Gå til innhold

Juletre på 180cm, lavt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte juletre på 180 cm. Så begynte jeg å tenke; er det lavt? Burde jeg heller bestilt på 200 cm? 

Anonymkode: 962cf...726

Skrevet

Ja, det er litt lavt. Det ultimate juletre subber taket, eller stjerna, da, den skal pirke i taket, synes jeg. 

Anonymkode: 769d4...69b

Skrevet

Det kommer an på hvor høyt du har det under taket. Her er det 2 m under taket, så da er 180 mer enn høyt nok. Men har du 3 meter under taket,såille jeg hatt 2 meter høyt juletre

Anonymkode: 65c72...fa2

Skrevet

Jeg tenker : samme det vel! 😁 tror vi har 180. Fornøyd med det 

Anonymkode: 8d84b...72e

Skrevet

Vi bor i leilighet. Det er vel 210 eller 220 under taket. Litt redd for at treet skal bli lavt. HI

Skrevet

Ja, det er lavt i et standardhjem med 240 takhøyde. Høyden er målt på det ytterste punktet  i "toppstilken". Stjerna må festes noe lavere  for at den skal klare å stå rett.  Tipper totalhøyde med stjerne vil ligge på 180-185 cm. Ved normal takhøyde på 240 så har du da igjen 55-60 cm opp til taket som etter min mening er for mye. 

Men det viktigste er jo at du blir fornøyd selv da😊

Anonymkode: 52211...8ef

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er lavt i et standardhjem med 240 takhøyde. Høyden er målt på det ytterste punktet  i "toppstilken". Stjerna må festes noe lavere  for at den skal klare å stå rett.  Tipper totalhøyde med stjerne vil ligge på 180-185 cm. Ved normal takhøyde på 240 så har du da igjen 55-60 cm opp til taket som etter min mening er for mye. 

Men det viktigste er jo at du blir fornøyd selv da😊

Anonymkode: 52211...8ef

De hadde juletrær på 180cm, 210cm og 240cm. Bør ha 210cm da. Må ringe i morgen og se om jeg får byttet. Bestilt på nett.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer an på hvor høyt du har det under taket. Her er det 2 m under taket, så da er 180 mer enn høyt nok. Men har du 3 meter under taket,såille jeg hatt 2 meter høyt juletre

Hvis det kun er 2 meter takhøyde det du bor, så bor du ikke i lovlig bolig. Standard takhøyde er 2,4 meter. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det kun er 2 meter takhøyde det du bor, så bor du ikke i lovlig bolig. Standard takhøyde er 2,4 meter. 

Jeg feilberegnet nok litt i natt, og skrev litt lavt. Er ikke helt sikker på hvor høyt det er, men jeg er 175 og kan så vidt ta i taket når jeg står på tå, så 220 kanskje. Er  sokkelleilighet

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fult lovlig å bo i hus med så lav takhøyde. Du får bare ikk r bygge nytt som er så lavt.

Anonymkode: b8ab7...ed9

Skrevet

Jeg blingset på takhøyde. Det er standard takhøyde på 240cm. Jeg har mailet og byttet tre, og har nå bestilt 210cm. Takk for svar alle. HI.

Skrevet

Vi hadde 180 for noen år siden og syntes det ble alt for lite. Året etter kjøpte vi et på 210😛 i år skal vi ha et tre til på loftstuen, og da blir det kun 180 tre👍 føler ikke vi trenger høyere tre der ikke er så ofte☺

Anonymkode: b98f8...344

Skrevet
1 minutt siden, Eris skrev:

Plast er krise uansett høyde.

Det er jo hver sin smak. Kanskje de ikke tåler juletre

Skrevet

Hvor får man kjøpt de aller fineste juletrærene som ser mest mulig ekte ut? 

Anonymkode: 7e1b1...af7

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor får man kjøpt de aller fineste juletrærene som ser mest mulig ekte ut? 

Anonymkode: 7e1b1...af7

Jeg bestilte fra woweffekt

Skrevet
2 timer siden, Eris skrev:

Plast er krise uansett høyde.

Hvorfor tror du at hi bryr seg om din mening om det?

Har du for vane å blande deg inn i diskusjoner du ikke har noe å bidra med? 

Anonymkode: 7fff3...0e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...