Gå til innhold

Hoppe av i svingen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare tull. Jeg kjenner 2 stk (som jeg vet om) som ble gravid på den måten 

Anonymkode: 1d064...b40

Ok. Hva er årsaken til at folk blir gravide selv om de hopper av i svingen? Er det at det kommer ut spermier i forkant som mannen ikke merker? 🤔 HI

Anonymkode: b4554...a83

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg ble det.

Hvor lang tid det tok er irrlevant.

Anonymkode: 1d5c1...1df

Det er ikke irrelevant. Tok det eks 1 år før du ble gravid og dere hadde hyppig sex indikerer det at det er en sikker metode å bruke. HI

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Hva er årsaken til at folk blir gravide selv om de hopper av i svingen? Er det at det kommer ut spermier i forkant som mannen ikke merker? 🤔 HI

Ja. I "pre cum" ("siklingen" fra penis når kåt) så kan det komme levende spermier. Og noen ganger klarer ikke mannen å trekke seg ut tidsnok. 

Skal sies at vi har hatt sex og "hoppet av i svingen" i snart 8 år, og de eneste gangene jeg har blitt gravid er de to gangene han med vilje kom inn i meg (på el) for å bli gravid. -Men hadde aldri brukt "hoppe av i svingen" metoden hvis ikke graviditet hadde gått greit, for det er jo en veldig usikker metode.

Anonymkode: 76cd7...5dd

Annonse

Aldri blitt gravid ved å hoppe av i svingen. Har brukt det som «prevensjon» i rundt 10 år. Har fått tre barn, men de har blitt til ved prøving. Han har forøvrig mye smøring/Precum. Etter vi fikk vårt siste barn, steriliserte han seg. 

Men det sies at det ikke er sikkert. Om det er fordi mannen ikke trekker seg ut tidsnok eller pga spermier i smøringen aner jeg ikke, men her var det ikke krise om jeg skulle blitt gravid mens vi brukte den metoden. 

Anonymkode: d4725...123

Vi har praktisert hoppe av i svingen i nesten 20 år uten å bli ufrivillig gravid. 

Tre ganger har vi forsøkt å bli gravide, og da ble vi det på første forsøk alle tre gangene, så vi må sies å være superfruktbare!

Allikevel har denne metoden funket bankers for oss!

Anonymkode: 8d706...b22

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble gravid slik.. Om dere ikke vil ha barn, så bruker dere prevensjon! Enkelt og greit..

Anonymkode: e1bee...e07

Jeg vil ha nr 2 mens han vil vente,så jeg lar han leve i troa på at det er en sikker metode 😀 HI

Noen menn har ikke spermier i smørningen, andre har det. 

Min mann har ikke det. Vi har praktisert hoppe av i svingen i 14 år. Har fått ett, planlagt barn i denne perioden. Da fikk vi barnet på første forsøk, så vi er godt fruktbare. 

Funker som fjell for oss. 

Anonymkode: 683b5...ac8

Vel, min "sving" ble til rimelig kjapt. Jeg var mellom prevensjoner, altså ventet på ny legetime for å få ny. og den timen var bare å droppe da testen lyste positiv.. (traff vel på første forsøk da ved eggløsning etter pilleslutt) 

Anonymkode: cb57c...2e4

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ha nr 2 mens han vil vente,så jeg lar han leve i troa på at det er en sikker metode 😀 HI

Det du da sier er at du vil bringe et barn til verden som ikke er ønsket av far, du risikerer at familien bryter opp og at begge barna blir skillsmissebarn - fordi du "vil ha nå"... Ja, det er jo voksent...

Anonymkode: 3a9af...79a

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det du da sier er at du vil bringe et barn til verden som ikke er ønsket av far, du risikerer at familien bryter opp og at begge barna blir skillsmissebarn - fordi du "vil ha nå"... Ja, det er jo voksent...

Anonymkode: 3a9af...79a

Du får mene hva du vil. Du kjenner ikke til meg og min bagasje. Det er lett for deg å si som sikkert ikke har opplevd mye motgang. Du aner ikke hvordan livet mitt er. Alle som har sex vet at graviditet er en mulighet da ingen prevensjon er 100 % sikker, er allmenn kunnskap 😊

Det er like stor/liten sjanse for graviditet som ved bruk av kondom, forutsatt at mannen har tissa siden forrige utløsning og at han har kontroll på spruten. Han må selvfølgelig trekke seg ut i tide, og altså ikke bare et millisekund før orgasme. 

Ingen prevensjon er sikker. 

Anonymkode: 45abc...ea4

På 24.10.2017 den 13.59, Anonym bruker skrev:

Det er ikke irrelevant. Tok det eks 1 år før du ble gravid og dere hadde hyppig sex indikerer det at det er en sikker metode å bruke. HI

Jeg har blitt gravid etter en gang med hopp av i svingen. Nå som alle har tilgang til internett, så burde de fleste oppegående mennesker ha fått med seg at dette ikke er en sikker metode. Jeg har heller ikke noe særlig tiltro at en kåt mann rett før orgasme har noe spesielt god kontroll på noe!

Anonymkode: ec73b...4ef

Det kommer vel an på kontrollen til mannen. Jeg ønsket ikke prevensjon mellom nr 1 og 2, hoppet av i svingen i fem år uten å bli gravid. Så bestemte vi oss for å starte prøvingen og ble gravid første syklusen han igjen tømte seg inn i meg. 

Anonymkode: 523fd...748

Ingen metode er 100 % sikker. Jeg har blitt gravid på p-piller (tatt til riktig tid og alt det der) flere ganger så hormoner funker ikke på meg. Spiral støter kroppen min ut. Han bruker kondom og vi har aldri sex uka før og på eggløsning. Og sånn forblir det til han steriliserer seg. Nå har jeg ikke vært gravid på over 4 år og det er ny rekord regnet fra da jeg ble seksuelt aktiv som 15-åring! :) 

• 2 måneder senere...
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart best uten kondom, men stakkars mann, trekke den ut når det er på det beste. For begge parter er det vel en kraftig sprut i fitta som er best?

Anonymkode: b1f4d...29d

Haha, ja, men når mannen ikke ønsker graviditet enda må det bli sånn 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...