hun det. Han her er laget av en helt annen kaliber. H.i Anonymkode: 20a77...b42
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #7 Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Må han ha sprinkelseng da? Om det er den som er skummel? Det virker ikke som det er det å sovne som er problemet, men at han våkner når dere skal legge dere for natten. Dere kan jo bytte til barneseng, så kan han sovne ved puppen og så lister du deg ut mens han sover videre hele natten. Kan evt bare ha madrass på gulvet så han ikke faller ut. Anonymkode: 2b647...de2 Tja det hadde jo gått an. Redd han skal falle ut da han er en ivrig klatrer uten kontroll. Men føler jeg bør lære han å sovne uten puppen også. H.i Anonymkode: 20a77...b42
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #8 Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tja det hadde jo gått an. Redd han skal falle ut da han er en ivrig klatrer uten kontroll. Men føler jeg bør lære han å sovne uten puppen også. H.i Anonymkode: 20a77...b42 Da kan det være greit å starte med madrass på gulvet, altså at han skal sovne på madrass på eget rom. Sovne uten puppen kan komme senere, han er bare 8 mnd, 😉 kan være greit å ta en ting om gangen, gi ham tid til å venne seg til en ny rutine før neste innføres. Anonymkode: 2b647...de2
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #9 Skrevet 25. oktober 2017 Vi hadde samme problemet før pappapermen begynte. Han ville da kun sovne med puppen i munnen og på ammeputa. Under permen fikk pappaen til slutt gutten til å sove på ammeputa, deretter uten ammepute (på brystet). Når han har sovnet legges han over i sengen på dagtid. På batteritid tar jeg sprinkelsenga helt inntil min del av senga slik at jeg kan legge armene inn dit ved behov. På den måten må jeg ikke nødvendigvis ta han opp på natten, men mamma er der om han våkner gråtende. Han kan ofte nå roe seg selv på natten med smokk og teppe med dette grepet. Skyver litt etter litt sengen mer unna og lar han få mer tid på selvroing. Anonymkode: 11c9b...a6d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #10 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg har også en kruttønne av en baby som bare ville sovne til puppen. Problemet var at det tok timevis hver eneste kveld, så jeg begynte å gi en flaske med mme på kvelden istedenfor og da sovnet han i sin egen seng, og sov mye bedre om natten. Jeg ville rett og slett avvenne den tanken om at søvn=pupp. Han tok ikke flaske i utgangspunktet, så det ble litt protester første og andre kvelden. Da kombinerte jeg opp-ned metoden med å gi flaske der jeg ellers ville gitt pupp. Etter dette har han til og med sovnet i sin egen seng noen ganger uten flasken. Har gått fra å bruke rundt 2 timer på legging, til at de går 10 minutter. Anonymkode: f4b35...4ac
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #11 Skrevet 25. oktober 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Da kan det være greit å starte med madrass på gulvet, altså at han skal sovne på madrass på eget rom. Sovne uten puppen kan komme senere, han er bare 8 mnd, 😉 kan være greit å ta en ting om gangen, gi ham tid til å venne seg til en ny rutine før neste innføres. Anonymkode: 2b647...de2 Ja madrass på gulvet er nok bedre da ja 👍sant, en ting om gangen er nok lurt. H.i Anonymkode: 20a77...b42
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #12 Skrevet 25. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi hadde samme problemet før pappapermen begynte. Han ville da kun sovne med puppen i munnen og på ammeputa. Under permen fikk pappaen til slutt gutten til å sove på ammeputa, deretter uten ammepute (på brystet). Når han har sovnet legges han over i sengen på dagtid. På batteritid tar jeg sprinkelsenga helt inntil min del av senga slik at jeg kan legge armene inn dit ved behov. På den måten må jeg ikke nødvendigvis ta han opp på natten, men mamma er der om han våkner gråtende. Han kan ofte nå roe seg selv på natten med smokk og teppe med dette grepet. Skyver litt etter litt sengen mer unna og lar han få mer tid på selvroing. Anonymkode: 11c9b...a6d Her kan ikke pappa legge i det hele tatt 🙈 derfor jeg tenkte å kutte ut at ha må ha pupp for å sove slik at far også kan begynne å legge. H.i Anonymkode: 20a77...b42
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #13 Skrevet 25. oktober 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også en kruttønne av en baby som bare ville sovne til puppen. Problemet var at det tok timevis hver eneste kveld, så jeg begynte å gi en flaske med mme på kvelden istedenfor og da sovnet han i sin egen seng, og sov mye bedre om natten. Jeg ville rett og slett avvenne den tanken om at søvn=pupp. Han tok ikke flaske i utgangspunktet, så det ble litt protester første og andre kvelden. Da kombinerte jeg opp-ned metoden med å gi flaske der jeg ellers ville gitt pupp. Etter dette har han til og med sovnet i sin egen seng noen ganger uten flasken. Har gått fra å bruke rundt 2 timer på legging, til at de går 10 minutter. Anonymkode: f4b35...4ac Ja de siste kveldene nå har vært helt kaos. Legger han kl 19 stuptrøtt. Sovner etter amming men jeg må ofte bli liggende til 21-21.30 og nå våkner han mange ganger etter det. Ingen grining men han begynner å rulle på magen, angriper babycallen og bare tuller. Han er stuptrøtt for med en gang jeg går inn til han å gir han puppen så sovner han på et blunk. Han tar verken smokk eller flaske. Vi har prøvd mange ganger i flere mnd men det nytter ikke. Opp og med metoden blir han så forbanna av 😂 han blir sintere og sintere når jeg legger han ned etter at han var roet seg. H.i Anonymkode: 20a77...b42
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #14 Skrevet 25. oktober 2017 Vi hadde akkurat samme med første. Så da fikk babyen dobbeltsenga alene et par mnd mens vi sov på sofaen... folk ble ganske rystet da de hørte det og snakket som om dette kom til å fortsette til han ble konfirmert, men det gikk seg jo til etter hvert. Når det var så vanskelig med søvn så var vi bare nødt til å gjøre det som funket inntil videre. Anonymkode: f4427...54e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #15 Skrevet 25. oktober 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja de siste kveldene nå har vært helt kaos. Legger han kl 19 stuptrøtt. Sovner etter amming men jeg må ofte bli liggende til 21-21.30 og nå våkner han mange ganger etter det. Ingen grining men han begynner å rulle på magen, angriper babycallen og bare tuller. Han er stuptrøtt for med en gang jeg går inn til han å gir han puppen så sovner han på et blunk. Han tar verken smokk eller flaske. Vi har prøvd mange ganger i flere mnd men det nytter ikke. Opp og med metoden blir han så forbanna av 😂 han blir sintere og sintere når jeg legger han ned etter at han var roet seg. H.i Anonymkode: 20a77...b42 Han er kanskje overtrøtt når du legger han. Prøv å begynne legging en time før, så han kkke er stuptrøtt når han blir lagt i sengen. Noen barn faller ikke til søvn når de er overtrøtte. Anonymkode: bdbda...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå