Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #1 Skrevet 21. oktober 2017 Alt gynger når jeg går. Begynte torsdag ettermiddag. Ikke sånn at jeg faller, men nok til at det er ubehagelig. Hadde en del trykk i hodet i går. Eller mer som en rar hodepine. Var ganske fjern. Følte meg fyllesyk i går, vanskelig å fokusere. Har øresus på høyre øre og har vært til ØNH lege, uheldigvis hadde øresusen en liten ukes opphold akkurat da. Men ellers har den vært sammenhengende siden mai. Har hatt et par episoder med svimmelhet/følelse av at alt gynger før, (sist i juni) men det har vart max en halvtime. Fastlegen har sjekket (?) meg for krystallsyken. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 9d595...a86
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #2 Skrevet 21. oktober 2017 Ingen som vet hva dette kan være? Anonymkode: 9d595...a86
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #3 Skrevet 21. oktober 2017 Du må nok til legen igjen... Anonymkode: bc094...57b
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #4 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg hadde det akkurat slik du beskriver da jeg hadde krystallsyken. Skikkelig sjøgange. Som om jeg nettopp hadde vært på sjøen. Av og til så sterkt at jeg måtte holde meg fast i ting eller krabbe for å komme meg fra a til b. Hadde også svimmelhetsanfall som var så sterke at jeg kastet opp bare jeg beveget på meg. De kunne vare i flere dager i slengen. Sånn som du beskriver det hadde jeg i begynnelsen, før det stadig ble verre. Ville kontaktet fastlege igjen hvis jeg var deg. Anonymkode: 2c0c3...ffc
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #5 Skrevet 21. oktober 2017 Takk for svar :-) er det behandling å få for dette? Jeg har ikke kastet opp, men vært ørlite kvalm om morgenen.. hi Anonymkode: 9d595...a86
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #6 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg har også hatt krystalksyke. Legen klarte ikke påvise det, og det har nok noe med hvor krystaller løsner fra øregangene. Kiropraktor kan ofte være til god hjelp, likeså en spesialstol som er utviklet for å kurere krystallsyke (litt usikker på hvor utbredt det er å bruke denne enda, men vet mange har opplevd gode resultater). Kiropraktor klarte ikke hjelpe meg, men jeg var heldigvis ikke blandt dem som var hardest rammet, så jeg fungerte delvis, men spesielt å bøye meg framover, vaske hår og div var et ork. Jeg fikk ikke diagnosen før jeg var hos spesialist på sykehuset et par-tre måneder etter det startet (hadde vært i mr først uten funn), og da var sykdommen på hell. Hadde problemer med å ligge på venstre side i ca et halvt år før «bølgene» roet seg helt. Be om utredning, det kan være krystallsykrn, men det kan også være annet. Ta deg gjerne også en time hos kiropraktor dersom du tror det kan være krystallsyke. Jeg har også svimlet mye når jeg har hatt lave jernverdier i kroppen. Stress kan også slå ut i lignende symptomer. God bedring! Anonymkode: 402bf...c02
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #7 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg jobber på ei avdeling hvor fysioterapeuter kan riste krystallene på plass. Mange som har svært god effekt av det, og føler umiddelbar effekt. Anonymkode: 662ae...880
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #8 Skrevet 21. oktober 2017 Venninnen min fikk det brått på den måten for flere år siden. Legene vet fortsatt ikke 100% hva som er galt. Men hun er i dag ufør, med ME og diverse andre diagnoser. Gå til legen igjen du Anonymkode: 7d682...fad
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #9 Skrevet 26. oktober 2017 Takk for svar :-) Var hos legen i dag. Det har pågått i en uke nå. Han fant ikke ut hva det kunne være, det var ingen utslag på nevrologiske tester. Er litt lei meg nå, hadde jo håpet å finne ut noe konkret. Han mente at å gå til kiropraktor ikke hadde noen hensikt. Får bare fortsette å gå rundt og sjangle.. hi Anonymkode: 9d595...a86
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #10 Skrevet 26. oktober 2017 Hva med virus på balansenerven? Anonymkode: 1f744...ccc
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #11 Skrevet 26. oktober 2017 Min venninne hadde disse syptomene og fikk påvist MS etter å ha tatt MR og spinalvæskeprøve. Gå til legen du. Lykke til Anonymkode: 06aa4...fd1
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #12 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg nevnte virus på balansenerven, men han sa det ikke var det. Har også nylig tatt MR 🤔 Hi Anonymkode: 9d595...a86
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #13 Skrevet 26. oktober 2017 Krystallsyke? Anonymkode: c9ae8...a40
Yellow Brick Road Skrevet 26. oktober 2017 #14 Skrevet 26. oktober 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar :-) Var hos legen i dag. Det har pågått i en uke nå. Han fant ikke ut hva det kunne være, det var ingen utslag på nevrologiske tester. Er litt lei meg nå, hadde jo håpet å finne ut noe konkret. Han mente at å gå til kiropraktor ikke hadde noen hensikt. Får bare fortsette å gå rundt og sjangle.. hi Anonymkode: 9d595...a86 Det pleier legen min å si til meg også. Men det øret hører jeg ikke på... jeg har ikke krystallsyke da, men har hatt en del plager og litt uhell som jeg har vært hos lege med. Men for å bli bra, må jeg nesten alltid en tur til kiropraktoren.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #15 Skrevet 26. oktober 2017 Ok, kanskje jeg skal ta turen til kiropraktor da 👍🏻 Krystallsyken kunne det ikke være. Da snurrer alt rundt, men jeg gynger på en måte. Det er jo noe som ikke stemmer her. Håper det stopper snart... Anonymkode: 9d595...a86
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #16 Skrevet 26. oktober 2017 Nautisk svimmelhet. Hatt det i snart tre uker. Småbekymra og redd 😩 Anonymkode: 97546...e99
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2017 #17 Skrevet 26. oktober 2017 Det høres ikke bra ut :-/ har du vært til legen? hi Anonymkode: 9d595...a86
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #18 Skrevet 31. oktober 2017 Ja. Ikke funnet ut hva som gjør det. Like ille enda. Ubehagelig og fokusere med øynene og. Er du bedre? Anonymkode: 97546...e99
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #19 Skrevet 10. november 2017 Hvordan er formen, HI? Anonymkode: 97546...e99
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #20 Skrevet 10. november 2017 Jeg hadde det slik, og ble innlagt på sykehuset. De mente det var virus på balansenerven. Dette gikk de bort ifra neste dag. Svimmelheten kom av stress og låsninger i nakke. Kiropraktoren reddet hverdagen min. Prøv! Anonymkode: cb03a...211
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #21 Skrevet 10. november 2017 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde det slik, og ble innlagt på sykehuset. De mente det var virus på balansenerven. Dette gikk de bort ifra neste dag. Svimmelheten kom av stress og låsninger i nakke. Kiropraktoren reddet hverdagen min. Prøv! Anonymkode: cb03a...211 Kan du si akkurat hvordan svimmel du var? Anonymkode: 97546...e99
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #22 Skrevet 10. november 2017 Hei! Kan du beskrive svimmelheten? Er det som å være på sjøen (bølgete) eller i en karusell (rundt og rundt)? Har du lik kraft i begge armer og ben? I første omgang tenker jeg at det kan være krystallsyke, til tross for at legen ikke klarer å finne noe. Jeg jobber på ei nevrologisk avdeling hvor det kommer inn pasienter som har svimlet i månedsvis, hvor fastlegene har utelukket BPPV. Her har vi fysioterapeuter som kan riste krystallene på plass, noe som har hatt svært god effekt. Jeg ville ikke gitt meg om jeg var deg, og krevd få henvisning til fysio som har erfaring på dette området!!! God bedring Anonymkode: 662ae...880
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #23 Skrevet 10. november 2017 Jeg kom meg faktisk et par dager etter jeg var hos legen! Våknet plutselig opp en dag og var helt fin. Men mistenker at dette er noe jeg vil få tilbake fra tid til annen... hi Anonymkode: 9d595...a86
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #24 Skrevet 10. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg kom meg faktisk et par dager etter jeg var hos legen! Våknet plutselig opp en dag og var helt fin. Men mistenker at dette er noe jeg vil få tilbake fra tid til annen... hi Anonymkode: 9d595...a86 Hadde noe liknende for en del år siden. Det kjentes ut som om jeg var ombord i båt hele tiden - der gynget hele tiden. Jeg kunne også oppleve at rommet gikk "trill rundt" hvis jeg la meg ned på sofaen eller i senga. Opplevde imidlertid hverken kvalme eller hodepine. Legen mente jeg hadde krystallsyken. Han tok noen få tester (husker ikke helt hva de gikk ut på), før han konkluderte med dette. Han sa også at det sannsynligvis ville gå over av seg selv - og at det også kunne komme tilbake. Han hadde rett, har hatt det 2-3 ganger etterpå. Men, ikke på langt nær så ille som første gangen (ca 11-12 år siden nå). Godt at du er bedre nå da! Anonymkode: b98c1...7c4
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #25 Skrevet 10. november 2017 Jeg kan bli slik når jeg får låsninger i nakken. Trenger ikke ha spesielt vondt i nakken, men problemene der gjør at balansesystemet får "feilsignaler". Kiropraktor hjelper meg hver gang. Anonymkode: 179ef...a7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå