Gå til innhold

Er det lang venteliste hos de fleste hudleger i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blitt anbefalt å oppsøke hudlege med 10 åringen min. Hørt at her jeg bor er det ofte inntil et års venteliste???

Anonymkode: 34d70...d4a

Skrevet

I Bergen har vi måttet vente 9-10 mnd.

Anonymkode: d6f2e...fad

Skrevet

Her ble det sendt henvisning for sønnen min i juni, han fikk time i januar 2018.

Anonymkode: 367be...fb0

Skrevet

Jeg var hos lege med sønnen min på snart 12 år 19. September og ble henvist til hudlege. Har fått time 10. November. Så ca 2 mnd venting her. Ble henvist til privat hudlege med noen offentlige plasser.  

Anonymkode: db314...c5b

Skrevet

Er det mistanke om noe alvorlig blir dere prioritert da, da kan det gå rimelig raskt.

Anonymkode: bbead...b6f

Skrevet

Spørs hvor dere bor😊

Skrevet

Her ventet jeg ca 2 mnd. 

Arendal

Skrevet

Avhenger av hvor dere bor og ikke minst alvorlighetsgraden på det dere blir henvist for/søker hjelp for. Alvorlige ting blir prioritert.

Anonymkode: b62e0...7d1

Skrevet

Hi her.

ser jeg skrev 10 åring. Mente 15 åringen min. Han har alvorlig grad av acne/kviser. Store byller i ansiktet, hals og rygg...og en fastlege som ikke tar oss seriøst. Sønnen min får kremer etc, men hjelper jo ikke nevneverdig. Hele ansiktet er helt fullt. Fått time på privat legesenter på tirsdag i håp om å få hjelp

Skrevet

Hvorfor gå til privat legesenter, når dere kan gå til privat hudlege?

Til privat hudlege er det gjerne 1-2 ukers ventetid.

Anonymkode: ff452...d70

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor gå til privat legesenter, når dere kan gå til privat hudlege?

Til privat hudlege er det gjerne 1-2 ukers ventetid.

Nei....det er jammen ikke her vi bor. Stort privat legesenter med hudlege også. Laaang ventetid dessverre.

Skrevet

Vi bor i Vestfold og i hele Vestfold er det lang ventetid hos private hudleger. Derfor håper jeg ny allmennlege kan hjelpe sønnen min i mellomtiden

Skrevet

Privat hudlege har jeg gått til med både meg selv og barna. Får time uka etter så det er virkelig verdt å betale for. Vi bor rett utenfor Oslo så her er det mange å velge mellom. 

Har selv slitt med akne og vis han er så ille som du beskriver vil han kanskje få tilbud om tetracykliner først og evt isotretonoin. Det er et A vitamin preparat som kun brukes ved alvorlige tilfeller. Jeg måtte over på det og ble helt fin i huden. Har ikke hatt en kvise på 3 år nå. Den behandling kan helst brukes fra høst-vår så lurt å komme til hudlege fort nå. 

Anonymkode: db6c4...7fd

Skrevet

Men er problemet så stort, så kan dere vel dra til Drammen, Asker, Sandvika, Oslo?

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Privat hudlege har jeg gått til med både meg selv og barna. Får time uka etter så det er virkelig verdt å betale for. Vi bor rett utenfor Oslo så her er det mange å velge mellom. 

Har selv slitt med akne og vis han er så ille som du beskriver vil han kanskje få tilbud om tetracykliner først og evt isotretonoin. Det er et A vitamin preparat som kun brukes ved alvorlige tilfeller. Jeg måtte over på det og ble helt fin i huden. Har ikke hatt en kvise på 3 år nå. Den behandling kan helst brukes fra høst-vår så lurt å komme til hudlege fort nå. 

Anonymkode: db6c4...7fd

Takk for tips. Kjører gjerne til Oslo. Hvor fort ble du kvitt kvisene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...