Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Noen som vet hvordan vi kan komme oss ut av denne knipa; Samboer jobber fullt og tjener rundt 400.000 i året. Mens jeg er gravid og uten jobb. (Vil ikke gå i detalj, men det skjedde litt forskjellig, så jeg sa opp jobben min. Ja, før jeg hadde ny jobb.... Og så ble jeg gravid mens jeg sto uten jobb) Men, vi sitter med rett over 2 millioner i egenkapital, og vil kjøpe for rundt 4-4,4 millioner. Skal det være så vanskelig for oss å få et lån, på tross at jeg ikke har fast inntekt som i lønn? Jeg får jo penger inn, nok til å betjene min del. Jeg vil også kunne ha kausjonist på min del av lånet. Og samboer klarer jo egentlig fint å stå for og betjene et lån på 2-2,4 på egenhånd, så kan jeg virkelig ikke stå som medlånetaker da? Trenger ingen spydige kommentarer rundt arb.ledighet eller ymse, bare ute etter tips og råd for hva vi kan gjøre i denne situasjonen Håper på konstruktive og hjelpsomme svar. Takk Anonymkode: ff165...acf
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Bankene ser på betalingsevne og fast inntekt. Du har ikke fast inntekt og får ikke lån. Mannen din tjener rett og slett for dårlig til å få et lån på over 2 mill og samtidig forsørge et barn. Ser ingen annne løsning enn at dere leier frem til du får deg fast jobb etter permisjonen. Anonymkode: f2b66...954
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Bankene ser på betalingsevne og fast inntekt. Du har ikke fast inntekt og får ikke lån. Mannen din tjener rett og slett for dårlig til å få et lån på over 2 mill og samtidig forsørge et barn. Ser ingen annne løsning enn at dere leier frem til du får deg fast jobb etter permisjonen. Anonymkode: f2b66...954 Enig med dette. Og det er ingen krise å leie frem til dere tilfredsstiller kravene for å få bolig altså. Anonymkode: c855e...e1a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 Heisann Har dere snakket med mange forskjellige banker? Det kan være lurt å snuse litt rundt, og ikke bare de store men også de små bankene. Sistnevnte er ofte mer villige til å gi lån. Dere bør også legge frem en plan for hvordan dere tenker å håndtere lånet i fremtiden. Hvilke jobbmuligheter har du når permisjonen er over? Utdanning og mulighet til lønnsstigning er også faktorer banken kan bruke i forhold til betjeningsevne. Jeg tror dere tjener på å gå i ulike banker og legge frem en pan på hvordan håndtere lånet dere ønsker, og bruke det faktum at dere har mye egenkapital for ALT det er verdt. Om dere klarer å holde dere til å kun låne 40 % av summen dvs ca 1,5 million, er det muligens også lettere for banken å innvilge. Lykke til Anonymkode: 9b980...ec4
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #5 Skrevet 11. oktober 2017 Din mann har jo under gjennomsnittlig lønn og du er arbeidsledig. Hvorfor skulle noen gi dere et lån? Dere vil jo IKKE klare å betjene et lån på over 2 millioner!! Anonymkode: bb899...182
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #6 Skrevet 11. oktober 2017 Ja, det er jo sant.. Per i dag eier jeg jo en leilighet, men den er altfor liten for oss to, så med et barn...!? Det går bare ikke. S ja, må vel evt leie da, om vi ikke skulle få noe lån.. Vi har sendt til forskjellige banker ja, ikke fått svar fra alle. Skal ha et tlf møte med en bank i dag, så da får vi prøve å legge frem en god plan Og evt prøve litt flere av de mindre bankene! Anonymkode: ff165...acf
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #7 Skrevet 11. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Din mann har jo under gjennomsnittlig lønn og du er arbeidsledig. Hvorfor skulle noen gi dere et lån? Dere vil jo IKKE klare å betjene et lån på over 2 millioner!! Anonymkode: bb899...182 Humre, min mann tjener 21 000 i mnd før skatt (renhold). Han kunne få lån med den inntekten vi har samlet, dersom jeg ikke gikk på aap (sa dem) Anonymkode: 4e513...e52
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #8 Skrevet 11. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, det er jo sant.. Per i dag eier jeg jo en leilighet, men den er altfor liten for oss to, så med et barn...!? Det går bare ikke. S ja, må vel evt leie da, om vi ikke skulle få noe lån.. Vi har sendt til forskjellige banker ja, ikke fått svar fra alle. Skal ha et tlf møte med en bank i dag, så da får vi prøve å legge frem en god plan Og evt prøve litt flere av de mindre bankene! Anonymkode: ff165...acf Hvis du har 2 mill i egenkapital, trenger du ikke lån. Anonymkode: 4e513...e52
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #9 Skrevet 11. oktober 2017 Da må dere kjøpe noe billigere da som dere får lån til. 400 000 er ikke mye for en husstand. Vi har 900 000 i året og får ikke mer enn 3,5 i lån Anonymkode: b321d...f48
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #10 Skrevet 11. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da må dere kjøpe noe billigere da som dere får lån til. 400 000 er ikke mye for en husstand. Vi har 900 000 i året og får ikke mer enn 3,5 i lån Anonymkode: b321d...f48 3,5 er da mer enn nok? "Ikke mer enn", folk er bortskjemte! Anonymkode: 4e513...e52
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #11 Skrevet 11. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Humre, min mann tjener 21 000 i mnd før skatt (renhold). Han kunne få lån med den inntekten vi har samlet, dersom jeg ikke gikk på aap (sa dem) Anonymkode: 4e513...e52 Lån på hvor mye da? 500 000kr? Anonymkode: bb899...182
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #12 Skrevet 11. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er jo sant.. Per i dag eier jeg jo en leilighet, men den er altfor liten for oss to, så med et barn...!? Det går bare ikke. S ja, må vel evt leie da, om vi ikke skulle få noe lån.. Vi har sendt til forskjellige banker ja, ikke fått svar fra alle. Skal ha et tlf møte med en bank i dag, så da får vi prøve å legge frem en god plan Og evt prøve litt flere av de mindre bankene! Anonymkode: ff165...acf Og du...be om personlig møte med en rådgiver...ikke bare telefonmøter. Det er mye lettere å legge frem en plan samlet om dere sitter sammen med rådgiveren! Anonymkode: 9b980...ec4
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #13 Skrevet 11. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Da må dere kjøpe noe billigere da som dere får lån til. 400 000 er ikke mye for en husstand. Vi har 900 000 i året og får ikke mer enn 3,5 i lån Anonymkode: b321d...f48 Ja, det er jeg helt enig i.. Må vel evt bare senke kravene til hva bankene kan godta Så, vi får titte i en litt lavere prisklasse! HI Anonymkode: ff165...acf
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 11. oktober 2017 #14 Skrevet 11. oktober 2017 Du skriver at du kan få kausjonist på din del av lånet, er det foreldre som stiller kanskje? Vi har vært i nesten samme situasjon, jeg var student og mannen tjente ca det samme som din. Banken tvilte ikke på at vi ville kunne betjene lånet men pga likviditeten de regnet med, så lyste det rødt på dataen til banken. De regner ikke stipend/aap/arbeidsledighetstrygd som inntekt. Vår løsning ble at jeg ikke sto som medlånstaker, men en i familien stilte som det for å øke likviditeten (på papiret). Kunne det vært en løsning for dere? Forøvrig sto vi begge som eier av huset, men jeg "eide" ikke lånet.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #15 Skrevet 11. oktober 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lån på hvor mye da? 500 000kr? Anonymkode: bb899...182 Selvsagt ikke. Anonymkode: 4e513...e52
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #16 Skrevet 11. oktober 2017 Her har vi lån på rundt 2 mill. Min samboer er vernepleier med ordinær vernepleierlønn og jeg er student på aap (samfunnsvitenskap). Når vi fikk lånet jobbet han åtti prosent. Hadde egenkapital på litt over en mill. Men - hvor langt er du på vei? Kan du skaffe deg en jobb nå? Som står klar til du er ferdig med permisjon? Har du utdannelse? Anonymkode: f7788...4e2
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #17 Skrevet 11. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Her har vi lån på rundt 2 mill. Min samboer er vernepleier med ordinær vernepleierlønn og jeg er student på aap (samfunnsvitenskap). Når vi fikk lånet jobbet han åtti prosent. Hadde egenkapital på litt over en mill. Men - hvor langt er du på vei? Kan du skaffe deg en jobb nå? Som står klar til du er ferdig med permisjon? Har du utdannelse? Anonymkode: f7788...4e2 I vårt tilfelle var det banken som ønsket at jeg skulle stå som medlånetaker til tross for aap.. Anonymkode: f7788...4e2
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #18 Skrevet 11. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: I vårt tilfelle var det banken som ønsket at jeg skulle stå som medlånetaker til tross for aap.. Anonymkode: f7788...4e2 3,5 mnd på vei. Har ikke annen utdannelse enn fullført allmennfaglig påbygg. Anonymkode: ff165...acf
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #19 Skrevet 11. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: 3,5 mnd på vei. Har ikke annen utdannelse enn fullført allmennfaglig påbygg. Anonymkode: ff165...acf Og du lurer på hvorfor du ikke får lån? 😂 Anonymkode: bb899...182
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #20 Skrevet 11. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og du lurer på hvorfor du ikke får lån? 😂 Anonymkode: bb899...182 Hva var så morsomt? Jeg syns det er mye ufyselige folk på dette forumet, som kommer med usmakelige kommentarer. Jeg ber simpelthen om råd, ikke syrlige tilbakemeldinger. Det hjelper ingen! Kanskje din selvtillit, men ikke annet.. Unødvendig. HI Anonymkode: ff165...acf
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #21 Skrevet 11. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: 3,5 mnd på vei. Har ikke annen utdannelse enn fullført allmennfaglig påbygg. Anonymkode: ff165...acf Du kan helt fint få deg en jobb mens du venter på å føde - du trenger ikke å gå hjemme hele tiden perioden. Hva jobba du med før? Har du noen tanker om utdannelse ? Anonymkode: f7788...4e2
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #22 Skrevet 11. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva var så morsomt? Jeg syns det er mye ufyselige folk på dette forumet, som kommer med usmakelige kommentarer. Jeg ber simpelthen om råd, ikke syrlige tilbakemeldinger. Det hjelper ingen! Kanskje din selvtillit, men ikke annet.. Unødvendig. HI Anonymkode: ff165...acf Du var da fryktelig sår i dag? Du har jo verken utdanning eller jobb.. Hva blir det neste, ufør og alenemor? Anonymkode: bb899...182
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #23 Skrevet 11. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du var da fryktelig sår i dag? Du har jo verken utdanning eller jobb.. Hva blir det neste, ufør og alenemor? Anonymkode: bb899...182 Er ikke stolt av situasjonen jeg står plantet i, men er da min egen feil.. Men om du ikke har noe konstruktivt å si, trenger jeg ikke kommentarer fra deg Folk her skjuler seg bak "anonym" og sparker folk som ligger nede! Tøft Jeg skriver her for å høre om noen kanskje har vært i samme situasjon, eller tips og råd som kan hjelpe oss.. Du trenger ikke understreke at jeg er uten utdanning eller jobb, det vet jeg jo! Ufør og alenemor? Spar meg Anonymkode: ff165...acf
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #24 Skrevet 11. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan helt fint få deg en jobb mens du venter på å føde - du trenger ikke å gå hjemme hele tiden perioden. Hva jobba du med før? Har du noen tanker om utdannelse ? Anonymkode: f7788...4e2 Det som gjør situasjonen litt vanskeligere for meg, er at det er litt komplikasjoner i svangerskapet. Så om jeg hadde vært i jobb, skulle jeg vært sykemeldt, mens jeg er på jevnlige kontroller. HI Anonymkode: ff165...acf
Virre Vips Skrevet 11. oktober 2017 #25 Skrevet 11. oktober 2017 (endret) 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Endret 11. oktober 2017 av Virre Vips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå