Gå til innhold

Gravid etter hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Hei 😊

er det noen son har erfaring med å bli gravid etter hormonspiral? Kan mann starte prøvinga med en gang eller må mann vente til etter første mens? 

Spør kanskje på feil plass siden  dere er midt i prøvinga?😝 

Men skal uansett ta ut spiralen nå på tirsdag og er spent på hvor fort det kan gå før jeg blir gravid 😁 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144332166-gravid-etter-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende 😁

spurte du legen om du måtte vente en mnd før du kunne prøve? Og om det kunne ta lang tid før du blir gravid? 

Tenker på om hormonene er tiltullet... men har hørt om folk som har blitt gravid samme dag som di tok ut spiralen også 😂

Her er syklus helt tullete etter uttak 30.8... el-tester viser neeesten positivt for å så bli negative igjen. Samme har skjedd  4 ganger siden uttak og fortsatt ikke fått mensen. Og er heller ikke gravid... men mistenker at amming har noe med saken å gjøre også for min del da...

Jeg ammet fram til nå i sommer og har ikke hatt menstrasjon siden før jeg ble gravid med minste. Men i august fikk jeg mensen igjen selv om jeg har spiral. Så tenker at det nok er amminga som har holdt mensen borte for min del i allefall. 

Har bestilt eggløsningstester så får jeg se hvor fort eggløsninga kommer igang. 

I morgen skal spiralen ut 👏👏👏 Gleder meg som en unge på julaften 😂

legen sa bare kjør på. jeg måtte dog operere ut min spiral, men gikk fint. Har hatt mens og den ble ferdig for 2 dager siden. blør plutselig litt gammelt to dager etter slutt, men det er vel normalt kanskje. aner ikke...

håper el kommer som normalt innen noen dager.

Annonse

Hvor lenge etter uttak fikk du menstrasjon? 😊 Og hadde du mensen når du hadde spiral? 😊

Jeg har hatt menstrasjon di 2 siste mnd så er litt spent på om syklusen min blir snudd på nå som jeg har tatt ut spiralen eller om jeg kan følgen den som jeg har hatt nå. 

5 timer siden, Hoppetau skrev:

Hvor lenge etter uttak fikk du menstrasjon? 😊 Og hadde du mensen når du hadde spiral? 😊

Jeg har hatt menstrasjon di 2 siste mnd så er litt spent på om syklusen min blir snudd på nå som jeg har tatt ut spiralen eller om jeg kan følgen den som jeg har hatt nå. 

jeg fikk mensen 4 dager etter uttak av spiralen. Nei, hadde igrunn ikke mensen på spiralen faktisk. Heldigvis vil jeg si! så jeg er veldig spent på om / når el kommer denne gangen.  Har merket når jeg hadde el mens jeg hadde spiral, så veldig spent på dagene fremover nå! 

Hadde jeg vært deg hadde jeg fulgt den du har hatt de to siste mnd, og gått utifra den! når skal du ha den neste gang? 

Okei 😊

jeg skal ha menstrasjon hvilken dag som helst egentlig. Men syklusen har ikke vært sånn super stabil. I august så var den 26 dager lang, og sist var den bare 21 dager. men nå er jeg på dag 31. så får håpe den dukker opp snart.

11 timer siden, Hoppetau skrev:

Fikk mensen i dag 😊 glad for å slippe å vente på den 👏 så da har appen min regner ut at eggløsning skal ske rundt den 8 nov. Og Ikm er den 23 nov.

1pp er i gang 👏✌️💕

så spennende!! ikke ofte man blir glad for mensen :D hehe..  her sier appene mine at eggløsning er om 4 dager, jeg hadde bestilt flere el tester, men de kommer nok ikke tidsnok, så jeg får bare kjenne på kroppen når den er. Vi har sex hver dag nå, så vi treffer jo på en måte uansett.  kjempe spennende!

Annonse

jeg fikk beskjed av legen at jeg kunne prøve med en gang jeg hadde tatt ut hormon spiralen. Forrige gang jeg fjernet spiralen ble jeg gravid etter ca. 4 mnd. Er nå inne i pp 3 og ennå ikke blitt gravid. Så er litt spent på hva tid jeg blir gravid denne gangen. Nå må det sies at det er 10 år siden sist da så det blir spennende å se om det klaffer snart:)

Hadde en blødning 2 dager etter fjerning av spiral, noe som er helt normalt i følge legen. denne regnes ikke som mens men som en rest etter fjerningen. har nå hatt 2 vanlige menstruasjoner med 28 dagers syklus på dagen. så jeg regner med at det er 14 dager til el.

3 timer siden, håpefull mamma til nr 3? skrev:

jeg fikk beskjed av legen at jeg kunne prøve med en gang jeg hadde tatt ut hormon spiralen. Forrige gang jeg fjernet spiralen ble jeg gravid etter ca. 4 mnd. Er nå inne i pp 3 og ennå ikke blitt gravid. Så er litt spent på hva tid jeg blir gravid denne gangen. Nå må det sies at det er 10 år siden sist da så det blir spennende å se om det klaffer snart:)

Hadde en blødning 2 dager etter fjerning av spiral, noe som er helt normalt i følge legen. denne regnes ikke som mens men som en rest etter fjerningen. har nå hatt 2 vanlige menstruasjoner med 28 dagers syklus på dagen. så jeg regner med at det er 14 dager til el.

Ang dette med blødning etter spiralen fikk jeg beskjed om også. Jeg fikk mensen 4 dager etter. Var liksom ikke tvil om hva d var. Min spiral måtte jeg i narkose for å få ut, og hadde okke hatt mensen det året den var inne og de sa det kunne bli kraftig. Og det ble det. Så jeg føler meg «heldig» som fikk reell mensen raskt etter uttak.  Håper det går fort for oss

Dette må være den kraftigste menstrasjonen jeg noen sinne har hatt 😳 Føler nesten at jeg trenger blodoverføring 😂 

mellom første og andre barn har jeg 12 år i mellom. Ble gravid på pp2 med nr 2. Men mistet i uke 6. Ble gravid igjen før jeg hadde fått mensen igjen etter aborten. Har nå ei frisk og rask jente på 1,5 år😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...