Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 Kanskje de ikke tåler ekte juletre Anonymkode: a34cf...a36
Eris Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje de ikke tåler ekte juletre Anonymkode: a34cf...a36 Jeg tåler ikke julestjerner (blomsten). Kjøper ikke falske av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #4 Skrevet 15. oktober 2017 Vi har plastjuletre på grunn av allergi, men vi har også plast julestjerne og noe annet av samme grunn. Har også lateksroser og tre tulipaner. Har ellers grønnplanter og av og til allergivenlige snittblomster. Anonymkode: c34d3...f09
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #5 Skrevet 15. oktober 2017 Jeg har kraftig allergi. Skulle jeg hatt vanlig juletre, så hadde jeg havnet på sykehuset. Jeg kan ikke ha noen blomster i hus heller. Men har kjøpt ett dyrt plastikk juletre av god kvalitet. Anonymkode: 0e280...4ae
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #6 Skrevet 15. oktober 2017 Akkurat nå, Eris skrev: Jeg tåler ikke julestjerner (blomsten). Kjøper ikke falske av den grunn. Det er jo opp til deg. Jeg tåler dårlig å ha vanlig juletre inne. Blir tett i pusten, snørrete, hoster og nyser, i tillegg til at jeg blir full av utslett av å ta det inn og pynte det. Jeg har absolutt vurdert plast, men har foreløpig funnet alternativ som fungerer sånn tålig Anonymkode: a34cf...a36
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #7 Skrevet 15. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er jo opp til deg. Jeg tåler dårlig å ha vanlig juletre inne. Blir tett i pusten, snørrete, hoster og nyser, i tillegg til at jeg blir full av utslett av å ta det inn og pynte det. Jeg har absolutt vurdert plast, men har foreløpig funnet alternativ som fungerer sånn tålig Anonymkode: a34cf...a36 Postet litt fort. Så jeg har ingen problemer med å forstå at folk velger plast pga allergi Anonymkode: a34cf...a36
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #8 Skrevet 15. oktober 2017 Plastjuletre og plastjulestjerner pga allergi. Noen fake roser , ellers noen grønne planter og kjøper inn roser i ny og ne Anonymkode: a0ff8...18f
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #9 Skrevet 15. oktober 2017 15 minutter siden, Eris skrev: Jeg tåler ikke julestjerner (blomsten). Kjøper ikke falske av den grunn. Det er "litt" annerledes enn et juletre Anonymkode: e0ec6...7c4
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #10 Skrevet 15. oktober 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har kraftig allergi. Skulle jeg hatt vanlig juletre, så hadde jeg havnet på sykehuset. Jeg kan ikke ha noen blomster i hus heller. Men har kjøpt ett dyrt plastikk juletre av god kvalitet. Anonymkode: 0e280...4ae Kan du ikke gå ut døra, da? Anonymkode: e0ec6...7c4
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #11 Skrevet 15. oktober 2017 Her er det plast juletre og blomster. Anonymkode: da494...4dd
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #12 Skrevet 15. oktober 2017 Blomster har jeg knapt, det står noen orkideer i et vindu, det er alt. Juletreet er i plast. Hvorfor? Fordi ingen gidder alle nålene, ingen gidder å lete seg halvt i hjel etter et tre som ser noenlunde vettug ut, og fordi vi ikke feirer så voldsomt. Anonymkode: 33249...876
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #13 Skrevet 15. oktober 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har kraftig allergi. Skulle jeg hatt vanlig juletre, så hadde jeg havnet på sykehuset. Jeg kan ikke ha noen blomster i hus heller. Men har kjøpt ett dyrt plastikk juletre av god kvalitet. Anonymkode: 0e280...4ae Hvordan overlever du ute i naturen?? Anonymkode: 32d5b...426
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #14 Skrevet 15. oktober 2017 Fordi blomster griser ikkje like mykje som eit juletre...og alt er enklere med plastikk juletre Anonymkode: 70dd6...955
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #15 Skrevet 15. oktober 2017 Vel.. Vi har plasttre på grunn avallergi, men nå er unga så store at det er stas med hugging av tre. Så de siste årene har vi hatt ekte. Har furu, det tåler allergikeren. Anonymkode: 3af03...d56
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #16 Skrevet 15. oktober 2017 Ekte juletre er dyrt Ekte juletrær drysser Ekte juletrær er et hesike å ta pynten av og bære ut, finner jo barnåler i huset til langt uti februar Ekte juletrær er fulle av dyr Ekte juletrær må justeres og kappes, jobbes med for å få rett, settes lys på Ekte juletrær lukter godt Heldigvis er mannen allergisk så vi kan med god samvittighet ha et falsk et Det falske kostet noen tusen (er enig i at de billige fra Europris ser litt jalla ut), men det tjener man fort inn når man ser prisen på en edelgran Det falske ligger i esken sin på loftet i tre deler, bare å klikke sammen så har du enkelt og greit et tre med lysene ferdig montert. Siden vi la litt penger i det ser det bra ut. Ingen dryssing og enkelt å demontere igjen. Vi går glipp av lukten av juletre, men det er det verdt. Aldri angret. Anonymkode: c72a5...f64
Hengebukksvinet Skrevet 15. oktober 2017 #17 Skrevet 15. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ekte juletre er dyrt Ekte juletrær drysser Ekte juletrær er et hesike å ta pynten av og bære ut, finner jo barnåler i huset til langt uti februar Ekte juletrær er fulle av dyr Ekte juletrær må justeres og kappes, jobbes med for å få rett, settes lys på Ekte juletrær lukter godt Heldigvis er mannen allergisk så vi kan med god samvittighet ha et falsk et Det falske kostet noen tusen (er enig i at de billige fra Europris ser litt jalla ut), men det tjener man fort inn når man ser prisen på en edelgran Det falske ligger i esken sin på loftet i tre deler, bare å klikke sammen så har du enkelt og greit et tre med lysene ferdig montert. Siden vi la litt penger i det ser det bra ut. Ingen dryssing og enkelt å demontere igjen. Vi går glipp av lukten av juletre, men det er det verdt. Aldri angret. Anonymkode: c72a5...f64 Kan skrive under på alt her utenom allergi og vi har i tillegg endel plastblomster.Har aldri vært flink med blomster.Kun orkideer som overlever en liten stund i dette huset😂
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #18 Skrevet 15. oktober 2017 Forferdelig med plastikk. Man kan jo se det lang vei.. Til og med juletreet skal være «perfekt» 😂 Kommer aldri til å kjøpe fake juletre. Anonymkode: 70fdc...df0
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #19 Skrevet 15. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Forferdelig med plastikk. Man kan jo se det lang vei.. Til og med juletreet skal være «perfekt» 😂 Kommer aldri til å kjøpe fake juletre. Anonymkode: 70fdc...df0 Aldri? Om barna dine blir allergiske, kutter du heller ut juletre? Årets mor. Anonymkode: 43c27...19f
Yellow Brick Road Skrevet 15. oktober 2017 #20 Skrevet 15. oktober 2017 (endret) Plastjuletre er aldri fint, uansett hvor dyrt det er. Det ser aldri ekte ut. Hvor allergisikkert det er kan sikkert også diskuteres, for jeg vil tro at det vil bli en del støv og skitt på det etterhvert. Plastblomster vil heller aldri se helt ekte ut heller, de gangene jeg har vært usikker på om det har vært plast eller ikke, så er det alltid ekte blomster, men de ser for fine ut til å være sanne. Her i huset har vi ekte juletre, men skulle noen begynne å reagere på det eller når den tiden kommer at vi ikke orker å dra det i hus lenger, kan det godt hende at det blir uekte tre her også. Men plastblomster har vi i perioder. Om sommeren plukker vi de ekte blomstene ut at det sørvendte stuevinduet fordi sola og varmen blir for varm for dem. Og når allergi-sesongen er på sitt verste, kan vi ikke ha friske blomster i den enden av stua hvor vi sitter mest. Så da blir det kunstige i den perioden. Endret 15. oktober 2017 av Yellow Brick Road
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #21 Skrevet 15. oktober 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan du ikke gå ut døra, da? Anonymkode: e0ec6...7c4 Deler av året, så kan ikke jeg gå ut nei. Jeg blir syk av å gå ut, syk av å ta bussen, syk av å gå i skogen, syk av å gå på restaurant. Går på AAP grunnet min allergi. Og blir mest sannsynlig ufør. Dessverre er det ikke behandling, da de fleste ikke blir så syke som meg. Anonymkode: 0e280...4ae
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #22 Skrevet 15. oktober 2017 For 5 år siden kjøpte jeg mitt siste ekte Edelgran tre. Tok det inn og pyntet det, morgenen etter våknet jeg opp til masse små edderkoppdyr i taket som hadde våknet til liv når de kom inn i varmen. Treet ble hivd ut og jeg kjøpte et kunstig juletre til kr 6999, og jeg priser meg lykkelig hver jul at jeg ikke risikerer å få huset fullt av ekle dyr igjen. Anonymkode: 1daa4...43a
sotosmor Skrevet 15. oktober 2017 #23 Skrevet 15. oktober 2017 Her har vi plastjuletre på grunn av datteren min sin astma. Her har det ikke noe med at treet skal være perfekt, eller noe sånt. Men rett og slett for å gjøre jula så grei som mulig for henne. Her har vi kun amaryllis i jula, hun tåler ikke julestjerne eller svibel. Eller andre blomster som lukter sterkt. Vi har diverse grønne planter her.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #24 Skrevet 15. oktober 2017 Plastikk er skikkelig stygt!! Elsker edelgran, elsker å finne det, pynte det, ha det stående til nyåret. Helt fantastisk!! 😍 selvsagt forstår jeg at man ved allergi ikke kan ha ekte tre! Anonymkode: ef276...abe
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #25 Skrevet 15. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan overlever du ute i naturen?? Anonymkode: 32d5b...426 Håper de som spør om dette bare gjør det av uvitenhet. Jeg bruker 5 typer allergimedisin fra begynnelsen av februar og ut september. I den verste perioden blir jeg sykemeldt siden det blir for ille å gå ut. Det er vondt og ille ellers også. Bør ikke være ute midt på dagen. Det er bedre på kvelden og yr og regn er velkommen. Pollenett på soveromsvinduet og kun lufte på kveld/natt. Skulle tatt seg ut om vi skulle ha tatt inn i huset det som gjør meg syk. Anonymkode: c34d3...f09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå