Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #1 Skrevet 13. oktober 2017 Har i flere dager vært nummen i og rundt venstre øre. Nå kjenner jeg at den følelsen spres seg over kinnet og mot munnviken. Ikke vondt. Jeg er ikke lam, så jeg kjenner om jeg tar på eller klyper, men det er liksom en litt annen følelse i dette partiet. Noe å bry seg med - eller gi det litt mer tid? Anonymkode: a66f3...f01
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #2 Skrevet 13. oktober 2017 Lege! Kan være blodpropp i hjernen. Har en kompis som fikk det. Ring lege nå. Anonymkode: 2ed62...1e7
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #3 Skrevet 13. oktober 2017 Ville dratt til legen. Kan som en annen sier være et slag. Kan du smile? For MIN del blir jeg nummen i halve ansiktet når jeg har en allergisk reaksjon på en matvare eller et legemiddel jeg ikke tåler, men man kan liksom ikke regne med at det er det det er så du bør dra til lege for å utelukke slag. (Kan forresten være noe med nakken og) Anonymkode: 919e0...217
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #4 Skrevet 13. oktober 2017 Det trenger ikke være farlig, men det kan være det. Kom deg til legen nå. Ikke i ettermiddag, men nå. Anonymkode: 3fc40...fe3
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #6 Skrevet 13. oktober 2017 Har vært hos lege Klarer helt fint å smile og ingen lammelse eller noe. Etter å ha konferert med nevrolog så ser vi an. Svimmelhelt, skeivhet eller hodepine iløpet av helgen så kontakter jeg legevakt. Anonymkode: a66f3...f01
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #7 Skrevet 13. oktober 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vært hos lege Klarer helt fint å smile og ingen lammelse eller noe. Etter å ha konferert med nevrolog så ser vi an. Svimmelhelt, skeivhet eller hodepine iløpet av helgen så kontakter jeg legevakt. Anonymkode: a66f3...f01 Men ha allergi/nakkeproblemer i bakhodet. Anonymkode: 919e0...217
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #8 Skrevet 13. oktober 2017 Hos meg viste det seg å være ms... Anonymkode: 12761...cb9
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #9 Skrevet 13. oktober 2017 Hos moren min var det nære en nerve i klem, men hun ble lagt inn i 3 døgn før de var sikre. Anonymkode: 3fc40...fe3
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #10 Skrevet 13. oktober 2017 Som en har over også nevner, så er dette en av mange ting som er typisk ved MS. Så rart du ikke fikk CT av hjernen, det kan avdekke det. Anonymkode: f2e3d...c48
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #11 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg har også hatt det i ansiktet og andre deler av kroppen, er livredd for ms. Men legen sier at vi skal se det an, så må bare stole på det. Men skjønner følelsen din HI. Anonymkode: 87a97...16c
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #12 Skrevet 13. oktober 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også hatt det i ansiktet og andre deler av kroppen, er livredd for ms. Men legen sier at vi skal se det an, så må bare stole på det. Men skjønner følelsen din HI. Anonymkode: 87a97...16c Se det an? Hvor lenge da, til du blir værre? Det er vel ikke normalt å ha det sånn. Burde han ikke utrede det videre? Kanskje du burde gå til en annen lege, kanskje legevakta Anonymkode: 2d243...1d7
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #13 Skrevet 13. oktober 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Se det an? Hvor lenge da, til du blir værre? Det er vel ikke normalt å ha det sånn. Burde han ikke utrede det videre? Kanskje du burde gå til en annen lege, kanskje legevakta Anonymkode: 2d243...1d7 Det har gått over etter et par dager, også kommet igjen etter noen måneder. Har hatt to ulike fastleger og begge har ikke uttrykt noen bekymring egentlig. Anonymkode: 87a97...16c
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #14 Skrevet 13. oktober 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har gått over etter et par dager, også kommet igjen etter noen måneder. Har hatt to ulike fastleger og begge har ikke uttrykt noen bekymring egentlig. Anonymkode: 87a97...16c Hmm, det kan ikke være stress da? Stress kan jo slå ut på mange forskjellige måter Anonymkode: 2d243...1d7
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #15 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg fikk beskjed om å komme tilbake om det vedvarte eller blei verre. Om det er MS er vel ikke det noe å akuttutrede fredag ettermiddag? Vi gjorde enkle nevrologiske undersøkelser på kontoret og jeg veit hva jeg skal være obs på. Er fortsatt nummen i øret, men ikke så mye i kinn nå. Kanskje er det bare en nerve som ligger litt i klem eller noe. Går sikkert bra Anonymkode: a66f3...f01
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #16 Skrevet 13. oktober 2017 Det kan skyldes slag, borreliose og veldig mye annet. Jeg ville ikke følt meg komfortabel med å bli sendt hjem med beskjed om å se det an. Ville fått sjekket og utelukket de mest alvorlige mulighetene først i hvert fall. Så kan man heller bruke litt tid på å finne ut hva det er så lenge det mest alvorlige er utelukket. Anonymkode: 6af35...01a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #17 Skrevet 13. oktober 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Har i flere dager vært nummen i og rundt venstre øre. Nå kjenner jeg at den følelsen spres seg over kinnet og mot munnviken. Ikke vondt. Jeg er ikke lam, så jeg kjenner om jeg tar på eller klyper, men det er liksom en litt annen følelse i dette partiet. Noe å bry seg med - eller gi det litt mer tid? Anonymkode: a66f3...f01 Bell's Palsy. Ufarlig, men plagsomt. Jeg har det også! I følge legen går det over etter ca en uke. Hvis du ikke har andre symptomer trenger du ikke lege. Anonymkode: 0768e...602
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #18 Skrevet 13. oktober 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Se det an? Hvor lenge da, til du blir værre? Det er vel ikke normalt å ha det sånn. Burde han ikke utrede det videre? Kanskje du burde gå til en annen lege, kanskje legevakta Anonymkode: 2d243...1d7 Hvis det ikke blir bedre kan det behandles med en type allergimedisin, men man ser det først an, fordi de fleste blir kvitt det av seg selv. Anonymkode: 0768e...602
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå