Gå til innhold

Når fikk barnet junior seng og hvilken anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror jeg heller vil anbefale deg å legge litt ekstra i en ordentlig seng med god madrass..  Og hvis du synes det blir for åpent eller stort eller whatever har ikea utrolig mange fine løsninger for barnerom, som dette for eksempel http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/childrens_ikea/tools/coch/roomset/20164_cocc02a/

Anonymkode: 4a60c...181

Mine har flyttet fra sprinkelseng til juniorseng når de fylte 2 år, fikk da velge et nytt sengetøy, fikk stor dyne og pute. Veldig stas.

Vi har også hatt juniorseng med sengehest fra Ikea, alle fire barna har brukt den sengen.

Anonymkode: 9710f...cc4

Annonse

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jenta vår fikk denne da hun var 15 mnd. Veldig fornøyd, hun sover godt i den :)

https://m2.ikea.com/no/no/p/-s69185435/

Anonymkode: c3f60...795

Kommer den sengen bare med en sengehest eller to? 

Anonymkode: ea68f...c4b

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for tips.. dere som har latt barnet få junior/voksen seng rundt 2 års alder. Sover de da alene på eget soverom?

Gikk overraskende greit her! Hun løp ut i stua mellom 5-7 ganger de første nettene, men ikke noe gråt eller liknende, bare fornøyd og skulle vise seg hun kunne!

Anonymkode: 1b8f0...d38

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer den sengen bare med en sengehest eller to? 

Kommer med en, men kan kjøpe ekstra. Det hender jeg har sovet der med henne. Ved sykdom osv. Har den beste madrassen, og det funker greit. Vi valgte den fordi den er lavere enn en voksenseng og tar mindre gulvplass (mer lekeplass),  men hadde sikkert gått fint det også :) også var hun jo under 1,5 år, og ganske liten av vekst.

Annonse

Min gikk over til juniorseng forrige helg, han er akkurat 2 1/2 år

Var veldig spent, men han har sovet hele natta hver natt siden vi byttet, til vanlig kommer han i vår seng i løpet av natta. 

Han har fått senga som pappaen hadde når han var liten, søsteren brukte den fra hun var 2 - 4 år, kunne brukt den ennå (4 1/2 år), men hun valgte selv å legge seg i storsenga hun har på rommet sitt, og da kunne liksågreit broren overta 😊, digger gjenbruk 😊

Anonymkode: 52a45...8b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...