Gå til innhold

Hvorfor er det så FORBANNA VANSKELIG å lage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Paljett klær til gutter? Hvorfor lages det opp å ned i mente av glitterklær i alle former og fasonger til jenter, men kanskje 5plagg til gutter??!! 

Det er så forbanna kjønnsdiskriminerende! Altså min gutt digger jo disse klærne å vi har leita overalt. Fikk kjøpt 2 gensere på Zara for en stund tilbake å han elsker dem, å de er jo dritkule.

jepp, dagens utblåsning fra en 110% bare  guttemamma som spyyyyyyyyyyr av forskjellen designere gjør på jente og guttsklær. 

Anonymkode: ccd3f...dd1

Skrevet

Paljetter til gutter? Er det kult? 😳 Jeg har både gutt og jente og syns det er minst like lett å finne fine klær til gutten- med unntak av på noen av kjedebutikkene.

Skrevet

Haha paljetter til gutter? Høres ut som pride parade. Det er IKKE rart det ikke lages paljett-klær til gutter, for de færreste gutter ville gått med det. Marked og etterspørsel.

Anonymkode: e27f9...494

Skrevet

Fordi det ikke er nok som vil ha det til at det ikke blir et tapsprosjekt.

Anonymkode: 18d77...e58

Skrevet

Det er nok ikke så mange som vil ha slike plagg tipper jeg, men kan du ikke bare sy på selv? :)

Anonymkode: 2a0cb...bba

Skrevet

Ikke vanskelig i det hele tatt. Men det ville nok ikke solgt noe særlig, derfor blir det ikke lagd. Enkelt og greit.

Anonymkode: 897e3...757

Skrevet

Ikke mange gutter som vil ha det tror jeg. Mine gutter hadde hylt og løpt hadde man tilbudt dem en genser med paljetter på :)

Anonymkode: 89514...b8b

Skrevet

Skjønner hvordan gensere du mener.se på Zara.no også søk på t-shorter der har de noen tynne langermede gensere med sånne dobbel paljetter som jeg regner med du mener

Skrevet

Er jo bare til å gå i "jenteavdelingen" og kjøpe der da! Gjør ingenting om man kjøper klær til gutter i en jenteavdeling hvis det er det han liker. 

Anonymkode: 8ace2...a78

Skrevet

Paljetter er jo grusomt uansett kjønn.. 

Anonymkode: 24dd1...d40

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Paljetter er jo grusomt uansett kjønn.. 

Anonymkode: 24dd1...d40

Det er vel egentlig shit det samme hva vi voksne mener?! Hvis barnet synes det er flott med glitter, paljetter og rosa strutteskjørt, så får de det. Uansett om de er gutt eller jente. Her kan jentene i huset springe rundt med det en dag, og dinosaur og bil klær dagen etter. Her er det ingenting som heter jente og gutteklær. Så lenge de er kledd for været, så kan de velge selv hva de ønsker å gå i.

Anonymkode: f854b...6e5

Skrevet

Desigual har hatt noen til gutter. Sjekk feks Zalando.

Skrevet

Barn trenger ikke få alt de har lyst på.

Fra de er små lærer vi dem h a som er akseptabel påkledning. Det er ikke det samme for gutter og jenter. 

Anonymkode: 4fcd6...4ba

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Paljett klær til gutter? Hvorfor lages det opp å ned i mente av glitterklær i alle former og fasonger til jenter, men kanskje 5plagg til gutter??!! 

Det er så forbanna kjønnsdiskriminerende! Altså min gutt digger jo disse klærne å vi har leita overalt. Fikk kjøpt 2 gensere på Zara for en stund tilbake å han elsker dem, å de er jo dritkule.

jepp, dagens utblåsning fra en 110% bare  guttemamma som spyyyyyyyyyyr av forskjellen designere gjør på jente og guttsklær. 

Anonymkode: ccd3f...dd1

Kan han ikke bare kjøpe de som er i jentedelen? Har det noe å si da? 

Anonymkode: 6cdad...f1f

Skrevet

Enig med deg HI!!  Her ville en av ungene ha My little Pony genser fra jenteavdelingen og fikk det. Har gått med den i barnehagen og alle gutta på avd syntes den var så kul, at de måtte selv ha :)

Og slike gensere som HI snakker om, finnes i herre/ ungdomsavdelinger, så hvorfor ikke i gutteavd??

Skrevet

Blir mest fascinert av svarene du får her... Det er liten tvil om at det er mindre akseptert for gutter å gå i "jenteklær" enn for jenter og gå i "gutteklær". At jenter er "guttejente" er hos enkelte en hedersbetegnelse, men motsatt? Not so much.

Skrevet

Du finner noen i jenteavdelingen som gutter også kan bruke altså, datteren min har denne og den kan jo fint en gutt også bruke (akkurat denne er fra i våres da, så utsolgt nå, men sjekk jenteavdelingen for andre som ikke er rosa)

https://www.kappahl.com/nn-NO/barn/easter-egg/topp-med-vendbare-paljetter/113431/

Du kan også kjøpe en pute til han, det har jentene mine og de blir aldri lei av dem :) Jeg bestilte på Ebay, men de har på europris også

https://www.europris.no/pute-30x50-cm-magic-178534.html

Anonymkode: 5f9c1...5a1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Den var jo dødskul da! Synes det er synd at noen her med en gang tenker "paljetter-upassende-homo". Det sier litt om hvor låst vi er i våre kjønnsroller. La barn være barn! De finner jo ut av identiteten sin litt etter litt, og da skal ikke vi stå å nekte dem det! Vi skal heie på dem. Dessuten er de jo bare barn. Naboguttene her elsket rosa og en av dem inviterte til prinsesseparty og det syns gutta var kjempestas! Den perioden er litt over, men ser de velger mye rosa, rødt og orange istedenfor blått fortsatt!

Og som en sier over her at noe er upassende for gutter og jenter - mener du ar det er upassende for en gutt å like rosa? Eller for en jente å gå med olabukser? Det er vel litt gammeldags kanskje? 

Skrevet

Hvorfor er det så FORBANNA VANSKELIG å lære barna sine at en ikke kam få alt en vil ha? Han har jo tross alt fått 2.

Anonymkode: 18d77...e58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...