Gå til innhold

Tvt-operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har fått time til tvt-operasjon pga urinlekkasje.  Men nå har det seg slik at jeg får mensen rundt den dagen jeg skal opereres. Bør jeg ringe å få utsatt timen, eller kan jeg bli operert selv om jeg har mensen?

Noen som vet?

Anonymkode: d0d52...975

Skrevet

Jeg ble operert for en måned siden, og ringte et par dager før og stilte akkurat det spørsmålet, i og med at mensen min ikke er helt regelmessig. Jeg fikk til svar av hun jeg snakket med at hun aldri hadde opplevd at de måtte avlyse en operasjon fordi pasienten hadde mensen. De stapper antageligvis bare noe oppi der mens de jobber, og det skal jo bare skjæres opp veldig nære åpningen. Lykke til! Håper du blir like fornøyd som meg. Mensen min kom 2 dager etter operasjonen, så problemet uteble for mitt vedkommende. 

Anonymkode: 75411...cdc

Skrevet

Tusen takk for svar☺.

Det var godt å høre. Da satser jeg på at det går greit. Kan evt. ringe de noen dager før operasjonen om jeg får mensen før.

Blir så glad når jeg hører andre har fått god hjelp i operasjonen. Håper jeg er like heldig☺

Hi

Skrevet

Kan jeg forresten spørre om hvordan operasjonen var, og hvordan det var etterpå? Hadde du vondt lenhe etter operasjonen?

Hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg forresten spørre om hvordan operasjonen var, og hvordan det var etterpå? Hadde du vondt lenhe etter operasjonen?

Hi

Jeg gruet meg veldig i forkant, men det var helt unødvendig. Jeg kom på morgenen, fikk litt smertestillende og et drypp med antibiotika, og måtte skifte til sykehustøy. Så tuslet jeg inn til operasjonssalen, ble lagt med beina i bøyler og barbert mens jeg småpratet med de som var der. De var veldig flinke til å få alt til å føles avslappende, naturlig og greit ut. Så fikk jeg noe som gjorde at jeg ga blaffen i det meste og lå og småduppet. Jeg kjente hverken at de satt lokalbedøvelse eller at de skar. Kjente litt at de stakk endene på TVT'en gjennom, men ikke vondt, bare at noen holdt på med noe. Husker at jeg ble bedt om å hoste noen ganger, og så var det plutselig over. Etterpå føltes det litt som å ha født. De har jo herjet litt i underetasjen og tøyd skjedeåpningen for å lage seg arbeidsrom. Det ga seg i løpet av den første dagen. Jeg spiste smertestillende, paracet og ibux, i 3-4 dager, og det var litt stramming i sting og ømt/ mørbanka i ca ei uke. Vær obs på at du kan få noen skikkelige blåmerker både her og der. Etter at jeg hadde spist og tisset, for meg gikk det på første forsøk, så fikk jeg dra hjem. Sykemeldt ei uke, og det var greit, egentlig. Nå er jeg helt tørr, og har sluttet med bind og truseinnlegg, og føler meg så fri :) Lykke til når det blir din tur. Ikke noe å gru seg til :) 

Anonymkode: 75411...cdc

Skrevet

Tusen hjertelig takk for beroligende svar.

Dette er veldig spennede og litt skummelt, men etter å ha slitt i mange år føles det godt å endelig ta steget å be om hjelp. 

Gleder meg til det er gjort.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...