Gå til innhold

Drone - hyggelig nabo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min hyggelige nabo hadde besøk av sin sønn nylig. Jeg hørte en summelyd og observerte at dronen filmet meg på min eiendom. Er dette lov? Finner ikke regler mot dette. Virker som om det faktisk er lovlig. 

Anonymkode: 7172f...b42

Fortsetter under...

Skrevet

Nei det er ikke lov til å ta opp drone så nærme annen bedyggelse. Bare det at de lot den lette er ulovlig.

Anonymkode: fb539...270

Skrevet

Hvordan vet du at den filmet deg?... 

Anonymkode: ae662...ada

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at den filmet deg?... 

Fordi den var på min eiendom, nabo bekreftet, samt finnes det annen nabo i midten av oss, og dronen beveget seg over begge naboeiendommer

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi den var på min eiendom, nabo bekreftet, samt finnes det annen nabo i midten av oss, og dronen beveget seg over begge naboeiendommer

Hehe.. droner filmer ikke nødvendigvis selv om de flyr :ler: Man må velge "film" for at det skal filme. De fleste flyr droner UTEN å filme ;)

Skrevet

Barna mine har også drone. Den har mulighet til å filme, men den funksjonen har vi aldri brukt. 

Anonymkode: 0941d...975

Annonse

Skrevet

Vet du at den filmet? 

Jeg hadde nok ikke selv tenkt at de filmet. Jeg hadde tenkt at sønnen hadde fått et nytt leketøy. Og hadde det bare skjedd den gangen, hadde jeg ikke gjort noe.  

Skjer det en gang til, hadde jeg vennlig fortalt at jeg syntes det var litt ubehagelig, og spurt om de heller kunne øvd seg et annet sted. 

Anonymkode: 04558...db7

Skrevet

Hun skriver at naboen bekreftet at de filmet. De har ikke lov til å lette i tettbygd strøk. Det skal være minst 50 mter unna.

http://www.luftfartstilsynet.no/selvbetjening/allmennfly/Droner/Regler_for_droneflyging

Og det er ikke lov til å filme andre mennesker og deres eiendeler bare for at de har skaffet seg droner. Det er lover og regler som skal følges.

Skrevet

Hi Her.

Som sagt, så bekreftet min hyggelige nabo at jeg ble filmet. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna mine har også drone. Den har mulighet til å filme, men den funksjonen har vi aldri brukt. 

Anonymkode: 0941d...975

Jeg regner med at du som annsvarlig voksen passer på at ungene dine ikke flyr ulovlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...