Gå til innhold

Bassengbursdag : Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen skal i bassengbursdag. Hun er 6 år. Har aldri vært i det før og jeg lurer på noen ting:

- Skal hun ha med seg / på seg finklær i tillegg til badetøy?

- Er det vanlig at foreldre er med å hjelper til å garderoben før og etter badingen?

Andre ting som er kjekt å vite?

Anonymkode: f5d66...0da

Skrevet

Hvis alt foregår på badeland, så trenger man ikke finklær. Har selv hatt badelandbursdag og flere av foreldrene hjalp til i garderoben da ikke alle var like komfortable med å klare seg selv :)

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jentungen skal i bassengbursdag. Hun er 6 år. Har aldri vært i det før og jeg lurer på noen ting:

- Skal hun ha med seg / på seg finklær i tillegg til badetøy?

- Er det vanlig at foreldre er med å hjelper til å garderoben før og etter badingen?

Andre ting som er kjekt å vite?

Hør med de som inviterer.

Ene vår var i det en gang og da hadde de skrevet at vi foreldre kunne bli med. Jeg var da med og var med ut i bassenget. var flere andre foreldre med.

Hadde normale fine klær på og etter bading spiste de/vi pølser og kaker + drikke utenfor bassenget.

Anonymkode: 723ab...baa

Skrevet

Her spiser de pizza i cafeen først også går de i bassenget og er der resten av bursdagen. Foreldre som ikke har betalt kommer ikke inn i garderoben 

Anonymkode: 232b0...0f8

Skrevet

Litt ulike erfaringer :) Må kanskje bare høre med dem.

Skulle ønske folk skrev litt info på invitasjonen

HI

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her spiser de pizza i cafeen først også går de i bassenget og er der resten av bursdagen. Foreldre som ikke har betalt kommer ikke inn i garderoben 

Der vi var leide de hele bassenget.

Er vel ikke noe lurt å spise rett før man skal bade. Jeg blir i alle fall dårlig av det.

Anonymkode: 723ab...baa

Skrevet

Vi badet først. 7 års bursdag. Fulgte 2 vakter med i prisen. Ingen foreldre var med. Deretter var det et lokale i samme bygg som vi spiste i. 

Anonymkode: 6cc52...e9a

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt ulike erfaringer :) Må kanskje bare høre med dem.

Skulle ønske folk skrev litt info på invitasjonen

HI

Det kan hende det står noe på nettsiden til stedet de skal være.

https://www.froland.kommune.no/frolandia/bad/badebursdag/

Skrevet

Vet de som arrangerer om alke er svømmedyktige ?? Utrolig stort ansvar å arrangere....

Min datter var i barnebursdag med alle 28 i klassen i Nadderudhallen (Bærum) for 2 år siden. Dette var i 1 klasse. Vi spurte flere om de trengte hjelp...»Neida, vi er nok voksne». Det viste seg st de var 2 voksne på 28 første klassinger hvor naturlig nok flere ikke var svømmedyktige. Ei jente som ikke var svømmedyktig satt på en badeleke på dypet og hylsskrek før jeg IG en annen far fikk hjelp til å få henne inn. Vertsskapet sto ved det andre bassenget og fulgte ikke med Både jeg og flere ble igjen og det ble en liten oppvask etterpå..

Anonymkode: 9f96d...bc1

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet de som arrangerer om alke er svømmedyktige ?? Utrolig stort ansvar å arrangere....

Min datter var i barnebursdag med alle 28 i klassen i Nadderudhallen (Bærum) for 2 år siden. Dette var i 1 klasse. Vi spurte flere om de trengte hjelp...»Neida, vi er nok voksne». Det viste seg st de var 2 voksne på 28 første klassinger hvor naturlig nok flere ikke var svømmedyktige. Ei jente som ikke var svømmedyktig satt på en badeleke på dypet og hylsskrek før jeg IG en annen far fikk hjelp til å få henne inn. Vertsskapet sto ved det andre bassenget og fulgte ikke med Både jeg og flere ble igjen og det ble en liten oppvask etterpå..

Anonymkode: 9f96d...bc1

Det tenkte jeg og på, og hvor svømmedyktige er de voksne som skal passe på. Kan de f.eks dykke ned på bunnen etter et barn

Anonymkode: 493cb...d18

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det tenkte jeg og på, og hvor svømmedyktige er de voksne som skal passe på. Kan de f.eks dykke ned på bunnen etter et barn

Anonymkode: 493cb...d18

Hadde aldri ville sitte med ansvar for 6 åringer i badebursdag. Ting skjer fort og sannsynligheten for at alle disse er svømmedyktige er lite sannsynligvis. Jeg hadde ikke reist fra min 6 åring

Skrevet

Her må de være minst en badende voksen pr 5 barn når det er bursdag, de trenger ikke kunne dykke til bunnen for det kan de de to badevaktene som er på jobb, men de må passe på og varsle badevakt om noen trenger hjelp. Badevaktene sitter jo i disse høye stolene sine og er tilstede, men klarer ikke ha øynene på alle i et bursdagsselskap til enhver tid, så det må være nok voksne med i selskapet som kan hjelpe med å passe på.

Skrevet

6 år gammel og kanskje ikke svømmedyktig. Jeg hadde ikke sendt mitt barn uten å være med. 

Anonymkode: ff54a...be3

Skrevet

Siden de er så små ville jeg ringt de som arrangerer og spurt litt og evt tilbudt meg å være med og hjelpe til. Har nylig arrangert badebursdag for min datter (10 år) og da er de ekstra badevakter på jobb pluss at vi er 2 voksne. I fjor var vi 3 voksne da barna var yngre. Vi deler oss så en er ute og tar i mot og registrerer barna mens den andre er i garderoben og passer på at alt går greit. Så går den ene voksne uti bassenget med de første mens den andre blir i garderoben til alle er klare. Samme når vi drar, den ene voksne går opp litt før og er klar ved resepsjonen til å ta imot når de er ferdige og levere til foreldre mens den andre blir i garderoben og ser til at alt og alle blir med ut. Fungerer veldig fint, men disse er jo litt eldre enn 6 år. 

Anonymkode: bd428...366

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...